Tips, ervaringen & aanraders #2

Heb toevallig afgelopen week de lijst van de kraamzorg gehad, dat is deze bij mij (denk vrij standaard):

1 like

Ik denk dat deze lijst heel goed is, heb zelf alleen geen babybadje, box, kinderwagen en luiertas gekocht. Eerste twee gebruiken we niet en in het begin had ik alleen een draagdoek en we gebruiken een goedkoop rugzakje om de luiers mee te nemen. Dus zelfs van die lijst hoef je niet alles te kopen! Al denk ik dat wij wel de uitzondering zijn haha.

1 like

Dankjewel! Hier heb ik wat aan

Ik zit echt m’n hersenen te breken over of ik een pak zout bij m’n thuisbevalling had en wat ze daar dan mee deden :'D

Was mee uitspoelen volgens mij!

Voor als je in de winter bevalt en de stoep / oprit glad is :rofl:

11 likes

Beschuit met zoute muisjes

3 likes

Rotten ze wel lekker snel weer op misschien. Tactisch uitdelen die

8 likes

Klopt! Dat werd bij mijn intake ook gezegd maar ze gaf aan dat een vlekkenmiddel net zo prima is.

Niet heel erg baby gerelateerd maar heeft iemand aanraders wat betreft een (klein) bungalowpark of vakantiehuisje?
Ik ben aan het zoeken voor de zomervakantie maar zie door de bomen het bos niet meer. We willen in Nederland blijven. Mijn man zijn voorkeur gaat naar Limburg, mij maakt het niets uit. F. is tegen die tijd 9 a 10 maand oud dus qua entertainment zou een zwembad en kinderboerderij in de buurt leuk zijn. En mooie natuur in de omgeving.
Iemand succesverhalen?

1 like

Hey!! Dit zou zomaar die van mij kunnen zijn. Wij noemen haar stiekem Oma Tornado, omdat ze nogal ongeremd enthousiast kan zijn :joy:. Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar mijn ervaring is dat je er redelijk aan went, want ze bedoelt het echt heel goed.

In het begin kon ik haar hĂ©Ă©l slecht hebben en zat ze iets te veel te prikken in mijn babybubbel. Heel veel vertellen ook hoe ik dingen moest aanpakken, want zij had tenslotte wel 3 kinderen grootgebracht. Daar heeft m’n vriend toen wel wat van gezegd en sindsdien probeert ze hard om zich in te houden en dat lukt de ene keer beter dan de andere haha.

Ik probeer me vaak voor te houden dat ze het met de beste bedoelingen en uit haar overvloed aan enthousiasme doet. Ik weet dat ze elke dinsdag met hem naar het centrum van ons dorp gaat, puur om met HAAR kleinkind te pronken en daar moet ik nu maar een beetje om gniffelen. Feit is dat onze zoon helemaal gek op haar en m’n schoonvader en dat vind ik ook wel weer heel fijn.

Maar het verdwijnen van de hormonen uit m’n lijf hielp ook enorm bij het acceptatieproces. Vandaar dat ik vroeg hoe oud je kindje is :wink:

Het betekent overigens niet dat ze altijd maar over jouw grenzen heen moet gaan! Ik zou het wel aangeven als het veroorzaakt dat je je steeds maar oncomfortabel voelt in haar aanwezigheid voordat de spreekwoordelijke druppel bereikt is.

3 likes

Omdat die driepunts nog niet bestond toen. M’n schoonmoeder vertelde dat haar baby’s los in een reiswieg op de achterbank lagen :flushed:

1 like

Ik heb zojuist na heeeel lang twijfelen toch een fietskar gekocht ( Thule Coaster). Heeft iemand ervaring? Ik zag dat je er ook een ( nogal dure) regenhoes bij kan kopen, maar dan denk ik: zo’n karretje is toch al redelijk overdekt? En ik zou hem zelf daarna altijd in de schuur zetten.

1 like

Ik heb in het wjekw topic genoeg gepost over mijn schoonmoeder. Hebben we dezelfde?

Vandaag weer: ik vind het gek dat jullie niet samen eens uit eten gaan, zodat ik kan oppassen. De buurvrouw vroeg ook al waarom ik dit niet mag?

Ze wil zĂł graag dat betrokkenheid overgaat in claimen. Gelukkig kan mijn vriend goed grenzen aangeven.

1 like

Niet zo gek, zelfde reden dat moeders boven de wieg stonden te roken, kinderen speentjes gedoopt in jenever en suiker kregen, borstvoedende vrouwen vooral alcohol moesten drinken en baby’s van 3 maanden yoghurt met honing kregen. Ik ben eind dertig en mijn ouders hadden geen gordels achterin de auto. Dit was in de jaren '80 namelijk niet verplicht. Dus jep, het is gek voor ons. Maar het heeft natuurlijk te maken met veel onderzoek.

(net als de discussie hier pas. 2 jaar geleden vraten wij zwangeren vol tonijn uit blik. Nu mag dat niet :woman_shrugging:t3:).

Ik denk wel eens, wat zullen onze kinderen over 30 jaar allemaal raar/eng/gevaarlijk vinden aan onze manieren :joy::joy:

3 likes

Of juist denken “wat een overtrokken gedoe :joy:”.

1 like

Huh wat since when is dat tonijn uit blik :joy:?!

Denk je: 2x zwanger in 2jr, dat komt goed: IS EE TOCH IETS VERANDERD :scream::joy:

Twee jaar geleden kwam het al eens voorbij, volgens mij advies vanuit voedingscentrum sinds 1,5 jaar? Kilo’s weggevreten tijdens mijn zwangerschappen :woman_shrugging:t3:.

@Adje ergens hoop ik dat wel. Dat het weer wat ‘relaxter’ wordt ipv al dat gegil over scheve heupen door loopstoeltjes en je kind tot 10 jaar vooral geen hamer vast laten houden ofzo (niet zo’n populaire mening I know :see_no_evil:).

1 like

Volgens mij is er niks veranderlijker dan het advies voor zwangeren en baby’s. :laughing:

Vriendin van me is in juni bevallen en bij haar werden de kruikenzakken meteen van de kruiken afgetrokken door de kraamzorg. Dus ik zei tegen de kraamhulp bij de intake dat ik het weleens lastig vind dat er in de winkel dingen te koop zijn die worden afgeraden met dat als voorbeeld. Toen zei ze ook dat dat sinds november juist wel weer mag, maar dan i.c.m. een hydrofiel eromheen. Echt :rofl: :woman_shrugging:

Hoezo mogen die zakken er niet omheen?