Tips, ervaringen & aanraders #2

Die hebben wij ook.

@HotMomma volgens mij maakt het toch niet zoveel uit dat de voetjes tegen de bank aankomen? Maar gaat het erom dat ze er niet uit groeien aan de bovenkant? Of ik heb dit verkeerd onthouden.

1 like

Dit klopt @HotMomma! Pas als ze er aan de bovenkant uitgroeien, is de Maxi Cosi te klein!

Hij moet er nog prima in kunnen of je hebt een reus van een kind. Zo lang het hoofdje er niet boven uit komt kan het prima.
Meestal passen kinderen tot 12/15 maanden prima in een maxicosi. Alleen het word wel zwaar met tillen :rofl:
Mijn grote baby van 11 maand en 11 kilo zou er qua veiligheid zeker nog inpassen. En het is een grote vent. Maar veel te zwaar om mee te slepen

1 like

Zolang de oren niet boven de bovenkant uitkomen js de maxicosi de veiligste optie :slight_smile:
Meeste kindjes trekken de voetjes wel in.

Wij zijn daarna overgegaan op de maxicosi Axissfix plus. 1 hebben we overgenomen van bekenden voor 150€ ofzo (voor in de minder gebruikende auto) en 1 nieuw.
Wel aan de prijs maar ik vond achterwaarts vervoeren heel belangrijk dus daar hing een prijskaartje aan :’)… als het goed is kan deze tot 4jr mee…

En voor het tilprobleem van @Maison hadden wij het geniaaaale idee de maxicosi gewoon in de auto te laten. Dat zou je met een vervolg stoel ook doen. Na die gedachten voelde ik me echt Nobelprijs waardig. Tot ik om me heen overal hoorde “ja doen wij ook” - ohhh… druipt af

4 likes

De Pearl kan dus alleen met familyfix en niet met gordel. Soms wel vervelend als je met iemand anders weggaat vind ik persoonlijk. Je kan dan je auto stoel ook nooit voorin zetten bijvoorbeeld. Ik kwam daar later pas achter en vind dat wel echt een minpunt.

2 likes

Wij hebben in de ene auto een Axxisfix en in de andere de Tobi. Ik vind die draaibare stoel wel echt een verademing (en omdat ik die zelf gebruik heb ik in de andere auto altijd een beetje ruzie met hem in de stoel krijgen haha) en ben heel blij met de mogelijkheid om zowel achter- als voorwaarts te vervoeren.
Wij hebben beide stoelen trouwens in actieweken gekocht en daar echt heel veel geld mee bespaard!

Ohh nou dan is het niet anders. Wel jammer.

Sorry voor de dubbelpost.

Maar voor de liefhebbers: alle pampers (ook grote maten) zijn bij de etos 1+1 gratis

Heb je je de maxicosi op Zon isofix base? Dan kun je die base nog iets naar achteren zetten wellicht! Wij hebben de easyfix base en die kun je als je kindje groter wordt wat verder van de rugleuning afzetten zeg maar, zodat er net iets meer ruimte is voor de beentjes.

1 like

Ja, dit zou voor mij dus echt een probleem zijn. Want ik heb in m’n oude panda uit 2007 maar aan 1 kant de een isofix aansluiting. De Tobi (die wij hebben) kan alleen maar met isofix en de maxi cosi van de baby moet dus straks in de gordels.

@360 @Fishing Thanks iedereen! Wist niet dat dat de richtlijn was, we kunnen dan iig rustig doorzoeken want verder zit ze er wel nog helemaal in.

2 likes

A.s. zaterdag bij Kruidvat

8 likes

mijn dochter ligt al een uur lang te hoesten in bedje… wat kan ik doen om het wat te verzachten? Ze is 5 maanden, dus iets anders als KV mag ze niet toch?

Een beetje stomen in de badkamer? Douche aan op zijn heetst en dan 5 a 10 minuutjes samen in de badkamer gaan staan met de deur dicht.

1 like

Flessenwater voor babies? Is dat specifiek iets uit BE? Hier in NL mogen baby’s vanaf dag 1 gewoon kraanwater

Drinken jullie zelf ook flessenwater? Net als in Frankrijk enzo?

Het gaat gelukkig stukken beter, na al dat hoesten sliep ze door van 00:30 tot 07:30 :partying_face:

Over kraanwater gesproken, maken jullie de kv ook gewoon aan met gekookt en kraanwater? Mijn schoonmoeder is helemaal bang geworden en wil alleen maar flesjes water gebruiken. Op het KDV doen ze dat voorlopig ook, maar ik maak me eerlijk gezegd niet druk. En dat vind mijn schoonmoeder maar raar…

Mijn dochter kan niet goed spelen maar ze heeft voor haar verjaardag nu een spelletje gehad. Echt een hit we zijn er al een half uur mee bezig.

Het is van clementoni en heet: Het eerste spel.
Even een tip van flip. :yum:

1 like

Je zou Tussikind van VSM kunnen proberen, dat werkt hier soms wel. Mag volgens mij ook bij echt jonge kindjes

Heb je het idee dat er slijm vastzit? Dan kan het helpen om stevig op het rugje te kloppen zodat het loskomt (niet keihard slaan natuurlijk maar dat snap je ook wel hoop ik :stuck_out_tongue:). Ook kan een luchtbevochtiger op de kamer helpen bij hoesten

1 like