Tips, ervaringen & aanraders #2

NL is gewoon wat Amerikaanser geworden denk ik… Zo min mogelijk risico, ‘er is een kans van 0,001% dus laten we het voor de zekerheid maar afraden’. Snap ik ergens wel en laten we blij zijn dat sommige dingen goed onderzocht zijn voor zwangeren (zoals roken, alcohol drinken, rauw vlees etc). Maar ergens voelt het wel alsof het soms een beetje doorslaat, zeker als je het vergelijkt met andere Europese landen :thinking:

1 like

Ik denk idd dat er alleen maar dingen bijkomen… toen mijn vader jong was, rookte men in de klas. Gewoon lekker pijp met de raampjes dicht. Maar we komen er gaandeweg steeds meer achter dat veel dingen schadelijk zijn. Of andere dingen veiliger in elk geval haha (zoals de maxicosi)…

[details=“Schoonouderssss”].
Mijn schoonouders zijn opgegroeid in Zuid Afrika, en kregen hier hun kinderen. Maar vinden nog steeds alles wat we hier doen onzin: want dat hebben ze in Zuid Afrika ook niet hooooorrrr. Die luxe hebben ze daar niet en is ook goed gekomen. blabla
Ik houd dan, afhankelijk van m’n hormonale status, wijselijk mijn mond. Of vertel ze dat er vroeger ook veel meer kindjes ziek werden, kindersterfte hoger was, ongelukken fataler waren etc. En dat ik hun kleinkinderen en mezelf daar graag van weerhoudt. En dat ik blij ben dat we daar niet wonen… :grimacing::grimacing:
Gelukkig zijn het hier sporadische momenten. We zijn best wel duidelijk geweest vanaf t begin, dat we heus “weten” wat we doen (voor zover je dat weet hahaha).
Maar ik weet dat ze vinden dat T zelf zou moeten kunnen slapen (nu kan ie dat vlekkeloos en OOK klokje rond, maar tot 9-10mnd had ie ons nodig en kwam zeker elke 2u), en vooral zichzelf langere perioden in de box moet kunnen vermaken, en meer teleurstellingen moet doormaken… Maar ze zegt het niet meer hardop, en ze zijn dol op elkaar :kissing_heart:.

Ps. Laatst kwam ik er achter door m’n jongste schoonzusje dat mijn in woord niet-natuurlijk ouderschap supporterde schoonouders, dus een familiebed hebben gehad. HAHAHAH
Toen moest ik zo hard lachen, volgens mij zijn ze zelf soms een beetje vergeten hoe de kindertijd van hun kinderen nou echt was :joy:. Want dat was omdat iedereen dan gewoon lekker sliep als ze bij papa en mama waren hihi…
[/details]

2 likes

Ik weet nog dat ik net zwanger was van J. en doodnerveus dat ik iets zou eten wat niet mocht. Nam m’n oma ons mee naar de Chinees.

Dus ik voorzichtig vragen aan de serveerster: “ik ben zwanger, ik weet niet of u ingrediënten gebruikt die dan niet kunnen, maar…“

Serveerster rolt geïrriteerd met haar ogen

“MEVROUW, U KUNT HIER ALLES LEKKER ETEN!”

Ok :no_mouth::joy:

12 likes

Oh jaaa E. en T. moesten idd ook op hun zij! En dan steeds op hun andere zij leggen na voeden… Haha die was ik helemaal vergeten :laughing:.

@Fishing natuurlijk ouderschap is ook juist erg gericht op ‘terug naar de basis’. Heel veel aspecten zijn juist dingen die 40 jaar geleden heel normaal waren. Behalve dat mijn ouders nog vol zaten te paffen in de auto dan :laughing:

2 likes

Haha, weet het eigenlijk nieteens meer wat de reden was :sweat_smile:. Nu mag het dus wel weer icm een hydrofiel.

@Tessa haha ja inderdaad! Heel fijn al die richtlijnen maar bepaalde dingen zijn inderdaad een beetje overdreven. Met gezond verstand kom je ook al een heel eind.

