Tips, ervaringen & aanraders #2

Heeeeema :slight_smile:

1 like

Gaat je kindje al naar het KDV? Bij ons krijgen ze namelijk slaapzakjes van het KDV :blush: Voordat je er straks een voor niks koopt. De kamertjes daar zijn over het algemeen ook warmer dan thuis, dus met mouwen is mogelijk ook niet nodig.

@Paardenmeisje en @anon18050057 bedankt! ohja hema!
Dat ik daar nog niet aan heb gedacht.

Ja ik. Ik heb een gazelle Paris. Echt een fijne fiets!

Dan ben ik bang dat het tijd is voor nieuwe ventielen
 en die doppen niet meer in de vaatwasser te doen (want op den duur gaan die lekken). Die staafjes kunnen wel in de vaatwasser.

Heb inderdaad wel m’n lesje geleerd en dus maar meteen een nieuwe fles gekocht. Ben iets te fanatiek geweest met uitkoken blijkt.

Vaatwasser was ik sowieso niet van plan. Plastic wordt zo lelijk in de vaatwasser na een tijdje (in ieder geval mijn plastic bakjes worden een beetje oranje door bijvoorbeeld pasta saus).

Heel zuur, wij hebben precies hetzelfde gehad. Ik denk dat je de nieuwe flessen krijgt met het vernieuwde ventiel. Daar zijn wij in ieder geval tevreden over.

We gebruiken de Dr Brown flessen voor onze beide kids (2,5 jaar en 5 maanden) en ik merkte bij de vernieuwde spenen van dr Brown dat de jongste daar al niet fijn uit dronk en ik denk dat de oudste een andere fles niet leuk gaat vinden en dus zal gaan weigeren dus ik hoop dat alles nog even lek vrij blijft.

Kan je anders niet naar de hal.fords of de fietsenmaker met je fiets en je laten adviseren wat precies erop kan of niet?

1 like

Wij hebben ook van hema! K. Lag al snel in een slaapzak want ging der bedje door en de kleinste maat was toen nog bij de hals te groot, ik heb toen met een paar stikjes hem vastgezet (gewoon even op de schouder dubbel en dan vast zetten zeg maar), zodat ze er niet in kon verdwijnen!

Wij hebben voor het kdv die van jip&janneke en die gebruiken ze daar zonder mouwen. Romper en shirt laten ze daar aan, maar vestje of broek doen ze uit.

1 like

Dat vastzetten is goed idee bij de schouder, wilde al moeilijk doen met een stukje stof innaaien ofzo
Mijn hersens soms :sweat_smile:

1 like

Dan had je direct jouw ‘winners’. Mooi toch

Het valt me op dat nu K. boven tanden heeft is er lastig bij kom met poetsen. En het lipbandje loopt zo tussen haar tanden, is dat normaal?

Weinig referentie want de kindjes in onze omgeving hebben verder nog geen tanden. Borstvoeding gaat wel al 7,5 maand goed. Soms hapt ze wat slordig aan, maar dat is ook afleiding en alles mee willen krijgen. Sochtends/savonds/snachts hapt ze in 1x goed aan met lipje mooi naar buiten.

Gelukkig dronk ze uit de nieuwe fles net zo goed als uit de oude. Het scheelt dat het nu vooral om te oefenen is naast de borstvoeding en dat we nu pas een week ermee bezig zijn, dus ze heeft nog niet veel voorkeur.

Ik hoop voor jou inderdaad dat de flessen dan nog een tijdje meegaan. Lijkt me erg vervelend als je moet wisselen en de kids willen daar niet aan meewerken.

1 like

Flessen zijn hetzelfde alleen de speenvorm zijn iets anders. De oude zijn water langer dan de nieuwe. Maar fijn dat alles goed gaat bij jullie

D heeft dat ook en gaat allemaal prima. C ook kan ik me herinneren, en die tanden staan nu ook nog steeds mooi recht.

2 likes

Lipbandje is normaal zo volgens mij hoor!

1 like

Jaloerssss, mijn kind is 2x zo oud en heeft alleen 2 ondertandjes :joy:

2 likes

Nou om het even uit te balanceren; ze kwamen hier alle 4 tegelijk door. Terwijl mn man op ski-vakantie was. Feest🙃 alleen twee ondertandjes zijn juist megaschattig haha, als ze dan zo lachen echt te lief.

@Saturnus @pheebs thanks stelt gerust!

3 likes

Pff wij zien door de bomen het bos niet meet wat betreft een autostoel. De beeb is bijna 7m (en ergens tussen 8/9kg) en past amper in de maxi cosi (zonder jas gaat het nog, maar haar voeten komen tegen de bank van de auto).
Heb ook op anwb gekeken voor tests maar daat zitten zowat alleen modellen bij van 300/400 euro en meer. En de goedkopere testen bagger.

Wat hebben jullie? Ik zoet een met isofix die langer meegaat.

Wij hebben nu nog de Pebble met Familyfix en ik moet echt Ă©cht deze week de Maxi Cosi Pearl bestellen (K is 9 maanden en er ook volledig uit gegroeid
).

Maar, de maxi cosi Pebble dus. Kunnen ze tot een jaar of 3/4 ofzo geloof ik in.

1 like