Tips, ervaringen & aanraders #2

Ik heb een hele tijd geleden precies hetzelfde gepost haha, nu is hij 14 maanden en het gaat echt stukken beter. Als hij zelf bezig is met de borstel geeft hij hem op een gegeven moment zelfs aan me en kan ik nog even goed verder poetsen. Dit had ik een paar maanden geleden nooit verwacht want toen lukte dit alleen als ik hem half in de houdgreep had :sweat_smile: Niet echt tips dus
 behalve goede hoop dat het hier vanzelf beter is gegaan haha

2 likes

Geen tips, hier was t hetzelfde. Maar ze heeft nu al een tijdje een elektrische borstel, net als ik, en dat vindt ze toch geweldig. Ze heeft vanochtend uit zichzelf meer dan 2 min staan poetsen met een grote glimlach. Nou dat had ik vorig jaar niet verwacht

1 like

Kan iemand mij voorzien van advies? Ik ben de derde week van juli uitgerekend, midden in de zomer dus. Wat doe je een pasgeboren baby midden in de zomer aan? Wel lange mouwen toch? Aangezien ze zichzelf moeilijk warm kunnen houden. En dan wel maar 1 laag? Dus romper lange mouw + legging? Ben heel benieuwd!

Hangt van de baby af. En het weer. T kon zichzelf prima warm houden en het was 30 graden buiten. Dus veel aleen een rompertje aangehad. Vaak korte mouwen, soms lange mouwen.

1 like

Hahaha fijn dat het zo herkenbaar is! Ik laat de tijd zijn werk doen dan!

Thanks :slight_smile: Het is meer dat ik bang ben allerlei kleding in huis te halen die ik helemaal niet ga gebruiken haha. Maar gewoon wat van elk is prima inderdaad, mocht er dan echt nog wat nodig zijn dan is het ook zo gekocht/besteld natuurlijk!

Ons zoontje is begin mei jarig en ik wil langzaamaan zn verjaardag gaan plannen :smile:
Ok hij gaat het zich niet herinneren maar ik wil er graag iets bijzonders van maken.
Hoe pakken jullie kinderverjaardagen aan? Bezoek gespreid of in 1 keer? We wonen klein en ben bang dat het snel te druk en dus overweldigend wordt voor hem. Ik twijfel tussen het heel klein houden en alleen onze ouders broers en zussen uitnodigen of ook vrienden (sommige met kinderen). Ik vind het zo lastig! We kunnen het ook eventueel bij mn schoonouders thuis vieren. Die hebben wat meer ruimte en met mooi weer kunnen we het daar ook buiten vieren (of deels). Ok volgens mij maak ik er teveel een ding van maar wil het graag vieren met mensen die dichtbij staan en die ook zo betrokken zijn geweest het afgelopen jaar maar ben zo bang dat het te druk en chaotisch gaat zijn.
Verder nog tips voor mooie taarten,decoratie,uitnodigingen etc?

Wij hebben E. Z’n eerste verjaardag bij onze schoonouders gevierd, die hadden ook meer ruimte dan wij. Geen spijt van gehad! We hadden best veel mensen uitgenodigd, ook vrienden zonder kinderen. Maar het was eigenlijk te druk. E. snapte er niet veel van, ik had amper tijd om met mensen te praten omdat ik het zo druk had :sweat_smile:
Ik denk dat ik het een volgende keer met minder mensen zou vieren.