1 like

Haha ik word nu al gek van het advies van m’n schoonmoeder dat ik vooral veel bruin bier moet drinken na de bevalling want dat is goed voor de borstvoeding!! Ze is heel lief en bedoelt het goed maar sommige adviezen… (zo beweert ze ook dat aftersun helpt tegen verbranden… bij haar misschien maar ik hoef dat toch echt niet te proberen, het heet niet voor niets AFTERsun toch? :crazy_face:)

2 likes

Na een dag :sweat_smile: ik was ook heel rustig aan het overstappen. Bleek dat mijn vriend allang de nieuwe voeding aan het geven was hahaha. Niks van gemerkt. Zou het gewoon doen hoor.

1 like

Ze hebben er liever een hydrofiel omheen geloof ik. Met de uiteindes van de hydrofiel mak je een knoop aan de zijkant, wat ervoor zorgt dat de kruik niet kan gaan rollen.

Nou inmiddels een manier gevonden om mee om te gaan na 5 maanden.

Samenvatting

Deze tekst wordt verborgen

Maar dan nog trek ik haar slecht. Ze trekt conclusies die nergens op slaan " *ze is een echte buikslaper *" Ehm nee, ze houdt het nog geen 2 minuten vol. “Ze heeft echt jouw ogen en krijgt mooi zwart haar” mijn ogen zijn bruin en die van mijn dochter fel blauwgrijs zoals mijn vriend en ze lijkt blond te zijn. Ze vraagt naar redenen waarom we inbakeren, waarom ze overdag soms in de box slaapt ipv boven, waarom niet op onze kamer, waarom niet omgedraaid in de maxi cosi en voorin. Dat ik een uur durf te rijden met de kleine in mijn kleine Starlet. Vragen die geen vragen zijn, want ze weet het antwoord en vind het maar onzin, want vroeger was alles anders.

Ze koopt alleen maar lelijke kleren, speeltjes en zet ongevraagd dingen als kaarsen neer, verplaatst spullen en hangt setjes met haar eigen meuk in de babykamer. Inmiddels zit er een stop op haar koopwoede, op verzoek van mij tot afgelopen week. "kon het niet laten, maar er zit een bon bij. Ik wilde als grap het aandoen. Ik zie die outfit wel een keertje aan als ze hier heen komt he" . :face_vomiting:
Eerst kwam ze ongevraagd langs, en wilde ze constant ook dingen doen en langs komen, ook in de laatste weken van mijn zwangerschap. Ze stond 3 dagen voor de bevalling huilend voor de deur, waarom we geen band hebben want al haar collega’s hebben dat wel en ze mocht zich nergens mee bemoeien met de kinderkamer en het huis. Ik zat bomvol hormonen en zat er al doorheen, want ik was overtijd en alles deed pijn en nul slaap. Ik wilde gewoon in mijn eigen coconnetje zitten, want 2 keer verhuizen, klussen en een hittegolf als je hoog zwanger bent is geen pretje. Maar ja het moet natuurlijk om haar draaien. Zoooo vermoeiend. Op dat soort momenten mis ik mijn eigen moeder. Natuurlijk ook deels de reden dat ik dat allemaal niet trek.

Maarrrrr, ze helpt met oppasen en maakt schoon, en dat maakt het leven wel een stuk makkelijker. Ik heb zelf geen familie meer. Ze heeft nu een plekje in ons leven waar ze blij van wordt en wij gelukkig ook. Al moet de rem er steeds weer op, maar ik durf nu ook duidelijk en eerlijk te zijn. Ze snapte ook mijn vermoeidheid niet en frustratie wat betreft de krampjes en reflux en verstopping, want het is toch zo’n blij kind. Inmiddels heeft ze ook een krijs baby mee gemaakt en snapt ze het. Ze was helemaal kapot en kon niet eens schoonmaken! :laughing:

4 likes

Ik heb een vraag en hopelijk kunnen jullie helpen. Ik wil graag een Babyzen Yoyo kopen. Ik lees er erg positieve verhalen over en ik heb nogal behoefte aan een makkelijke en handzame buggy die makkelijk mee kan (ook op de fiets bijvoorbeeld). Het enige nadeel is natuurlijk de prijs (dat heb ik nou altijd :sweat_smile: :laughing:) Daarom ben ik op zoek naar een goede deal. Ik zie hem nu op internet voor 329, maar de 9 maandenbeurs is bijna en daar hebben ze vaak ook leuke deals. Hebben mensen hier nog herinneringen aan wat voor deals ik daar kan verwachten?

