Tips, ervaringen & aanraders #2

Die heeft Y ook, is nog steeds populair!!

1 like

Heeft iemand een fijne tip mbt wasbare zoogcompressen? De wegwerpcompressen vliegen er doorheen en ik vertrouw graag op forumtips.

1 like

Ja daar waren die chocoladetruffels al voor :slight_smile:

1 like

Bloomon hebben we hier ook inderdaad! En zat ik ook aan te denken maar het budget is niet zo ruim. Dus 1x bloomon en dan nog iets kleins om donderdag echt mee te nemen vond ik misschien wat karig

Ik heb die van Philips Avent. Ze zijn nog best prijzig voor 6 stuks vind ik, maar er is vaak wel een (online) winkel waar je ze met korting kunt kopen. Ze zijn ook weer snel droog na het wassen.

1 like

Leuk idee om iets voor haar te geven ipv de baby. Ik houd zelf niet zo van die pakketjes, omdat dat allemaal van die kleine dingetjes zijn waar je niet zo veel aan hebt
 Is het niet een idee om ipv een pakket een tegoedbon voor een massage te geven oid?
Al zijn zelfgemaakte chocoladetruffels natuurlijk altijd goed :yum:

3 likes

Ik heb ze van ali expres! Zijn echt prima. Ik heb de link al eerder gedeeld maar als je m niet kan vinden dan snor ik m nog ff op. Ze waren er eerst ook supersnel.

1 like

Ik had zoiets! Nursing pads van eBay, echt top :slight_smile: ik kan je ook voor de verzendkosten mijn setje opsturen. Doe er niks meer mee!

https://www.ebay.com/c/940245622?iid=401177747407

Massaaaaaaaage

1 like

Wij hebben toen ook zo’n pakketje gekregen! Met iets voor de baby (rituals baby), en iets voor papa (nootjes en een ‘vader’ biertje) en iets voor mij (gewone rituals, iets wat ik lekker vond, en een shop-bon. Ik had namelijk al mijn kleding weg gedaan in week 20 met de wetenschap dat ik het nooit meer zou passen. Zat 3 dagen na mijn bevalling al weer op mn oude figuur, dus dat was een bummer hahaha. Dus daar hadden ze leuk op ingespeeld haha).

1 like

Ik vond de thuisbezorgd cadeaubon echt het beste cadeau ooit :joy:

5 likes

Voor wat extra inspiratie: wat geven jullie je kind (mijn zoontje is bijna anderhalf) als gezonde tussendoortjes?

Worteltjes, komkommers, advocadooo (megahit hier), gekookt eitje.

1 like

waaraan merkte jullie dat de eerste tandjes door kwamen? Mijn dochter is 5 maanden en kwijlt zo ontzettend veel nu
en ze was gister ineens een uur lang ontroostbaar. En vooral, hoe help je ze door zo’n huilbui heen?

Ja nu ik zo jullie antwoorden lees denk ik dat ook! Ga ik morgen even met m’n team overleggen. Superbedankt voor de input :smiley:

2 likes

Kwijlen indd. En wij hadden echt 2 terror nachten en toen opeens voelde ik een randje tand

Kwijlen, al doet ze dat al vanaf twee maanden en ineens aan een kant d’r wang helemaal rood.

Hangerig, huilerig, veel kwijlen en bijten. Maar dat betekent niet altijd tandjes. Maar als er wel een tandje doorkomt is het vaak wel terug te herleiden naar een lastige dag/periode.
Vrees dat je er weinig aan kunt doen behalve proberen te troosten. Lekker bij je laten knuffelen als ze daar behoefte aan heeft.

Ja op zich wel dingen die ik herken! Ze is alleen ook al een paar dagen verkouden en af en toe nog last van verstopping, dus weet het nog niet zeker. Heb zelf voor de 2e keer in 1 week buikgriep en ben helemaal gesloopt door zelf ziek zijn en een kind wat s’nachts aan het spoken is en s’avonds de boel bij elkaar huilt. Ik vind het maar heftig hoor. Elke keer denk ik dat we weer stappen hebben gemaakt, dat ik m’n kind beter begrijp, is er weer iets nieuws aan de hand.

Wat een megarot combi, sterkte! K. heeft er imiddels 6
 waar ik het aan merk; kwijlen, maar dan meer dan normaal zeg maar. Vaak rode wang, de dagen voor hij door is wat meer spugen/melk terug geven dan andere dagen (doet ze eigenlijk zelden) en ik merk het inmiddels aan de voeding, ik geef borstvoeding en het voelt dan anders. Niet pijnlijk, maar anders. Het speeksel schijnt wat zuurder te worden en dat voelt mijn tepel dus :joy: en hangerig en huilerig dus. Ontroosbaar idd vaak 1 of 2 nachten. Wat hier beetje helpt; koude bijtring, chamodent (je hebt ook dentinox maar hielp hier minder goed) en heel veel knuffelen. Lekkere babymassage ter afleiding/ontspanning. Maar eigenlijk doe ik ook maar wat en moet je er gewoon ff doorheen helaas.

1 like