Tips, ervaringen & aanraders #2

M’n nicht zweert erbij! De kleine ligt er nu lekker op en de oudste van 2 showt graag dat ze al een koprol kan maken :joy:

Als je deze bedoeld trouwens

1 like

Oh pfff die mattentegels vond ik vreselijk dus ik snap je wel. Maar was het vanwege de structuur of stevigheid dat de fysio deze aanraadde? Want zo’n ikeamat is wel iets zachter en heeft niet van die korreltjes natuurlijk. Hij is volgens mij wel stevig genoeg want hier wordt 'ie al lange tijd gebruikt bij de opvang en heeft dus wel wat te lijden. En ik vind die (nieuwe?) met blauw zo mooi!

Ik heb net zo lang gezocht tot ik een in pastelkleuren had gevonden haha (via mamaloes maar zie ze daar nu niet meer staan). En dan met het vakje in de O dezelfde kleur als de tegel (want omg error in mijn hoofd als die tegel rood is, de O geel en het vakje erin groen). Heb ook lang zitten twijfelen over de IKEAmat, maar zo’n tegelmat is toch net wat groter en wij zijn klein begonnen en dan langzaam steeds groter toen ze beweeglijker werd. Wij hebben er iig heel veel plezier van. Zo’n IKEAmat is wel makkelijker op te bergen 's avonds trouwens :wink:


@anon18050057 oh dat ga ik ook proberen!

@360 heeft die geloof ik!

@anon18050057 zonnebril laat ze hier meestal niet zitten, hoedjes wel. Wij hadden zonnehoedjes van h&m, ik vond het vooral handig als ze een touwtje hebben zodat je het vast kan knopen onder de kin .

Uv pakje is heel fijn!
Ik vind die van LIEWOOD geweldig! Grasonderjevoeten heeft die nu in de actie!:raised_hands:t3:

1 like

Ja wij hebben die. Vind ze bij nader inzien wel smal, dus denk er over om er nog eentje bij te kopen voor als we straks een grondbox neer gaan zetten. We hebben de grijs/groene btw en vind hem niet heel lelijk

Oh en H&M heeft heel leuke uv pakjes @anon18050057 Toevallig ook net besteld, wij gaan over 2 weken naar Tenerife :partying_face:

2 likes

Wij hebben die mat, A t/m Z en 0 t/m9. :laughing:
Dus echt wel een flink stuk van de woonkamer. Het is wel kleurig, maar het is zo’n fijn ding. Lekkere ondergrond, ook niet koud ofzo.

Evt. Heb je ze ook in andere kleuren he.

Dit bijvoorbeeld:

https://www.bol.com/nl/p/20-foam-puzzel-speelmatten-grijs-wit-inclusief-nette-afwerkrand-handige-opbergtas-1-cm-dikke-puzzelmatten-zijn-ideaal-voor-urenlang-speelplezier-op-uw-harde-koude-vloer-totale-afmeting-speelmat-152x122-cm/9200000111316206/?Referrer=ADVNLGOO002027-G-60041375402-S-491952010511-9200000111316206&gclid=CjwKCAiAyeTxBRBvEiwAuM8dnSKk1t_iTuoyJgOHtbYnImc73Nsxt8M0S7JtJ5hOjL5mkzApaG8P0xoC8D4QAvD_BwE

Even zoeken op foam speeltegels, of foam speelmat.

2 likes

Oja goeie! Ook bedankt @Zitzak @Grey en @Fishing ik ga meteen kijken :slight_smile:

@seveneleven ja, heb ik! Vond hem de eerste paar maanden echt top. Maar nu K kruipt niet meer zo handig, aangezien hij er dus meteen vanaf kruipt en de kamer door crosst. Dus nu gebruiken we hem vooral zelf voor yoga / thuis sporten / fysio oefeningen. Maar ook daar dus erg handig voor haha

2 likes

Oh maar dat is best een goeie haha. Ik lig zelf altijd op zon schrale action mat oefeningen te doen.

@Oprah @Belle @Suikerklontje @Zitzak @Grey @WBJNE ook bedankt voor jullie reacties! Ik ga m toch maar halen haha

3 likes

Omg ja, dit zou de mijne ook kunnen zeggen. I feel you!
@bathwater: onze dochter is 11 maanden. En het gaat met pieken en dalen. Ene moment (als ik schoonmoeder) niet zo vaak zie buiten de oppasdagen om, dan trek ik het prima. Maar in fases waarin ze veel over de vloer komt en letterlijk dingen zegt als: je ziet er zo moe uit, ik pas wel een dagje op, dan heb je wat tijd voor jezelf!
GA WEG! Ik ben niet moe en ik geef het zelf wel aan, aan MIJN NIET OPDRINGERIGE moeder dat zij een dagje mag oppassen. Daaaaaag!
#frustratieuit

Ookal heb ik met alle lotgenoten te doen, ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die hier zoveel last van heeft

5 likes

Hier precies het zelfde! Raar hè dat boven niet gepoetst mag worden? Mijn dochter is 10 maanden en ik dacht dat het misschien kwam doordat er wellicht nog een nieuwe tand aan zou komen, maar ik zie nog niks.


