Tips, ervaringen & aanraders #2

Oeff, geen idee! Kind had altijd een bloedhekel aan de wipstoel dus heeft er thuis nooit ingezeten (op een paar pogingen van max 5 minuten na). Was de stokke steps. Die was wél helemaal plat in te klappen maar duur zie ik nu. Op de opvang lag 'ie later wel eens in zo’n heel simpel ding. Alleen een doek met riepmjes zeg maar. Een soort reiswipstoeltje denk ik. Misschien is dat iets?


Ik ben van plan om (na 20 maanden) te gaan stoppen met de minipil. Ben wel een beetje bang voor wat het met de borstvoeding gaat doen. Zou toch eigenlijk graag de 2jr willen halen. Iemand ervaring mee?

Ja Superlama is echt te gek!

1 like

Zonder minipil zou het eigenlijk nog beter moeten gaan toch? Bij mij werd in ieder geval gezegd dat starten met de pil een beetje effect kon hebben.

@Mhysa ja die babybjorn is top! Hebben wij tweedehands gekocht :slight_smile: en kan heel makkelijk plat.

Hier ook een fan van de Babybjorn wipper.
is wel niet echt goedkoop maar volgens mij goed door te verkopen.

1 like

Je kan die babybjorn wipstoel ook leasen om eerst uit te proberen!
Op www. Babyproductenleasen .nl

Wij leasen daar de stokke newborn set.

2 likes

Geen idee of het na zo lang ook nog iets met de productie zou doen. Blijkbaar wordt de melk wat zouter op de dagen voor je menstruatie en wordt dat door de drinker niet echt gewaardeerd. Ook minder toeschietreflex.
Maar ik zal wel zien. Hopelijk betekent het niet direct het einde van de borstvoeding maar ik denk dat ik het gewoon eens op z’n beloop ga laten.

Even m’n eigen vraag uppen: vanochtend ben ik iets langer gebleven op het KDV in de hoop dat het beter zou gaan, maar het was weer brullen toen ik wegging helaas. :disappointed:

Ik heb niet echt een tip omdat ik J eigenlijk zelden naar het kdv breng, maar ze deed dit tot 2 maanden geleden (toen 16 mnd) nog. Er naar toe gaan etc was prima, maar als mijn vriend dr gaf, was t huilen. Mijn vriend maakte het afscheid kort; kus en dan zeggen tot vanmiddag en dat ik dr dan kwam halen. De leidster bleef altijd met haar en als t echt heftig was, gaven ze dr speen. Vaak was het al over voordat mn vriend het gebouw uit was. Toch die verlatingangst. Leidsters gaven aan dat dit wel vaker gebeurd en ze hier gewoon doorheen moeten. Het werd langzaamaan minder en nu loopt ze zelf het lokaal in en is het oke

1 like

Hier ook vrij veel last van verlatingsangst en ook voor vreemden. Dus als ik hem één aan zijn eigen leidsters gaf was het goed, maar als een leidster van de andere klasjes de vroegdienst deed en hem aanpakte was het drama en als ik hem gewoon op de grond zette ook. Ik gaf hem gewoon altijd aan en ging weg. Vond het zelf wel eens vervelend, maar wist ook dat het altijd snel over was. En de fase is ook weer voorbij gegaan.

2 likes

https://www.bol.com/nl/p/flip-flap-de-zoo/9200000024304312?referrer=socialshare_pdp_androidapp

https://www.ilovespeelgoed.nl/jellycat-staartenboek-dieren.html

Deze is leuk om te kleuren zonder rommel
https://www.ilovespeelgoed.nl/wee-gallery-badboekje-colour-me-pond.html

En deze
https://www.ilovespeelgoed.nl/uitgeverij-deltas-mijn-leuke-schuifboekje-op-stap-met-de-bus.html

2 likes

En hoe ga je daarmee om bij je eigen moeder?
Ik merk dat ik bij m’n moeder heel eenvoudig m’n grenzen aangeeft, maar bij schoonmoeder vind ik dat lastiger.
Vriend vind dat ik over schoonmoeders gedrag niet moet overdrijven. Nu is hij een enorm moederskindje, en zijn moeder kan in zijn ogen zelden iets fout doen.

Dat ‘meenemen’ hier ook al een keer gehad. Ze gaan ‘altijd een weekend weg met alleen de kleinkinderen’ en onze dochter moest ook maar gauw mee.
Eeeehhhh, NEE! Ze is 11 maanden, en ik ga haar echt niet meegeven. Dat heb ik ook aangegeven.
Zij heeft er niets aan, en schoonouders doen dat echt puur uit eigen belang.

Ik ben toevallig onlangs na 20 maanden weer ongesteld geworden voor het eerst. Mijn dochter drinkt gewoon nog. Volgens mij is de melk niet perse zouter, maar je productie kan door je menstruatie wel minder zijn. Mijn oudste heb ik een hele ruime 2,5 jaar gevoed. Toen na 19 maanden ongesteld en dat maakte voor de borstvoeding niet zoveel uit. Wel kon ik door het drinken aan mijn tepels voelen dat mijn menstruatie eraan zat te komen.

2 likes

Oh superleuk! Wij zijn er in oktober geweest! Waar zitten jullie? Ik heb nog een tip voor een mooi rustig strand: playa abama bij het ritz carlton (maar het strand is openbaar). Als je bij de strandtent gaat eten kan je ook met t treintje terug naar boven.

Oh top, dat klinkt goed! We zitten in Costa Adeje ofzo? Maar gaan auto huren dus ga dit strand zeker opzoeken!
We hebben zo’n bizar all inclusive hotel, waar ze helemaal ingespeeld zijn op kleine kinderen. Buffet met baby/dreumes eten, entertainment/opvang voor baby’s vanaf 6 maanden met terras waar ouders kunnen chillen, voedkamers etc. Het idee om 2 weken geen boodschappen te hoeven doen, niet te hoeven koken of op te ruimen is mijn nieuwe definitie van de hemel :joy:

12 likes

Omg. Hoe heet deze hemel?

1 like

Fantasia Bahia Principe. Het klinkt ook al hemels :smile:

5 likes

Oh er zijn via TUI ook pakketreizen met vlucht. Het is niet spotgoedkoop maar ook geen 3300 voor 5 dagen hoor :smile: En baby’s sowieso gratis.

Kom gaan we samen in september

Yes meidddd love Tenerife :heart: heb er gewoond!

2 likes

Niet! Please slide in my dm als je nog aanraders hebt of verborgen parels zoals @Bergamot d’r strandje

2 likes