Tips, ervaringen & aanraders #2

@HvO @Paardenmeisje Kleine mensjes met mini rugzakjes zijn té lief. Just saying!

4 likes

Ja, bij het boeren moet ze nu steeds eerst hoesten. Zal dat vanavond ook nog even doen voor het slapen gaan…

Niet eens gekookt water maar gewoon kraanwater.

1 like

Deze zit dons in denk ik ?
Beetje warm voor de zomer vrees ik :rofl:

Wat heftig zeg! Gelukkig is het allemaal goed gekomen!

1 like

Jeetje dat is schrikken zeg. Gelukkig is het nu goed afgelopen.

Maar je moet je echt niet schuldig voelen hoor. Tijdens de zwangerschap moet je gewoon geen risico’s nemen. Daarbij is het gewoon hun werk dus het is ook niet zo dat je iemand ‘lastig’ valt oid. Volgende keer ook gewoon de klachten net zo serieus blijven nemen. Beter dat het dan gunstig uitvalt dan dat je niet aan de bel trekt terwijl er wel iets aan de hand is :kissing_heart:

2 likes

Geen waterige afscheiding of badwater ?

En met zulke uitspraken (binnen een week bevallen) bereid je jezelf ook in topsnelheid voor. Dat hakt er denk ik ook goed in, hoor.

Hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen :kissing_heart:

Mijn vliezen zijn met 27 weken gescheurd. Ik bleef ook constant vruchtwater verliezen vanaf dat moment, maar kleine beetjes, dus ik heb nog 3,5 week langer door kunnen lopen tot de bevalling vanzelf begon.
Vruchtwater kunnen ze wel traceren dus ik ga er vanuit dat dat het niet was bij jou, gelukkig. Vervelend dat je zo’n rot zwangerschap hebt. Die van mij was ook hel, heb ook veel bloedingen gehad en dan die vliezen. Wel blijven bellen hoor als je het niet vertrouwt! Better safe than sorry idd.

1 like

Of…
Sperma? Ik heb met 37wkn de vk gebeld dat ik dacht dat m’n vliezen gebroken waren. Nouja, eh. Dat dus :cold_face:

9 likes

Ik voelde de dag voor J geboren werd, gewoon letterlijk iets knappen in mijn buik. Alsof er een ballon knapte. Dat waren de vliezen. Jemig, nog nooit zo hard naar de badkamer gerend. Ik was natuurlijk niet op tijd

Ja hahaha ik kan het me zo voorstellen. Wij zitten bij een kleinschalige praktijk maar met 1vk van de 4 hebben we beide echt geen lekkere klik. Dus ik bidden met m’n telefoon in m’n hand dat ik die niet kreeg (was gelukkig niet zo haha). Want de vraag: “ja… ik weet niet of m’n vliezen nou gebroken zijn of dat dit sperma is…” ik schaamde me kapot :joy::joy::joy:

En toen m’n vliezen uiteindelijk scheurden met 42 wkn, was ik nog niet zeker of ik nou in m’n bed had geplast of niet :joy::joy:
Ik stond op tijd naast m’n bed, maar ging op het laatst ook 6-7x per nacht naar de wc. Dus kon me zo goed voorstellen dat ik gewoon een keer te laat was :joy: en geplast had :joy:
Ooh deze dingen, zo lachen. Nog paar maanden dan mag ik weer

Ik heb toen ook niet gebeld want ze toch nog een keer langs komen de volgende ochtend, werd elke dag gecontroleerd ivm overtijd.

1 like

Ik vond het voelen alsof ik opeens ongesteld werd. Lag op de bank, net op mijn zij gedraaid gelukkig (stoffen bank) en rende naar de wc terwijl ik naar mijn partner riep: pak een bakje, pak een bakje!
Hij was beetje beduusd van wtf gebeurd er en kwam met een mega bak aanzetten :rofl:
Toch nog wat kunnen opvangen, het stroomde in begin er echt uit. Broek zeiknat van die paar meter naar de wc. Daarna nog 1 keer veel en daarna beetje steeds. Ik vond het anders voelen dan plassen.

Geen eczeem ? Mijn kindje had ook uitslag op de buik en het jeukte ook. De huisarts zij het is echt het seizoen voor eczeem. Heb er een zalfje voor gekregen.

Ik smeer zelf overal de luierzalf van dokter Leenarts op, omdat dat de enige crème is die door de stugge structuur bij een beweeglijke baby ook echt blijft zitten. Ze verkoopt precies dezelfde inhoud onder de term “beschermende barrière crème”, maar weet niet of ze dat ook in BE hebben?

Anders een crème die je in huis hebt nog extra in de koelkast leggen?

1 like

Mijn zoontje had ook allemaal bultjes en vlekjes op zijn romp. En jeukte ook.

Lastig wat je er op kunt doen op dit moment.
Denk geen 6de ziekte dat jeukt niet toch ?

Precies echt uitproberen. Hier werkte de vette crème juist niet. En hormoon zalf wel

Geef je borstvoeding? Een badje met je melk erin kan verlichtend werken.

Heb je havermout? Deze in een tetrawashandje of pantykousje oid doen en haar daarmee wassen. Doordat de havermout nat wordt komt er een soort zeepachtige substantie uit die jeukstillend werkt. Daarna een vette, niet geparfumeerde crème erop.

3 likes

Badje met wat havermout?

1 like