Tips, ervaringen & aanraders #2

Nou het was weer een drama, breekt echt m’n hart die dikke tranen :sob: nu lekker naar bed en dan zien we het over een week wel :sweat_smile: bedankt voor de antwoorden!

Sterkte @Kindercola! Hoop dat het meevalt.

Ik ben totaal niet ‘anti-vax’ (ons meisje heeft alles gehad), maar het staat me steeds meer tegen. Vooral de zogeheten ‘cocktails’ met meerdere shots tegelijkertijd. Weet iemand of je ook kan vragen om ze gespreid te geven?

1 like

Ja/nee haha. Ik weet wel dat je uitgesteld kan vaccineren en bijv kan kiezen om de meningokokken niet nu te doen maar later.
Maar of je ook de cocktail BMR zelf kan splitsen weet ik niet?
En dan is er ook nog iets als dat er toch een bepaalde leeftijd ideaal is om een bepaald vaccin te geven… want als je de BMR voor 12mnd doet is ie maar 70% ipv 90% beschermend… Dus ik zou niet weten hoe dat precies werkt… :yellow_heart:

Ja ik denk dat je alleen bmr en menigokokken kunt scheiden, omdat het twee verschillende spuiten zijn.
Hij heeft ze nu allebei gehad, voor het eerst in zn armen ipv in zn benen. Ik had wel t idee dat hij minder lang huilde daardoor.

Ooh echt? Hier was t wel nog in de beentjes… en een kreeg nog een blauwe uitstorting ook. Arm schaap…

Hoop dat jullie er gewoon lekker door heen fietsen!!

Ja kan wel, even uit m’n hoofd was dat de dktp en bmr. Maar bij een voorlichting waar ik was geweest van mijn consultatiebureau waren ze er vooral bij dktp niet zo happig op omdat je dan de volwassen variant/ter onderhoud inspuit (als ik het goed onthouden heb hoor). Plus je komt met meer contactmomenten. Maar er zijn losse vaccins verkrijgbaar die te bestellen zijn, zou even goed rondje onderzoek doen en desnoods een consult bij een antroposofisch bureau doen waar mensen vaker splitsen of andere schema’s aanhouden.

1 like

Ik heb bergstein laarsjes gekocht, maar ze zijn te groot. Tweedehands, maat 22. Maar ondanks dat ie bij shoesme al in 22/23 zit, vallen deze gewoon praktisch van z’n voeten :’)

Iemand ervaring met daar een zooltje in doen? Bijv van wol? Zou dat een maar verkleinen?

Leek me zo handig met onze buitenspeler om niet elke keer die schoenen te hoeven schoonboenen… :nerd_face:

Heeft iemand dé tip voor bakjes voor in de Hennes ‘commode’? Heb nu de Stuk bakjes (met die ruitjes) maar dan houd ik ruimte over. De vilten Komplement bakken passen ook niet :expressionless: Het gaat om de grote lade van de ladekast met 9 lades

De skubb bakjes passen precies!

Edit;
Deze

2 likes

Thanks! Ook die grotere met meerdere vakken dat je weet? Dus in combi met wat kleine? Wil de hele lade vol hebben maar niet met alleen maar kleintjes haha

1 like

Geen idee. Ik heb alleen deze sets. Zitten grote en kleine in dus heb meerdere om te combineren

2 likes

Over een maand wordt mijn jongste zoon 1 ( :sob:) En ik ben op zoek naar cadeau ideeen. We hebben echt al heeeel veel speelgoed maar was zelf aan het denken aan een pop, poppenwagen, wiegje, zoiets hebben we nog niet. Iemand tips?

Deze is echt een aanrader. @Axolotl en @360 kunnen dit beamen.

4 likes

@Zora ja!! Echt super cute is ‘ie. En hij ruikt naar vanille (zelfs nog na meerdere badder-sessies).

Klein popje, dus je gooit hem ook zo in je tas om mee te nemen. Oh en ze hebben er super schattige pakjes bij. 10/10 would recommend.

1 like

@Saturnus @360
You had me at vanille haha

Wat een goede tip! Ziet er super schattig uit en ook nog betaalbaar. Thanks!

1 like

Ja, kan deze ook helemaal in bad? Ik overweeg een popje te kopen voor J. voor als de baby er is, zodat hij mee kan doen met luiers verschonen, voeden, badderen etc.

Ik heb de Latijns Amerikaanse pop voor D haar eerste verjaardag gekocht met extra pakje kleding. Mijn kledingkast ruikt naar vanille haha.

2 likes

Jaaaa deze zijn zo leuk😍 en niet zo super eng als de andere 2 poppen die we hebben

1 like

Ja! Hij is helemaal van plastic en is nu meerdere keren mee in bad geweest hier. Heb nog geen gekke kieren of schimmelende plekken gevonden haha.

1 like

Oh; ik vind deze juist wel lief :joy: Ik kreeg wel nachtmerries van die poppen van Ikea:

afbeelding

6 likes