Tips, ervaringen & aanraders #2

Aaahh haha,

Wij wassen het wel dagelijks omdat hij er altijd eten insmeert. Dat doen we nu nog gewoon met zwitsal. Dan kammen we zijn haar ook uit.

Daarna doen we, als het nat is deze creme van Just for me erin, speciaal voor little curlies

Die combineren we met Cantu Curling Cream van de kruidvat. Die maken de krullen iets steviger.

2 likes

Ah super thanks ga hier naar op zoek :grin:

1 like

Die eerste heb ik bij zo’n toko gekocht. :slight_smile:

1 like

T had de eerste weken ook dat de vellen eraan hingen, maar dat leek meer een soort vervellen te zijn ofzo? Na een tijdje was het iig helemaal weg en was er niks meer aan de hand? Hij heeft nu ook totaal geen droge huid meer. Smeren hielp helemaal niks, het was echt een laagje wat er af moest ofzo. Klinkt dit herkenbaar?

Ja!

Het lijkt ook in een soort “fases” te gaan, steeds een ander deel van zn lijfje. Inmiddels is zn buik klaar zo lijkt het en die huid voelt nu weer normaal en inderdaad niet droog.

Ga er vanuit dat het vanzelf over gaat dan.

Tis wat, denk je dat het dit keer allemaal makkelijker is omdat het de 2e is en je alles al een keer mee hebt gemaakt, laat dit kind opeens andere dingen zien :stuck_out_tongue:

1 like

Oooh dit moet ik hebben! Hier zijn zn krullen steeds weg na t haren wassen, maar hij smeert er ook elke dag eten in dus moet t wel wassen :slightly_frowning_face:

Ik ben trouwens echt een loedermoeder met een al te lang durend probleem. Wij hebben een ouderwetse kinderstoel (van mij van vroeger) en daar zit dus geen riempje in. Nu lossen we dit op met een spanband (ja ik weet het) want ik kan nergens een los riempje/tuigje vinden wat er goed in past. Zijn er moeders die ook een ouderwetse kinderstoel gebruiken en wel een riempje hebben aangeschaft wat past?

1 like

Wat een leuke stoel!

Wij hebben dit tuigje in de tripp trapp. Werkt perfect! Misschien past het ook op die van jullie? Hij is aan alle kanten verstelbaar.

https://www.bol.com/nl/p/altabebe-tuigje-voor-kinderen-kindertuigje-voor-kinderstoel-fietsstoeltje-buggy-wandelwagen/9200000091680960?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

1 like

Dan ben ik een nog ergere loedermoeder want mijn kinderen zitten nooit vast (ivm kleintjes en kokhalzen, beter los)

1 like

Ook goals. Die van mij blijft echt niet zitten als dat tuigje niet om zit.

Maar het zit niet strak ofzo, heel los juist, maar hij kan er niet uit. Wat is de theorie achter dat kokhalzen? Dat er geen tegendruk op de borst komt ofzo?

1 like

Die van mij wil alleen maar staan als ik hem niet vastzet. Ik zal eens naar dat tuigje kijken!
De meeste die ik gevonden heb zijn te klein voor deze stoel.

Nee dat je ze snel kan pakken mocht het mis gaan
 dan kan je ze helpen

Ohhh zo! Nooit bij stilgestaan :no_mouth:

Wij hebben een tuigje van Babsana gekocht bij de babydump. Uit m’n hoofd was ie nog geen tientje.

Edit: https://www.mamaloesbabysjop.nl/babsana-universeel-zwart-nylon-kinderstoel-tuigje-1160-25

€7 dus

2 likes

Yes hier ook. En omdat een kind moet kunnen staan om goed te kunnen kokhalzen.
Dus voetenplankje op juiste hoogte en door een tuigje kunnen ze vaak niet meer staan


Ze kunnen wel in de leer bij die van mij, die klimt overal uit. Kinderstoelen, winkelwagens, traphekjes van de opvang kan hij ook al open maken (alles is gelijkvloers en afgesloten, dus in het ergste geval dwaalt ‘ie op de gang). Kleine Houdini in de dop.

3 likes

Hahaha ja net als je denkt, nou dit kan niet hoor. Daar krijg je echt geen knie tussen.
En dan ineens: HOE KAN JIJ STAAN?!

2 likes

Dream Cream van lush!!

Wat zeggen jullie als kindjes 1+ zijn
Gewone melk of dreumesmelk geven ?

Ja ik lees zo veel wisselende dingen dus lastig. Hij krijgt nu nutrilon forte.
Twijfel of deze gewoon aanbieden voor de nacht of de dreumes melk voor de nacht of gewone melk

Hier ook, ik vond laatst nog een foto waar ze nog net geen 11 maanden was en op 1 van de koffietafeltjes was geklommen. Kan helaas niet zeggen dat ze het van een vreemde heeft, ik was schijnbaar ook een klimmer :sweat_smile: