Tips, ervaringen & aanraders #2

Iemand ervaring met de vloermatten van Noui Noui? Heb ze vandaag ontdekt en het is zo mooi! Maar €70 voor een mat is toch wel echt te veel :tired_face:

Nee geen ervaring maar je hebt me wel op een goed idee gebracht :slight_smile: Wil een kleed voor onder de eettafel maar met al het geknoei uit de kinderstoelen is dat vragen om ellende. Dus misschien is zoiets wel een optie!

70 euro is veel geld maar als je het vergelijkt met een vloerkleed of ander interieur item valt het wel weer mee. Ze zien er wel echt mooi uit!

1 like

Heb je een linkje, ik vind niks op Google :flushed:

Deze, denk ik? https://www.nouinoui.com/floormats
Eerste link als ik google op ‘vloermat Noui Noui’ :wink:

1 like

Ik krijg dit dus te zien. Haha. Misschien een teken dat ik het nu iig niet mag kopen. :crazy_face:

2 likes

Ja deze inderdaad @Saturnus. Erger me steeds zo aan alle couscous, banaan en brood dat op de grond belandt en met een mat kan ik eventueel de hele mat optillen als de schade groot is.

2 likes

Oh best handig idd! Dan schuift me zoontje ook niet meer naar achteren :rofl: hij wiebelt net zo hard tot hij een meter maar achter is.
Maar wel prijzig helaas

Haha ja daarom hoopte ik dat iemand hier zou zeggen: jaaa dat heb je echt nodig haha. M’n man wil gewoon zo’n plastic mat voor een bureaustoel kopen bij IKEA, die vind ik lelijk, maar ja wel maar een tientje ofzo.

Hahahaha ja dat zei mijn man ook, een kleed kopen en dan 2 van die doorzichtige dingen er overheen onder de kinderstoelen. Ben nog niet overtuigd

1 like

Hoe gaan jullie met je schoonmoeder? Mijne zit erg in mijn irritatiezone, terwijl ze feitelijk niet echt iets verkeerd doet. Ze is gewoon in veel gevallen het tegenovergestelde van mijn eigen moeder, en dat stoort me.
Waar het met mijn eigen moeder draait om kwaliteit boven kwantiteit, wil mijn schoonmoeder liefst zoveel mogelijk bij ons, of liever HAAR kleindochter zijn.
Ze is nogal overenthousiast naar haar onze dochter toe, wil iets te graag oppassen. Ik heb het gevoel dat ik haar HAAR kleindochter heb geschonken en daarmee is mijn plicht eindelijk volbracht. Ze is nogal claimerig en duikt bovenop haar zodra ze haar weer ziet.
Dochter lijkt er geen hinder aan te ondervinden trouwens, die lijkt te genieten van de aandacht van haar oma. Dus daarom vind ik ook dat ik niet zo moet zeiken maar mijn irritatie piekt steeds verder en ik wil niet tot een onredelijke woede-uitbarsting komen naar haar toe. Dus ik hoop even wat inzichten te komen via mede forummers :smirk:

Bec, maar dan met een reden. Aartsvijand nummer 1.

2 likes

:slightly_frowning_face:

Hebben jullie tips voor leuk speelgoed voor in bad voor een 2 jarige?

Is speciaal speelgoed nodig? Of voldoet een lege shampoofles, gietertje, trechter?

Ik had deze van m’n schoonmoeder gekregen voor de jongste. Maar de oudste (2,5) vindt het ook reuze interessant. Ze noemt m ook haar “beessie” en gaat ze m wassen. Verder is t hier ook een pop die ze leuk vindt

Edit: dat ding gaat aan als t in contact komt met water

3 likes

Ik ben een beetje aan het oriënteren wat ik allemaal moet gaan aanschaffen voor ons eerste kindje, maar mijn hemel waar begin je.

Ik zou echt een lijst willen van dit forum waar alle noodzakelijke dingen opstaan die je moet hebben.Het liefst met merk/type en alles erbij :joy: of een soort top 3 van alles, waar ik dan maar uit 3 dingen 1 ding hoef te kiezen haha. Ik ben bang om dure dingen te kopen die bij een goedkoper merk ook goed zijn, of spullen te kopen die je helemaal niet gebruikt of niet praktisch zijn.
Heeft iemand dit ook?

Enige tip die ik nu vast heb is dat ik de lijst van mijn kraamzorg aanhoud en niet die van een babywinkel. Hier zit al een groot verschil in aan te schaffen spullen in. Op de lijst van de kraamzorg staan echt de minimale benodigdheden.

Het moet nog blijken wat ik echt nodig heb want ik ben nog zwanger. :grin:

2 likes

Het probleem is dat, ook als we hier een lijst zouden maken, die lijst voor jou helemaal ruk kan zijn. Waar de een bij zweert, vind de ander helemaal ruk, dat is uit dit topic wel gebleken :joy:. Ga uit van de lijst die je krijgt van de kraamzorg. Na je bevalling zijn dingen evt zo online besteld!

4 likes

@DahliaDavin @Tessa

Ik wist niet dat er een lijst was van de kraamzorg, heel fijn!
Klopt. Het is inderdaad niet te doen, want iedereen heeft andere favorieten haha.

De lijst van de Consumentenbond is ook fijn! Heb er toevallig gisteren nog over gepost, volgens mij in het zwangerschapstopic.
https://www.consumentenbond.nl/zwanger/baby-uitzetlijst

1 like