Wij hadden een hele mooie Woezel en Pip taart laten maken, maar dat kostte ook veel geld, rond de 70 euro. Maar het was echt een mooie en grote taart. We hadden over en hebben nog een aantal stukken ingevroren, dus nog steeds halen we af en toe een stukje uit en genieten ervan :joy:

1 like

Mijn dochter spuugt af en toe na haar voeding. Wij kregen als tip mee om wat johannesbroodpitmeel aan de voeding toe te voegen om dat spugen tegen te gaan. Ik heb dat geprobeerd maar ik merk dat ze dan de voeding niet uit het flesje krijgt, het is te dik. Dit terwijl ik netjes de hoeveelheid op de verpakking heb aangehouden en ook heb ik eens een half schepje geprobeerd maar ook daar merkte ik bij dat er niets door het speentje heen komt. Is dit herkenbaar voor iemand of is mijn dochter gewoon lui met drinken? Iemand een tip? We gebruiken trouwens Dr. Brown flesjes mocht dit relevant zijn.

Welk speentje gebruik je? Met dikkere voeding heb je een groter speentje nodig voor op de fles.

Gewoon het speentje dat bij het flesje zat, maar als ik over jouw reactie nadenk klinkt dat heel logisch. Lekker dom, haha, maar ik ben nogal nieuw met al deze dingen, baby is net 3 weken oud
 Ik zit te googlen en zal eens fase 2 speentjes aanschaffen. Bedankt!

Edit: oh, we hebben er nog eentje in de kast!

2 likes

Onze dochter heeft reflux dus spuugt ook heel veel. Een grotere speen is idd een must. Wij hebben avent flessen en dan een 1-2-3 speen. Zo kunnen we tijdens het voeden draaien want het wordt tijdens het drinken een stuk dikker.
Hier zorgde het toevoegen wel voor krampjes. Hoop dat het bij jullie snel beter gaat.

1 like

Wij gaan alleen de mensen uitnodigen die de jongens ook vaker hebben gezien. Zoveel “vrienden” die een keer langs zijn geweest op kraam bezoek en daarna de jongens nooit meer gezien hebben.
Dan komen we op onze families uit en 1 stel vrienden. Dus lekker rustig voor ons allemaal!

2 likes

Dat is niet dom hoor! Je weet toch niet meteen alles als je een baby krijgt :blush: hoop dat het met speen 2 beter gaat!

1 like

Vraagje, wat voor een soort buggy is fijn om mee te nemen op vakanatie met een 1 jarige?

Ik ben af en toe op MP aan het kijken maar weet niet wat handig is?

Je moet echt geen johannesbroodpitmeel aan een baby van drie weken geven. Dat is gewoon bijvoeding namelijk en daar zijn de darmen helemaal niet klaar voor. De Groene Vrouw heeft een goed artikel over flesvoeding en darmrijping
https://www.groenevrouw.nl/blog/die-zes-maanden-flesvoeding

3 likes

Ik weet niet zoveel van flesvoeding, want daar heb ik zelf nul ervaring mee. Ik heb alleen wel begrepen dat het geven van johannesbroodpitmeel een achterhaald advies is. De baby van een collega kreeg er hele hevige krampjes van. Zij ging zich toen wat meer inlezen.

Ik zie dat het woord ‘moet’ een beetje dwingend en onaardig staat in mijn berichtje, maar ik zou het zelf gewoon niet geven of adviseren aan zo’n jonge baby.

3 likes

Dit werd bij ons wel geadviseerd door het CB en kinderarts tegen het spugen ( ik geef wel BV, toen nog live nu uit fles).

Zowat alle parken dus stel je vraag maar hahaha!
Landal ook vaak genoeg geweest trouwens.

Wij zijn er ook mee bezig en hebben besloten om een uurtje een ‘taart-eet moment’ te doen in een strandtent. We nodigen alleen ouders en broers/zussen met families uit, maar dan zitten we evengoed op een man of 25 en ik heb gewoon geen zin in dat gedoe thuis. Kinderen hebben er toch geen idee van en zijn als snel toch helemaal kapot, dus even een uurtje met zijn allen en daarna kan iedereen nog wat leuks doen op/rond het strand.

Moet er wel bij zeggen dat er nogal wat gedoe is binnen en met mijn schoonfamilie, misschien dat ik anders voor een ander plan had gekozen.