Tips, ervaringen & aanraders #2

Deze hebben wij ook! Ideaa!

Hebben jullie nog ideetjes voor broodbeleg voor een 1 jarige. Hij eet nu vooral pindakaas. Zuiverspread heb ik gekocht om te proberen. Appelstroop en zo’n fruit/groentespread wil hij niet hebben.

Jam is hier favoriet. (Smeer)kaas misschien? Smeerkaas mag niet zovaak ivm zout geloof ik.

1 like

Smeerkaas met minder zout, jonge kaas, smeerleverworst, jam, hazelnootpasta.

1 like

Geprakte avocado of geprakte banaan vonden/vinden ze hier altijd erg lekker. Verder appelstroop, smeerkaas (die met weinig zout) en de good old chocopasta :smirk:

1 like

Iemand tips voor een vetzalfje?
Mijn zoontje heeft soms wat droge plekjes.
Lijkt me door het koude weer (in de zomer had hij het ook).
Het zijn echt 3 plekjes ofzo. Dus de huisarts vind ik eigenlijk wel wat overdreven.
Het zijn ronde droge plekjes. Lijkt niet te jeuken. Maak me er totaal geen zorgen over maar wat vettig er op is misschien wel goed. Dacht zelf misschien dr Leenarts droge huid crème ?
Volgens mij hebben heel veel baby’s wel een droge plekjes of smet plekjes enzovoort. Of ben ik één loedermoeder :thinking:

Hummus, alle varianten gaan er hier in als zoete koek haha.

2 likes

geprakt fruit (banaan, avo, mango, appelmoes), pindakaas, zuivelspread, gewoon kaas, 100% appelstroop, ei (gekookt of omelet), kipfilet (mits je niet vega wilt :slight_smile:)

  • dat is wat de dreumes hier eet. Hummus moet ie niks van ehbben haha -
1 like

Ik heb gisteren voor het eerst huttenkase geprobeerd en dat vonden ze hier ook wel lekker. En soms smeer ik ook gewoon een beetje Olvarit fruit op brood

1 like

Hier wordt ie wild van sandwichspread

1 like

Ik gebruik balneum voor droge plekjes

1 like

Ik pak dan altijd Bepanthen beschermende zalf. En ja, droge plekjes en smetplekken genoeg gehad hier hoor, geen loedermoeder, haha.

1 like

Iemand tips om een vrije dag (studiedag school) door te brengen buiten de deur met een kleuter van 5 en een peuter van 2? Zwemmen vind ik teveel gedoe en veel te koud nu. Monkey-Town al zo vaak gedaan, maar blijft wel een optie. Andere ideeën?

Bibliotheek? Die bij ons in de buurt is super leuk voor kinderen en organiseert speciale activiteiten voor kinderen zoals voorleesmiddag en knutselen.

1 like

Hier wordt er best veel gedaan voor de kinderen in verband met de staking. Er is een voorlees middag in de bieb, een onderzoekslab en er gaan wat dingen speciaal open tijdens de stakingsdagen. Er is een dansles in een kinder cafe en korting bij de schaatsbaan/zwembad.

2 likes

Geen idee waar je woont maar iets van zo’n trampolinehal of de Intratuin in Duiven heeft een onwijs groot en vernieuwd speelgedeelte

1 like

Museum? Spoorwegmuseum, Maritiem museum, kinderboeken museum, Nijntje museum?
Of de kinderboerderij? Maar daarvoor is het misschien te slecht weer

1 like

@Timeless @Taartje @ABC123 @Patagonia

Dank voor de ideeën! Tuincentrum met speelgedeelte vind ik een hele goeie, zit hier redelijk in de buurt maar zijn we nog niet vaak geweest. Kun je ook vissen voeren enzo dus da’s leuk vermaak! Nooit aan gedacht dat het deze week ook staking is (onze school doet niet mee daarin dit keer), eens zien of er speciale activiteiten in de buurt zijn.

1 like

Voor de mensen die Rapley/Kleintjes methode volgen: hoe gaan zij om met rijst/couscous/pasta eten of andere dingen die te klein zijn om met je handen te doen? We hebben bij M. niet echt een methode toegepast maar wel vaak grove stukken gegeven en ik merk dat ze het beste eet als ze het zelf met de handjes kan pakken. Ze begint nu ook een klein beetje interesse te krijgen in de lepel vastpakken en ‘scheppen’ uit het bakje om daarna in haar mond te stoppen (ik houd de lepel dan vast om haar te helpen). Maar soms wil ze alleen maar dingen eten die ze zelf in haar mond kan stoppen. Op zich eet ze goed hoor, maar ben gewoon even benieuwd hoe die methoden daar mee om gaan.

Dat pakken ze gewoon korrel voor korrel haha. Door die methode beheersen ze pijlsnel de fijne motoriek. Met 7mnd pakte T met intense precisie een doperwt of korrel rijst haha.

Edit; als je iets van een curry hebt ofzo, meng ik het. Dan eet ie “klontjes” zegmaar die ie pakt.
& nu is ie 14mnd en prikt zelf met en vorkje wat ie kan prikken en eet met de handjes wat niet lukt nog.

1 like