Tips, ervaringen & aanraders #2

Ja precies, ik kreeg dit advies ook van de arts bij CB @CindyPauper maar zal er over lezen

Word johannesbroodpitmeel nu niet misschien verward met rijstebloem? Dat ken ik namelijk wel als bijvoeding.

Johannesbroodpitmeel werd ons ook door de jeugdarts van het CB geadviseerd omdat hij zoveel spuugde.

1 like

Ja, ik met meerdere. Alles is aanwezig, van prima kwaliteit en redelijk basic. Voor wat meer luxe en faciliteiten zou ik voor Landal gaan.

Met Center Parcs waren mijn laatste ervaringen niet best. Maar misschien had ik gewoon pech.

Bathwater: voor al uw vakantieparkadvies.

2 likes

Hier werkt het heel goed als hij onze trillende elektrische tandenborstel mag vasthouden. Dan zit hij met open mond te kijken, dus dat komt goed uit want dan kunnen wij poetsen! :smiley:

2 likes

Ik ben daar niet geweest maar wel 10 weken lang voorbij gereden. Ziet er mooi uit!

Kamperland / Port Zeelande zijn altijd mijn favo geweest! :grin:

Ik denk dat @cindypauper onderstaand bedoelt. Dit is het advies van organisatie van borstvoeding: la Leche League over reflux en indikken van voeding. CB en kinderartsen adviseren het wel vaak als middel tegen reflux. Bij de ene baby werkt het wel en bij de ander niet. Net zoals bij zoveel dingen in het moederschap geldt hier dus ook: Er is niet 1 waarheid, gewoon kijken wat voor jou baby werkt.

https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/187-reflux-of-een-mondje-terug

Indikken van voeding

Soms zul je de raad krijgen de voeding van je baby in te dikken. Ook vroegtijdig met vaste voeding beginnen wordt soms voorgesteld bij een baby met reflux. Men veronderstelt ten onrechte, dat iets wat dikkere voeding minder gemakkelijk in de slokdarm terug kan stromen dan melk. Eigenlijk is dit geen goed idee. Borstvoeding laat zich niet zomaar indikken en extra dikke melk blijft langer in de maag omdat ze minder goed verteerbaar is. Het indikken van melk of het bijvoeden van sterk verdikte melk zou de reflux zelfs kunnen bevorderen. Sommige baby’s geven minder over als ze dikkere voeding krijgen, maar dit betekent eigenlijk niet dat ze minder reflux hebben. Je kunt daarmee dus misschien je wasmachine een beetje ontlasten, maar de slokdarm van je baby krijgt nog altijd evenveel of misschien zelfs meer te verduren.

1 like

Die dan weer net niet haha. Ik woon een half uurtje van het strand af en ben er ook niet dol op, dus dat hoeft van mij nooit zo met vakantie (hoewel ik wel een keer in zo’n hutje op het strand wil met oudere kinderen). Ik zit meestal in het oosten van het land, vooral in Limburg en Drenthe.

Toevallig zaten we afgelopen zomervakantie in eerst een Landal in Duitsland en een paar dagen later in Oostenrijk.

Ik weet dat veel mensen walgen van vakantieparken, maar ik vind het echt comfortabel, vooral met kleine kinderen.

Ik vind het toch vreemd advies voor een baby van een paar weken oud. Het is toch echt bijvoeding, want het is geen melk. Op Eurolac of La Leche League staat er wel informatie over, maar dat is gericht op borstvoeding. Misschien niet fijn als je flesvoeding heeft. Ik heb twee jaar geleden het boek de Poepdokter Junior geleend bij de bieb en daar stond ook veel informatie in over reflux en ook het advies voeding niet in te dikken.

Ik zou dus ook niet een grotere speen op het flesje doen, want dan krijgt je baby heel snel veel melk binnen. Als er echt sprake is van reflux is dat niet fijn. Is dat ook echt vastgesteld? Want het is ook niet vreemd als een baby spuugt en het kan al snel veel lijken. En als nieuwe moeder van zo’n kleine baby kan je daar ook heel onzeker van worden. Dat had ik in elk geval wel.

2 likes

Nee, ik vind vakantieparken juist ideaal met kleine kinderen haha

Dat ik met dat specifieke park geen ervaring heb, omdat het redelijk dichtbij m’n huis is. Haha. Sorry, schijnbaar is m’n post wat onsamenhangender dan ik dacht :joy:

Jaaaa die hebben ook een groot zwembad! En kun je naar Neeltje Jans (echt zoooo leuk).

@Bathwater
Hahaha wij gingen altijd met de hele fam naar bungalowparken vroeger! 2 huisjes altijd, oooh wat een leuke tijden waren dat altijd.

1 like

Zie nu net dat Port Zelande nu Centerparcs is :open_mouth: vroeger was dat Gran Doradooooo.

Ben even aan het denken welke ik nog fijn vind.

Wij gaan over 1,5 week voor de tweede keer naar het Land van Bartje in Drenthe, die vond ik echt top. Ook een grote binnenzandbak, een groot peuterbad, een ponyboerderij en speeltuinen op elke hoek van elke straat.

Ook Roompot in Arcen (Klein Vink) vond ik dikke prima. Maar dat is voor jou denk ik wat dicht bij huis :joy:

2 likes

Ja Bartje zijn we ook geweest! Zie het aan de foto’s hihi.
Nostalgie dit, ga zometeen de foto albums induiken.

Land van Bartje ziet er leuk uit! Die ga ik onthouden. We willen pas met M. op vakantie als ze helemaal goed in een groot bed kan slapen, dus dat duurt nog wel even.

Land van Bartje zijn we ook eens geweest, denk dat we daar in september heen willen. Jtje is dan 2 dus wel leuk denk ik

Port zelande is ook leuk! Zwembad wel wat kleiner maar alle huisjes zijn wel gerenoveerd

Wij zijn eind vorig jaar naar Center Parks Parc Sandur geweest, want ook de hond mocht mee en de dierentuin is dichtbij. Maar het was een vies oud huisje, ranzig beddengoed en een krakkemikkig camping bedje. En het eten was vies, dus dit park raad ik iedereen iig af

De ervaring met het huisje heb ik met Center Parcs De Huttenheugte. Ook het hele terras en alles rondom het huisje zat onder de ganzenpoep.

Klacht ingediend ter plekke en daar werd belachelijk mee omgegaan. Daarna nog een klacht gemaild en daar hebben we nooit meer wat op gehoord.

1 like