Tips, ervaringen & aanraders #2

Onze jongen heeft krullen en heeft al een hele haarroutine :rofl:
Anders is het net alsof hij met zn vinger in het stopcontact heeft gezeten.

2 likes

Niet te vaak in bad doen. En als je hem in bad doet alleen met een vette badolie zonder parfum etc. Gebruik zelf Groninger badolie, die maakt de huid lekker vet. Dan insmeren met een vette crĂšme ook parfum etc erin bijvoorbeeld vaseline lanette.

2 likes

We spoelen het meestal uit met water, maar eenmaal per week wel met een babyshampoo. Kammen doe ik altijd als het nat is. De spray van naif vind ik ook prettig werken om d’r slaaphaar te temmen.

1 like

Wij mochten J niet vaker dan 1 keer per week in bad doen om deze reden. We gebruiken nog steeds Balneum extra vettende badolie, die bevalt ons het best. We gebruiken ook Huizinga crĂšme en Lipikar Baume van La Roche Posay. Die laatste is voor het hele gezin en geschikt vanaf de geboorte.

1 like

De easywalker XS vinden wij heel fijn!

1 like

Ooo zou je deze willen delen? Dit is namelijk bij ons het geval :rofl:

1 like

Hoe oud is je kindje? Want dit werkt bij ons pas vanaf 11 mnd ofzo haha, daarvoor had ie er nog te veel steile stukken tussen :sweat_smile:

13 maanden :see_no_evil: Het zit hier alleen mooi als het net gewassen is haha

Ja, zodat ze aan de smaak kunnen wennen en kunnen herkennen idd. Ze moeten volgens mij zo’n 10 keer iets proeven en dan zijn ze er echt ‘aan gewend’.

1 like

OkĂ© heeft iemand tips voor kat en box? Ik heb hem net opgezet en ze ligt er direct in. Nou komt er nog een plaat boven om de box te verhogen (bodem is vast) waar baby straks op ligt, maar toch
 plantenspuit vind ik zo zielig, poes is ook echt m’n baby :joy:

4 likes

Bij ons werkte ballonnen ook het beste. En baby’s. Want onze katten vinden baby’s dood eng.

6 likes

Kun je billenzalf (Calendula van Weleda) in de koelkast doen? Baby heeft fikse luieruitslag en verschonen is echt een crime (met z’n tweeen onder dwang en in de houdgreep). Maar zodra ik zalf smeer dan ontspant ze dus mss is het extra lekker als het koud is? Of een andere tip? Is maizena echt zo’n wondermiddel?

Billen zijn rood, schraal en open met bloedende plekjes :sob:

Wij deden ook aluminiumfolie! Ze probeerde het een paar keer, ging ook wel op de randjes liggen waar dan net geen folie lag maar uiteindelijk ging het goed.

1 like

Thanks voor alle tips! Had een fitnessbal er in gelegd want die vindt ze doodeng, maar daar lag ze gewoon naast. :roll_eyes: dus ga maar ballonnen inslaan

1 like

Hier ook aluminium folie! Als wij er bij waren overdag gaat de poes er niet in, maar snachts legden we altijd alu folie op de bovenkant van de box. Werkte echt top!

1 like

Mijn eerste poes was bij het ontstaan en voortgang van de zwangerschap en tijdens de bevalling hielp ze mee door met haar voorpootjes mn buik aan te raken, toen de baby geboren was liet ze de baby met rust en bleef op de achtergrond, behalve als ze huilde, dan stond poes vooraan om het door te geven of om de baby te troosten

10 likes

Ik heb hem, maar hij werd hier alleen maar uit elkaar getrokken. Ik ga nu voor zo’n gymmat van Ikea.

1 like

Intertoys vaak ook!

1 like

Die van ons komt van mamaloesbabysjop, die hebben ook fysieke winkels (iig 1 in Eindhoven, wellicht meer?)

1 like

Ik heb hier nog veel van die tegels liggen en die worden nooit gebruikt. Je mag die wel overnemen. Ik ga morgen ff zoeken, lig nu al in bed :sweat_smile: