Tips, ervaringen & aanraders #2

Ohja, sorry. Dit is voor mij echt nachtmerrie materiaal :joy:

3 likes

Is dit ook degene die jij had @Anna88? Meen me te herinneren dat je een donker popje wilde kopen van een Spaans merk? Die vond ik ook super schattig.

Ik had die pop vooral gekocht omdat er voornamelijk witte baby poppen te koop zijn en miniland heeft verschillende poppen qua huidskleur en jongen en meisjes poppen. Dat sprak me meteen meer aan en ze ruiken lekker. Kan niet wachten om de pop aan D te geven als ze jarig is. :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Kijk hem eens 10 seconden in z’n ogen Als je durft :japanese_ogre:

Nee, geen idee. Ik vind ze echt heel creepy. Maar ik denk dat ik poppen net als @Suvi al heel snel eng vind kijken.

Ik heb deze van Paola Reina (ruikt ook naar vanille, vind ik zelf wat minder haha)
(Sorry pop, te lui om verder te zoeken naar een foto met kleren aan)

6 likes

Ja die is ook zo top! Die wilde ik eerst, tot ik die van Miniland hier voorbij zag komen (dacht ik begin met een kleinere pop, kijken of hij het ĂŒberhaupt wat vindt). Ik heb het Aziatische jongetje, zo cute!


Food tip! Heb een baby omeletje gemaakt met 1 ei, kleine banaan en wat overgebleven gestoomde wortel en wat spinazie. Dikke hit! Ik geef dr kleine stukjes in haar mond en smul er zelf ook van :rofl:

12 likes

Ziet er goed uit! En wat een schattige kleertjes :heart_eyes:

1 like

WHYYYYYYY :cry:

Yep ik, ik zat om meerdere redenen in een risicogroep en had het zelf dus ook. Er viel bij mij niet tegenop te diëten dus moest ik gaan spuiten. Viel me reuze mee, en na de bevalling was het meteen over.
Waarschijnlijk krijg je eerst advies van een diëtist of krijg je een voedingslijst, en moet je monitoren wat je suikers zijn. Afhankelijk van wat daar uit komt moet je in een later stadium insuline spuiten of niet.

Wat eten jullie baby’s van 6 maanden ongeveer per dag? M komt van best wel wat flesvoeding (7 x 180+6) omdat ie met -2 maanden al begonnen is met voeding en een inhaalslag moest maken. Hij krijgt eind van de ochtend fruit en met avondeten groente, en dat gaat eigenlijk heel goed, dus ik merk ook dat hij flessen begint te resten en dus misschien wel wat minder mag drinken. Maar ik vind het moeilijk om te bepalen of ik dan gewoon een fles ga schrappen of kleinere flessen ga geven? Ik weet niet zo goed waar ik naar toe moet werken zegmaar. Dusssssss tips zijn welkom

Ja Max is nu gecorrigeerd 6 maanden! Hij is alweer 8 maanden, het gaat zo hard. Maar omdat ie met gemak zo’n klein potje of een halve banaan weg eet heb ik wel t gevoel dat de volgende stap daar is ofzo haha. Misschien maar even met het cb overleggen

Ik had het ook, maar bij mij was het niet nodig om te spuiten. Zolang ik normaal at met af en toe een zoete uitspatting waren mijn waarden prima.

Ik heb een tweeling dus qua gewichten niet vergelijkbaar, maar mijn zoontje was dysmatuur (woog net 2 kilo na 38 weken zwangerschap) en zijn zus was ook zeker niet zwaar dus hier ook geen effect van de diabetes

1 like

Edit: was even vergeten dat dit een openbaar topic is, ivm herkenbaarheid weggehaald.

1 like

Ik denk dat dit nu het cadeau gaat worden voor N. die eind deze maand 1 wordt.
Mn vriend is al overtuigd :smile:

1 like

Het is ook echt een klein popje dat maakt het zo schattig voor die baby’s om vast te houden.

1 like

Heb hem net besteld haha. Panteroutfitje erbij, lekker stylish verantwoord :sweat_smile:

3 likes

Iemand tips om bij een baby van 10 maanden tanden te poetsen? Zolang ze de borstel zelf mag vasthouden en in haar mond mag doen is het groot feest, maar zodra ik wil poetsen is het janken, mond stijf dicht en in alle richtingen draaien. Dingen als liedje zingen heb ik al geprobeerd


1 like

Haha hier hetzelfde, ze is nu 11 maanden en sinds twee dagen lijkt het opeens beter. Ik laat haar soms bij mij ‘poetsen’ en dat vindt ze wel heel leuk, dus dan zeg ik daarna ‘nu mama weer’ en dan mag ik heel even bij haar poetsen. Ik ga er maar vanuit dat het vanzelf beter gaat worden.

1 like

Hahaha nee geen tips hier. Lees wel geĂŻnteresseerd mee want hier exact hetzelfde probleem :joy::sweat_smile::neutral_face:

1 like