Tips, ervaringen & aanraders #2

Thanks! :blush: ja zij gaf zondag een paar keer flink over, ik dacht toen dat ze griep had. Nou jaā€¦ we gaan het zien. Ze heeft vanmiddag weer wat huil uurtjes gehad bij oma, hopelijk dan een beetje meer slaap vannacht.

Een bord carpaccio :drooling_face:

Geef ik bijna altijd als iemand bevallen is en valt altijd heel goed in de smaak (mits je weet dat ze het lekker vindt). Of filet americain. Of drop of zalm of leverworst. Damn ik wil het allemaalā€¦

2 likes

STOP. Ik mis dat zo hahaha.
Na mijn bevalling is mijn schoonzusje biefstuk gaan halen. En mijn man de volgende dag warme Kaiserbroodjes met rosbief.

Ik ga alweer kwijlen.

1 like

Oei goed punt! Dan drop? Haha

Ik lag een uur na mijn 1e bevalling een enorm broodje rosbief weg te vreten in het ziekenhuisbed :joy:

2 likes

Ohh hou op hoor. Kan niet wachten weer alles te mogen eten. Heb mn vriend al instructies gegeven :grin:

1 like

Hahaha yes! Mijn moeder had mā€™n vader ff goed geĆÆnstrueerd en die kwam na een uur langs met een broodje carpaccio. Helden :heart:

Overigens ben ik nu nog steeds de 9 tergend lange maanden dat ik geen carpaccio mocht eten aan het inhalen en vreet ik het standaard bij lunch in restaurants, gewoon omdat het kan. Net als wanneer je na verkouden zijn ineens zo blij bent dat je normaal kan ademen, dat heb ik met carpaccio.

4 likes

Hahaha, nou toeval wil dat we in een vleeswarenfabriek werken en ze dus toen ze nog aan het werk was altijd aan het zuchten was over wat ze niet mocht. Dus dat gaat morgen sowieso die kant op, geen carpaccio helaas maar wel andere lekkere dingen haha.

1 like

Dames ik hoop dat een van jullie me kan helpen. Ik heb een dr Brown fles met zoā€™n speen die op een tepel zou moeten lijken en die lekt iedere keer weer. Het is echt op het stuk tussen de speen en de ring die je vastdraait. Ik heb echt geen idee wat ik nog anders kan doen. Want te los en hij lekt nog erger, maar als ik m strakker draai dan lijkt de onderste rand van de speen uit die ring te komen door dat groene ding dat erin zit.

Wat doe ik verkeerd? :sweat_smile:

GEJANKT heb ik op mijn verjaardag, toen ik alleen maar babycadeaus kreeg. Voelde me zo onbelangrijk :joy::joy:

9 likes

:expressionless::expressionless::expressionless::expressionless::expressionless::expressionless:

@Ovenschaal
Ow god ja dat valt in hetzelfde straatje als dat er iets scheelt (in mijn geval dan mā€™n placenta) en dat er dan gezegd wordt; ow maar gelukkig is met de baby alles goed.

Daaaaaaag

1 like

Dit is je leven nu :joy:. Als ik mijn moeder, zusjes of een ander familie lid facetime of bel is het waar is B??? Laat haar is zien/horen, stuur gelijk 1000 fotoā€™s. Als ze mij bellen is het: hoi, waar is B? Ik ben alleen handig om de telefoon goed gericht te houden :sleepy:

7 likes

Haha nee, wen er maar vast aan. Zodra het gebroed er is word jij begroet met een klein knikje en je kind met ballonnen en gejuich :stuck_out_tongue: de babies winnen het. Mijn ouders vinden mij ook echt veel minder interessant nu ze een kleinkind hebben. Zodra die hormonen weg zijn, kan je er de lol een beetje meer van inzien.

2 likes

Weet iemand nog een leuke webshop/instagram met zelfgemaakte babykleding?

Littlejet, tuutsjes, little and cool, zoofs, hello little you

1 like

Hoe maak je de fles? Als je ermee gaat schudden terwijl de dop erop zit, krijg je overdruk en gaat hij lekken. Verder mag je het rubberen ventiel absoluut niet uitkoken, dan wordt het rubber poreus en gaat de fles ook heel erg lekken.

Tot nu toe heb ik er alleen afgekolfde melk in gehad. Dus schudden zal het probleem niet zijn. Maar heb wel alle onderdelen van de fles uitgekookt, dus ben bang dat het daar dan fout is gegaan.

Is alleen afwassen van het ventiel dan voldoende om m echt goed schoon te krijgen? Ben normaal niet zoā€™n bacteriĆ«n neuroot, maar met N wil ik liever geen risico nemen.

Wij hebben de flessen in het begin (eerste weekjes) gesteriliseerd in een magnetron sterillisator en daarna alleen afgewassen met de hand. Mijn schoonmoeder kookte de fles uit en die hebben we heel vaak een nieuwe fles moeten kopen :sweat_smile: Qua bacteriƫn, als je de fles meteen na de voeding al goed omspoelt kan er niets bederven. Ik denk maar zo: vrouwen die borstvoeding maken hun borst en tepel ook niet steriel vooraf.

Ik weet wel dat die groene dingen op een gegeven moment vervangen moeten worden. Mijn brede hals fles van dr Brown lekte ook op den duur. Toen was hij al wel 6 maand. Dus overgegaan op een advent fles. Want werd ook gek van schoonmaken. Al gooide ik ze wel in de vaatwasser.

Heel erg bedankt. Alleen little jet kende ik, rest nietšŸ˜ƒ