Tips, ervaringen & aanraders #2

Ik wilde dat wel maar was te laat met t regelen/kopen en toen had ik geen zin meer om dat te doen. Ik heb strakke hempjes van de hema (doet verder niks dus zou ik alleen kopen als je hemdjes nodig hebt) en corrigerende onderbroek van de hema. Die onderbroek was wel fijn in het begin bij lopen enzo. Maar ook irritant omdat ie afzakte en oprolde. Ik denk dat zo’n band/sluitlaken wel lekkerder zit. Maar ik was sowieso te skeer om er 30 euro aan uit te geven.

Ja, ik bedenk me ook dat ik een shapewear panty heb en dat dat misschien ook wel goed werkt. Misschien het proberen waard voordat ik echt overga tot aanschaf van een sluitlaken.

Ik vind het echt lastig om een maxi cosi, autostoel te kopen. Wij hebben twee auto’s maar willen eigenlijk wel een base. Dan moeten we maar wat vaker overzetten of van auto ruilen. We wilden de familyfix kopen en dan de maxi cosi en stoel erbij maar ja dan staat er, geen goede bescherming bij botsingen vanaf de zijkant en dan zit ik toch weer bij stoeltjes te kijken van een paar honderd euro duurder. Laat ik me dan gekmaken of zijn die nou echt beter. :thinking:

Ik denk misschien te nuchter, maar ik zou me niet gek laten maken. Al die stoeltjes hebben een keurmerk en zijn goedgekeurd, toch? Dan denk ik: goed = goed. Bij een flinke botsing ben je waarschijnlijk sowieso de lul, welk stoeltje je ook hebt.

2 likes

Wij waren laatst ergens spelen en K. vond die bal geweldig! Die kindjes zijn al wat ouder (2 en 3) dus ze mocht hem meenemen. Nou het is een hit. Kan hem vastpakken, ze kan haar tandjes erin zetten, hij stuitert een beetje, hij rammelt en hij rolt. En als ze straks wat meer kracht heeft kan ze hem ook nog induwen.

1 like

Zo’n familyfix hebben wij voor € 40 op de kop weten te tikken op mp. handig voor mijn auto, de tweede auto.

Hou even rekening mee dat overzetten van een base of autostoel echt niet te doen is :rofl:

Nee? Is dat echt een hele klus?

Ja. Een base is al best zwaar. Er zit een poot aan en die moet je echt afstellen. Ik denk niet dat je er blij van word om dat elke keer te doen. Bekijk maar is op YouTube hoe je een base moet installeren.
Ik zou een nieuwe goede stoel halen met base. En dan bijvoorbeeld de tweede stoel via marktplaats. En die bijvoorbeeld alleen gebruiken voor kleine afstanden.

1 like

Ligt ook een beetje aan je auto vind ik, wij hebben een easyfixbase voor de maxicosi en die klik je op de isofix en mijn man heeft die echt in 2 seconden overgezet. Voor zijn oude auto (geen isofix) hadden we een easybase, zelfde eigenlijk maar dan met de gordel ipv aan de isofix van je auto.

Edit; wij rijden wel beiden hetzelfde merk auto en daardoor staat die poot zowel bij mij als bij hem meteen goed afgesteld bij wisselen ;). 90% vd tijd staat de base in mijn auto omdat we die meestal gebruiken.

3 likes

Het is denk ik persoonlijk en misschien ook afhankelijk van het soort base dat je hebt? Wij hadden de 2way fix en doordeweeks zat die in mijn auto en in het weekend in die van mijn vriend. Heb overzetten eigenlijk nooit een probleem gevonden, was best snel gepiept. En nu heb ik een maxi-cosi axissfix en die haal ik er ook bijna iedere week een keer uit (omdat ik moet rijden met mijn wedstrijden en volwassen billen er helaas niet in passen haha).

1 like

Wij hebben de easyfix (voor Maxi Cosi Cabriofix “stoeltje”). Het is even uitzoeken hoe het werkt en de eerste keer heb ik staan vloeken, maar na een paar keer is het zo gepiept.

2 likes

Ongevraagde tip voor de vrouwen die nog een voordelig voedingskussen / zijslaapkussen zoeken:

https://www.lidl-shop.nl/MERADISO-Zijslaapkussen-145-x-40-cm/p100263980

Heerlijk om mee te slapen als je hoogzwanger bent en je ledematen niet meer goed kwijt kunt in bed, en tevens zeer handig als je kraamvrouw bent en een stevig kussen in je rug wil, en handig bij borstvoeden.
Ze zijn er niet altijd, vandaar dat ik het even roep hier.

9 likes

Yes, heb hem ook (dankzij jou). Vind hem wel vrij slap. Voor mij prima, maar als je echt een stevig, goedgevuld kussen wilt, is het misschien geen goede keuze voor je.

1 like

F. heeft gisteren (en vandaag ) voor het eerst worteltjes gehad, eerste hapje dus maar een paar lepeltjes en meer dat er weer uitging dan dat er in bleef.
Normaal heeft ze moeite met poepen, ze krijgt ook lactulose. Ze poept meestal 1x per dag, soms 2x of niet.
Vandaag heeft ze 5 keer gepoept en de laatste keer was heel raar qua structuur. Kan dit al komen door het vaste voedsel? Heeft dat zo snel effect op de ontlasting?

Ja soms kan het best wel snel door zo’n lijfje gaan hoor!

M at 1 keer wortel en kakt sindsdien heuze drollen. Ik weet niet wat ik mee maak joh. Maar ik denk dat zon snelle verandering best normaal is :sweat_smile:

1 like

Ik heb de free to grow voor de baby en voor oudste van 2,5 een peuterdraagzak van Tula. De jongste zit prima in de free to grow en als t moet kan de oudste daar opzich ook nog wel in. Ik vind m heel prettig, maar het handigst is misschien wel langs bij een draagconsulent om te kijken of het lekker zit!

Ik heb even jullie expertise nodig :slight_smile: Mijn collega is een aantal weken geleden bevallen en we gaan met het team donderdag op kraamvisite.
Nu hadden we bedacht een pakketje te maken met vooral dingetjes voor haar ipv de baby, omdat ze warschjinlijk al genoeg kleertjes ect krijgt. Ik had de volgende ideeën, maar misschien hebben jullie nog een tip uit ervaring:

  • Lekkere/gezonde snack
  • Tijdschrift
  • Douchespul
  • Paar biertjes 0% en misschien 2,5%, ik weet niet helemaal zeker of ze borstvoeding geeft.
  • Zelfgemaakte chocoladetruffels

Wie o wie heeft er nog een leuke aanvulling? Want vind het nu nog een beetje standaard

Thuisbezorgd bon! Maskertje oid

1 like