Tips, ervaringen & aanraders #2

Dat gedoe in de schoonfamilie is niet leuk natuurlijk en jammer dat dat deels de reden is dat jullie het zo vieren maar ik vind het eigenlijk wel een heel leuk idee! Wij wonen ook dichtbij het strand. Ik ga het ff voorstellen hier.

1 like

Bij mij hielp het om het voor een spiegel te doen zodat ze naar zichzelf kunnen kijken. En dan samen ‘aaaaaah’ zeggen en poetsen. Ook poetste ik mijn tanden samen met hem tegelijk zodat hij me na ging doen. Momenteel probeert hij vooral mijn tanden te poetsen en poets ik de zijne. :joy: Hier was het eerst ook drama maar gaat nu echt stukken beter!

1 like
11 likes

Oh jongens volgens mij is de BMR prik after party hier al begonnen. Hangerig, koortsig en keihard krijsen als z’n vader of ik ook maar een meter bij hem vandaan gaan. Zelfs de oppas oma zei vandaag ‘hier heb je hem, ik ben kapot!’ :no_mouth:

Ah. Zo sneu als ze er zoveel last van hebben. Lekker veel kroelen maar, arm ventje.

2 likes

Je was me voor :sparkling_heart:


Mochten jullie erg flexibel zijn met data, dan is de Hema actie wellicht handig. Volgens mij iets van €250 of €150 (sorry weet 't niet meer) voor een weekend of midweek.

1 like

@Zitzak @Limoncello kunnen jullie ff kappen met praten over de aankomende 1e verjaardag? Ik ben nog heel erg in de ontkenningsfase. Danku.

5 likes

Ik zoek een leuke mobiel voor boven de box, maar alles wat ik tegenkom is of hysterisch fisher price, of heel stylish verantwoord en daarmee heel kleurloos, waarvan ik me slecht kan voorstellen dat het een baby aanspreekt.
Iemand tips voor een middenweg? Dus niet gillend hysterisch lelijk, maar wel interessant voor baby wat betreft kleur?

Ik ben zelf mobielen aan het maken aan de hand van Montessori.

7 likes

Hoe verzorgen jullie het haar van jullie baby/dreumes? Het begint een beetje te groeien, maar ik vind het er soms wat dof uit zien. We doen er nu eigenlijks niks mee, wassen het gewoon met water als ze in bad gaat. We kammen het ook nooit ofzo.

Dit is het nu

Ik had deze mobiel. Vind dat wel een leuke combi van niet te druk maar wel interessant voor het kind want met contrasten.

3 likes

Wij hadden geen boxmobiel, geen seconde gemist eigenlijk!

1 like

Haha, je zegt het eigenlijk zelf al :smiley: shampoo en af en toe een keertje kammen

1 like

Ja doe je er verder niks in ofzo? Denk altijd dat dingen als baby-shampoo een marketingtruc is haha, dat je het net zo goed met water kan wassen. Maar zal wel even rond gaan neuzen in de drogist.

Wij wassen alleen met shampoo als het vies is door eten / spuug / etc. Verder met water, ik doe er verder geen verzorgingsproducten in.

1 like

Niet heel erg kleurrijk, maar sinds dag 1 een groot succes hier beneden in de box:

Draait rond en met muziek.

En deze hangt boven haar bedje:

Zonder muziek en draait niet rond.

De Hema heeft ook een leuke met diertjes:

5 likes


Wij hadden deze van de Hema, vond hem best leuk!

3 likes

Deze had ik ook

Heeft er iemand een goede tip voor mij? Mijn baby heeft een erg droog huidje, de velletjes hangen aan heel zijn lijf. We doen hem in bad met badolie en smeren hem elke verschoonbeurt in met lotion (op aanraden van de kraamhulp) maar misschien heeft iemand een beter idee?

Ik doe tegenwoordig wat gel in z’n haar, dus ik was het wel met een beetje babyshampoo. En na het douchen/badderen doe ik er altijd Zwitsal Haarlotion in, omdat ik het zelf zo lekker vind ruiken :no_mouth: krijgt het wel ook een lichte glansje van.

1 like