Tips, ervaringen & aanraders #2

Wij hebben volgens mij dezelfde hospitalisatieverzekering( 3 letters begint met D), alleen kreeg ik niet de luxe kamer volledig terugbetaald enkel de gewone 1 persoonskamer.


Er zijn volgens mij heel wat dingen beter geregeld in NL. Maar ivm ziekte en kinderen krijgen kies ik toch voor BE. Wij hebben helemaal niet zo’n hoge bedragen voor de verzekeringen, krijgen vrij veel terug van de ziektekosten. En ook op het werk ben je de 1e maand bij ziekte doorbetaald.

Oh die was ik vergeten. Super leuk inderdaad. In het begin 2 of 3 afleveringen van gezien.

1 like

Zet ik liever niet op internet. Je mag me wel pb sturen.

1 like

Wij hebben wel ook maar 15 weken verlof, 1 verplichte week voor de vermoedelijke bevallingsdatum en dan in principe nog 14 erna. Afhankelijk van je bevallingsdatum heb je dus nog de periode erna. Beval je vroeger bij die 1 week verplichte stop dan ben je de andere dagen van die week wel kwijt.
We krijgen hier wel per kind ( per ouder) 4 maanden ouderschapsverlof die je kan opnemen zoals je wenst ( dus 4/5e, halftijds, of volledig) en hier komt de werkgever niet in tussen maar krijgen we van de overheid een uitkering. Is wel niet zo veel voor een volledige maand krijg je €750. Dus niet voor iedereen haalbaar. Die 4/5e is wel zeer populair.

1 like

Ik ben in zh van Kortrijk bevallen. En heb ook alles meegenomen tot een hele hoop tetradoeken toe :see_no_evil:.
Maar wij moesten achteraf iets van ± 200 betalen voor bv. de maaltijden van mijn vriend, die extra verzorginsproducten,…
En zeggen dat wij hier klagen dat het maar 3 dagen zh meer is. Wat ik bij een 1e niet overdreven lang vind.

1 like

Urk :stuck_out_tongue_winking_eye:? daar gaan ze nu per helicopter toch?

Volgens mij zijn wij er aanvullend voor verzekerd? Ook voor moeder&kind centrum, zo’n verplaatste Thuis bevalling zegmaar.

Heeft er iemand nog aanraders voor een hartje zomer (aug) baby tov een november baby? Of leuke tips om dan bijna peuter te betrekken?
Mensen vragen nu al in cadeau tips na te denken, maar ons zoontje is 14mnd dus we hebben nog zoooveel recent spul haha

Tot dat ze door hebben dat ze zelf kunnen zitten.
Ze gaan dan in dat ding zitten en dan word het gevaarlijk. Want ze zitten alleen vast om hun middel. Wel een top ding heb hem ook!

1 like

Hier met 6 a 7 maand was het echt niet meer haalbaar. Maar ook al zet je er een ander gordeltje in als ze iets recht op gaan dan vind dat ding dat niet zo fijn. Maar verschilt wel per kind. Er staat ook op internet geschikt tot 9 kilo of tot ze rechtop gaan zitten.
Mijn zoontje kon dat in dat ding echt met 6 maand. Hij kan het nu trouwens op de grond nog steeds niet met 10 maand. Maar dat kuipje maakt het een stuk makkelijker.

1 like

Tips voor leuk speelgoed vóór 1 jarige.
Moet hem mijn kindje van bijna 1 wegens een operatie een week lang bezig houden (mag niet kruipen staan enzovoort alleen in de box)
Mijn huis ontploft trouwens al wel met veel speelgoed omdat ik Gastouder ben maar toch :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Iemand tips voor een duobuggy/kinderwagen? Ik wil niet zoiets groots als de Bugaboo Donkey.

Iemand ervaring met slapen op zolder als je twee kinderen op de eerste verdieping hebt liggen?
Ik ben zwanger van ons tweede kindje en wij twijfelen of we zelf naar zolder gaan of dat we de kamer van mijn dochter daar zullen maken.
Op de eerste verdieping hebben we drie kamers maar in de kleinste daarvan staat een grote inbouwkast die we graag willen houden. Er is in die kamer dan geen ruimte meer voor een slaapplek.
Het lijkt mij toch wel vervelend om steeds de trap af te moeten om de baby te voeden, maar ik vind het ook geen fijn idee dat mijn dochter ‘s nachts van de trap moet om te plassen.

Geen idee wat we moeten doen… :woman_shrugging:

Volgens mij heeft @Zitzak een iets smallere?
De bugaboo kan inderdaad door vrijwel alle deuren maar is wel breed. En als de maxi cosi er op zitten is het echt drama.

Ja bij van Asten is dat blijkbaar ook. 10%. Moet je het wel zeggen aan de kassa.

Ja @Vara, ik heb een Mountain Buggy Duet en ik zweer er bij! Is ruim 10 cm smaller dan de Donkey en ik kom echt makkelijk overal doorheen. En stukken goedkoper :sweat_smile:

Qua buggy toevallig vandaag een Maclaren Techno Twin gekocht. Nog geen ervaring mee dus, maar als je wil kan ik je wel een review sturen over een paar weken.

1 like

Ik ben op zoek naar een buggy die ik goed mee op reis kan nemen. Dus compact in te vouwen. En ook comfortabel voor E.
Heel veel buggys die ik tegenkom zijn tot max 15 kilo, maar hij weegt nu al 11 kilo(1 jaar en 3 maanden), dus dan twijfel ik om nog een buggy te kopen…
Maar we gaan met de auto op vakantie en die Joolz neemt zo veel plek in beslag…
Heeft iemand van jullie misschien een suggestie?

Easywalker xs!

1 like

Iemand een briljante aanrader voor een loopwagen? Geen hysterische fisher price achtige dingen, liever (duurzaam) hout oid.

Degene die ik het meest zie kijken zo instabiel, met een kleine houten bak en dan zo’n smal stalen loop frame…

Ik heb die van Little Dutch op ons lijstje voor de eerste verjaardag.
Enige nadeel daaraan vind ik dat er geen rem op zit. Dus dat je de wagen in het begin als ze nog niet echt lopen zelf wat tegen moet houden, anders klappen ze vol voorover. Er zijn ook wagens die je ‘stroever’ kunt instellen zodat ze meer houvast hebben de eerste tijd. Maar daarvan heb ik nog geen mooie gevonden…

2 likes

En @Zitzak thanks! Oh ja die aan te schroeven wieltjes klinkt wel echt handig!

Ja dat bedoelde ik idd!

1 like