Tips, ervaringen & aanraders #2

Hier ook de piep! Met veel plezier gehad en na 3 maanden was hij eruit gegroeid en zijn we zonder problemen op een gewone Hema slaapzak overgestapt.

1 like

Wat veel antwoorden, onwijs bedankt! Ik denk dat ik de piep gewoon bestel (nu met korting dankzij de tip van @DahliaDavin). En mocht de baby het fijn vinden kunnen we daarna altijd de mini bestellen.

Het forum is in zoveel opzichten fijn, thanks meiden!

1 like

Ik sluit me aan bij de rest! De piep werkte hier goed en fijn, maar de overstap naar de mini was te groot. Te veel ruimte en het effect was weg. Ik heb na de piep een slaapzakje van Fedde en Kees gebruikt waar je de armpjes naast het lichaam kan vastritsen en steeds iets meer omhoog kan doen.

2 likes

Even een tegengeluid van mijn kant, mijn baby kon niks met de piep. Die sliep graag met zn armen boven zn hoofdje en als ie dan zn beentjes optrok, trok ie zo die zak over zn gezichtje. Vond ik een beetje te eng. Wij hebben de SwaddleMe zakjes van Meyco gebruikt en dat zit wat strakker en ging dus beter!

1 like

Ja, volgens mij is het zo dat als ze te vaak aan een fles gaan drinken niet meer uit de borst willen en andersom. Ik heb ook een kennis die haar dochter heel af en toe uit de fles liet drinken en toen dachten ze nou prima dat doet ze en toen stopte ze ermee. Nu is ze 4 maanden en wil ze niet uit de fles drinken.

Tips voor cadeaus die we kunnen vragen voor de eerste verjaardag?

Zijn er hier mensen die een Studio Noos tas hebben? Ik ben geinfluenced maar is ie nou echt 50 euro waard? Of zou ik m zelf ook kunnen maken?

Je hebt ook een teddy tas voor €7 bij de Hema, maarrrr ik weet niet of dat hetzelfde is :grimacing:

1 like

Ik heb hem en vind hem heel fijn. Er zitten verder geen vakken in dus je moet soms wel even zoeken naar je spullen. Er kan wel super veel in.
Maar eigenlijk kan je hem makkelijk zelf maken!
Ik ga denk ik ook een leuk stofje op de markt kopen en maak ik hem na haha.

1 like

Dan wil ik ook een eckte Patagonia.

En waarom kan iedereen op dit forum alles zo creatief en naaien enz. Ik kan alleen sporten :sweat_smile:

4 likes

Zelfs dat kan ik niet. Eigenlijk kan ik alleen goed wijn drinken en vloeken.

9 likes

Als t lukt mag je kopen voor 49,95 :euro::euro::euro::euro:

2 likes

Die 5 cent mag je houden @Unquestionable

2 likes

Omg eindelijk iemand die ook geen wijn lust. Ik vergeef je de zachte G

Oh en wil je alsjeblieft vloeken als we er zijn, lijkt me zo leuk met een zachte G

3 likes

Jaa, had precies hetzelfde met mijn dochter. Zo kut is dat als je dan weer moet werken :weary:

Haha dat hadden wij ook :joy::see_no_evil:
Maaaar ik heb toen heel veel geoefend, elke dag na een voeding nog 20cc gekolfde melk geven en toen is het wel gelukt.
Wij gebruiken de nuk fles en die accepteerde ze toen wel.
Volgens het cb veranderd er iets in het mond gevoel (oid) na 3 maanden dat ze dan kunnen denken fak jou met je fles.
Dus ik zou voor 3 maanden een beetje gaan oefenen, voor de zekerheid. Maar ja een vriendin van mij heeft nooit geoefend en dat is bij alle 3 goed gegaan. Dus eigenlijk geen pijl op te trekken :joy: babies are weird.

@Unquestionable @Tessa @Mhysa ik kan ook goed vloeken. En kankeren. Wijn/bier drinken helaas niet meer zo goed (lig denk na 1 glas al onder tafel, en de dag erna is t ook geen feestje meer)…

2 likes

Maar dat kan je dan wel weer héél goed!

Van harte! Heel spannend ook inderdaad! Misschien een ervaren familielid die je kan helpen de eerste dagen?

Hier zitten gelukkig ook heel veel EGF tantes die je er doorheen gaan slepen :heart:

@anon18050057 ja ben er wel uitmuntend goed in!!

1 like

Gefeliciteerd !
Lastig zeg.
Ik zou zelf je kindje bijvoorbeeld wel dagelijks een paar keer temperaturen. En misschien even goed bijhouden hoeveel hij of zij drinkt en hoeveel het kindje poept en plast.
Het lijkt me vooral met borstvoeding geven pittig (als je dit wil gaan doen) dan is hulp wel fijn. Geen idee of daar lactatiekundige voor zijn ?

1 like

@Suvi heeft misschien wat tips voor je (als je dit vervelend vindt @Suvi moet je het even zeggen, dan haal ik het weg!)

Gefeliciteerd trouwens!

2 likes