Tips, ervaringen & aanraders #2

Als je niet gaat spugen, hikken of andere ongemakken, kan je prima voeden met speen 2 hoor. Je merkt vanzelf als het te hard gaat, dan gaan ze spugen of ineens veel vaker komen voor een fles. 12 minuten is voor kv echt prima, tenzij je merkt dat het te snel gaat

1 like

Nav deze posts de speen 4 gekocht voor mijn zoontje van 6 maanden. Haha, hij had de fles van 210 ml binnen 8 Minuten leeg inclusief pauze om te boeren. Wij gaan weer terug naar de twee :smile:

1 like

Wij hebben nooit anders gehad dan 1 & 2. Hij is nu 14 maand en drinkt nog altijd uit speen 2. Nooit over nagedacht eigenlijk.

@morange speen 4 is voor flessen met pap :rofl:

Oh hahaha oeps :smile:

1 like

In het tuitje van de fles? Zo geven wij F. haar laxeerdrankje en dan gelijk erna de fles geven.

M. Drinkt met een 1, 2, 3 speen omdat we de voeding indikken en we zo kunnen aanpassen naar mate de melk dikker wordt. Maar zelf met 1 drinkt ze 180 ml in 5 minuten soms weg😅 niet normaal dus.

Op een lepeltje? Ze is hier de vitamine d op een lepel gewend dus bijvoorbeeld de sab simplex tegen de krampjes hebben we ook lang zo gegeven

Nou, daar staat op ‘6 maanden +’ en de 2 is voor vanaf 3 maanden ofzo. De nachtflessen duurden hier best lang en overdag raakte hij erg afgeleid tijdens het drinken, dus ik dacht dat het gaatje misschien te klein was.

Mijn zoontje van 10 maand moet elke dag medicijnen.
Dit medicijn mag ik oplossen (is een tablet).
Dit doe ik dan door wat zoete diksap.
Of ik stamp het door fruit heen. Nooit een grote hoeveelheid want het moet wel op (en nog binnen 20 minuten bij mij)
En als ze heel klein is dan kun je het ook nog met een spuitje proberen

Dan door een zo klein mogelijke hoeveelheid.

Als ik het met een spuitje deed dan liet ik mijn zoontje op mijn pink zuigen en dan spoot ik het er in. Zo dronk hij het zo op. En het was onwijs smerig(de medicatie)

En als je het echt in de wangholte spuit met het spuitje?
Echt hatelijk als kinderen hun medicatie weigeren. Dan moet je ze in een houdgreep houden en voel je je zo’n boeman. Hebben wij sinds gisteren terug met het puffen


Het zal aan mijn eigen onzekerheid liggen, maar de toon van dit soort artikelen is voor mij soms wel een trigger nog onzekerder te zijn.
Ik houd me domweg aan de hoeveelheden die het consultatiebureau aanraadt en die mijn baby wegkrijgt en dat is 150cc+5 en sinds kort ook 180cc+6. En dan staat hier “de sloot melk die je in baby giet” en een even ongemakkelijk gevoel alsof “je jezelf volpropt bij de Chinees”.
Ik geef mijn fles met liefde en dit doet me het gevoel geven alsof ik hem bijna mishandel ipv voed.

7 likes

Eens. Een van de redenen waarom ik niet zo’n fan van kiind ben. Ze geven mij altijd het gevoel dat als het niet in hun visie past, je een robotmoeder bent die haar kind zo liefdeloos mogelijk opvoedt.

1 like

Sorry dubbelpost

Maar ik wilde degene die de albelli kortingscode tipte nog even bedanken want het heeft me ruim 30 euro gescheeld haha. Super fijn!

2 likes

Heeft iemand een voorbeeld eet schema van een baby van 6 maanden?
Ze wilt steeds vaker de fles (met borstvoeding) niet maar wel haar hapje. Hoeveel melk mag ik al vervangen?

Volgens mij is het ‘officieel’ met 6 maanden nog niet vervangen, dat doe je pas vanaf een maand of 8. Wat je wel kan doen is eerst het hapje geven en daarna gewoon kijken hoeveel melk er nog in gaat :slight_smile:

Dat deden we tot nu toe. Maar ze weigert bijna de hele dag te drinken maar lijkt wel honger te hebben. Als we haar dan het hapje aanbieden eet ze als een bouwvakker.

Ah zo! Oh lastig, sorry dan geen tips


Wat is fruitpap? Gepureerd fruit of?