Is de 9-maanden beurs echt een aanrader? Vorige keer testte ik positief een week ervoor dus niet geweest, nu heb ik altijd gezegd dat ik bij een volgende perse wil hahah. Maar is het echt het waard?

Ik vond het vorig jaar niet bijzonder maar kwam wellicht ook omdat het zo overdreven druk was dat ik echt nergens bij kon/goed kon kijken.

1 like

Wat zouden jullie doen.
Ik kreeg als advies om nutrilon Forte aan te bieden voor mijn zoontje. Hij is regelmatig in de nacht hongerig en wil het gewoon eens proberen. Ik ben ook thuis nog Hero standaard.
Dit ga ik wel opmaken natuurlijk. Zouden jullie nutrilon forte alleen in de avond aanbieden of Hero en nutrilon forte bij zijn drie flessen even mengen ?
Pap werd me ook nog aangeraden maar dit wil hij niet hebben
Hij is 10 maand

Ik zou het zo eentonig mogelijk houden, dus hero en Forte mengen bij alle flessen. Al kunnen ze met 10 maanden al heel wat hebben hoor.

Precies ik denk dat ik dat maar ga doen. Hopelijk is hij meer verzadigd

Tandjes poetsen, het is er hier volgens mij al eens over gegaan maar nog tips voor de bovenkant? Onder is de afgelopen maanden geen probleem geweest, maar nu zijn er boven 4 tanden op rij door en dat is drama. Ze doet haar lippen gewoon stijf op elkaar, als ik mazzel heb krijg ik de tandenborstel er tussen. Beneden nog steeds geen probleem, maar boven…

Heb haar gisteravond maar op mn benen gelegd en dan beetje schuin omlaag (goeie hoek om het te zien haha), aan het lachen maken en zodra die mond open ging tandenborstel erin. Maar die werkte ze zo weer naar buiten…

Hoe oud is ze?
We laten zoon hier telkens zelf even poetsen.
“Nu gaat mama (/papa) even poetsen” insert leuk poetsliedje
“En nu mag T. weer!”
“Ennn mama is weer!” insert leuk poetsliedje
en soms mag ik maar 10sec. Soms mag ik wat langer…

(werkelijke insert van poetsliedje: https://www.youtube.com/watch?v=Swi9fJJin9U)

7 maanden, dus weet niet of ze dat begrijpt al. Maar kan het wel proberen, want liedjes zingen wordt ze altijd heel vrolijk van en gaat ze lachen. Dus gaan we doen vanavond :slight_smile:

Zijn er hier mensen die die opvouwbare speelmat hebben van Ikea? Is het een aanrader? Onze fysio raadde van die rubberen matten met cijfers en kleuren enzo aan, maarja, het blijft ook een beetje mijn huis toch?

1 like

Wij zijn echt nog tandenpoets beginners hoor, dus misschien is dit een tip van niks :smiley: maar hier laat hij alles met zich doen als hij onze elektrische tandenborstel vast mag houden terwijl hij aanstaat. Issie zo van overdonderd haha.

————

Plus een eigen vraag! Wij gaan binnenkort met een dan 9 maanden oude baby op vakantie naar een land waar het dan ongeveer 18-20 graden is. Hebben jullie nog vakantietips voor die combinatie? Ik ga een zonnebrilletje en zonnehoedje kopen (ook graag tips wat dit betreft…). Een dik speelkleed gaat natuurlijk mee. Qua kleding vind ik het nog een beetje lastig, ook omdat ik totaal nog niet in kan schatten welke maat hij tegen die tijd heeft haha, dus dat zal wel last minute worden…