On topic: M. gaat elke keer zo hard brullen als ik haar aflever bij het kinderdagverblijf. Ik probeer rustig te blijven, haar een kus te geven en te zeggen dat ik 's middags weer terug komen. Maar het is nu denk ik 2/2,5 maand zo en lijkt niet echt beter te worden. Ik weet dat het binnen een paar minuten over is als ik weg ben, maar ik vind het echt naar om steeds zo weg te moeten gaan. Hebben jullie daar ervaring mee of tips voor?

Vervelende is dat ze in de kern niet eens veel fout doet (op het moment na dat ze beweerde dat ik mijn kind een nekhernia bezorgde :expressionless:). Precies wat jij in je eerste bericht typte.

Ze bedoelt het goed en het komt allemaal voort uit liefde. Het is gewoon dat gevoel dat ik van haar krijg… die betrokkenheid, die in claimerigheid omslaat. Duizend redenen verzinnen waarom het tijd is dat ze gaat oppassen. Passief agressief alvast een bedje aanschaffen… Enfin, ik vind het lastig want schoonouders die geen drol geven om je kleinkind is ook niet leuk, maar dit is gewoon te veel.
Gekke is dat mijn vriend het dus precies zo voelt. Hij zegt zelf dat die de behoefte heeft zijn moeder weg te duwen.

Allemaal ontzettend herkenbaar dus. Toen jij typte dat je schoonmoeder vooral bij HAAR kleinkind wil zijn, dacht ik… ja dit omschrijft precies wat ik dus voel. Ik heb als reactie steeds meer de neiging om te schreeuwen dat het MIJN kind is.

Zo vertelde mijn schoonmoeder aan het hele dorp. “WE krijgen een meisje!”. Onze buurvrouw reageerde heel droog met o wat leuk, gefeliciteerd ik dacht dat S. en N. ouders worden, maar wat leuk zo tegelijk met je schoondochter zwanger! Goud😂

Verder heel herkenbaar allemaal. Ze bedoelen het goed, maar af en toe. Arghhhh. En dan klagen dat ze te weinig oppassen? Uh ja jij kan nooit als we je vragen.

Edit; omg ja dat bedje! Ik was nog geen 20 weken of er stond al een campingbedje klaar. Uh leuk maar ze gaat gewoon naar de opvang? Iedere keer ook “wanneer kom je logeren”. Nou zolang wij daar nog niet aan toe zijn niet? Je hoort het wel als we er aan toe zijn. En dan toch wéér vragen aan K… die dat met haar 7 maanden gelukkig nog niet snapt😆

5 likes

Hahaha oh ja wat erg mijn schoonmoeder praat ook altijd tegen mijn zoontje alsof hij terug kan praten. ‘En heb je lekker geslapen vannacht? Heb je al gegeten? Ben je naar buiten geweest?’ En dan mij echt zo verwachtingsvol aan kijken, maar ik ben me er zo aan gaan ergeren dat ik gewoon geen antwoord meer gaf en ze haar vragen formuleerde naar: ‘hoe heeft hij geslapen?’ enz :rofl: ja heel kinderachtig maar ik kon er echt niet meer tegen om te antwoorden op vragen die ze zo formuleerde :sweat_smile:

5 likes

Hahaha ja dit is zo kut, heb ik met vreemden al. Dat zo’n oma in de metro je baby zit te verhoren en jij dan totaal genegeerd wordt, maar wel antwoord mag geven. Aaaaaah koetsiekoetsie hoe oud ben jij??? En ik dan zo heel droog ernaast: 7 maanden. Ahhhhh 7 maanden? En ben jij een jongen of een meisje? :expressionless:

14 likes

Hahaha JA DIT! Dat is zó ergerlijk.

3 likes

Hebben jullie nog tips voor fijne interactieve boekjes?
J is 17 maanden en vindt boekjes met flapjes / texturen / geluidjes etc helemaal geweldig, en ik zoek er nog een paar om het af te wisselen.

Ik had laatst Waar is beer uit de bibliotheek. Is een flapjesboek met zachte flapjes, ik vond het leuk!

1 like

Waar is baby tijger? vind ik leuk. Met flapjes en geluidjes :hugs:

1 like