Tips, ervaringen & aanraders #2

Mijn zoontje zie ik ook niet kruipen. Hij is 10 maand. Wil alleen maar zitten.
Ik kroop ook niet.

Heb dyslectie :clap:t2: En vader concentratie problemen top :stuck_out_tongue_winking_eye:

Opgegeven zaak dus :woman_shrugging:t3::joy:!!

1 like

Ik zit er aan te denken om een buggy op de fiets mee te nemen met zo’n buggydrager. Nu leek mij de Cybex Eazy S wel chill, alleen als ik dan naar zo’n buggydrager kijk lijken daar alleen paraplu buggy’s op t passen. Die Cybex is nog compacter op te klappen. Had hun klantenservice gemaild maar deze mailden terug dat ze daar de wagen nog nooit op hadden getest ( haha lang leve hollandse moeders op fietsen). Heeft iemand een ( andere) goede fiets-buggy tip?

Arm kind :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik kon geen betere plek vinden als hier om het te vragen. Over een tijdje wil ik graag zwanger worden/een kindje.
Normaliter ben ik best een drinker, dus ieder weekend wel een feestje of naar het cafe voor een borrel. Ik drink eigenlijk nooit geen alcohol zeg maar, dus dat valt gewoon op als ik dan ineens daarmee stop. Hadden jullie een smoes zodat het niet opviel? Ben op zoek naar een goede tip zodat ik die vast kan toepassen als het zover is :stuck_out_tongue:

1 like

Ik dronk water met een stokje (leek dus gin tonic), alcoholvrije wijn en alcoholvrij bier :tipping_hand_woman:t3:. Of ik dronk niet omdat ik moest rijden. Mijn man baalt nog steeds dat die tijden voorbij zijn :joy:

Ahh dat is wel een goeie van die gintonic.
Rijden hoeven we nooit want het is allemaal in het dorp te doen, en anders nam ik toch altijd nog 2 drankjes. :face_with_hand_over_mouth:
En op een feestje of bij visite of op een terrasje kan je zoiets niet echt bestellen :laughing:
Weet ook niet of je een barman zoiets kunt influisteren haha, en dan zie je dat staan op de bon. Zoveel struggles nu al :smirk:

Dan is het een kwestie van je drankje door iemand anders op laten drinken of weggooien. Genoeg medicijnen waarbij je niet mag drinken, dus daar kan je het ook op gooien.

1 like

Ik ben heel hard gaan verkondigen dat ik heel veel dronk en ‘dus’ ging proberen om ff niet te drinken. Legde het er heeeel dik bovenop dus niemand verdacht me :smiley: maak er een uitgelopen dry januari van ofzo haha

Dat zal ook vooral komen doordat die mensen in dezelfde gelegenheden normaal wel altijd drinken toch? Ik drink zelden en ik heb ook nog nooit gehad dat er dan over zwangerschap gespeculeerd werd.

1 like

Wil niet vervelend doen, maar is het niet een idee om alvast te minderen met alcohol? Dat is ook beter voor het daadwerkelijk zwanger worden en dan hoef je alleen maar smoesjes te verzinnen voor die enkele glazen die je dan drinkt :slight_smile:

Ik ben inderdaad bang dat ik zelf dat imago gewoon gecreëerd heb door altijd zo te genieten van drankjes, erover te praten, wijnproeverijen te organiseren. Te roepen: Wie gaat er mee een drankje doen? Etc. :woozy_face: Het is niet dat ik me moet verdedigen als ik niet wil drinken, maar iedereen zal het meteen doorhebben. Thanks voor de tips in ieder geval!

Dit heb ik ook gedaan inderdaad😁. En verder de smoes dat ik me niet zo lekker voel, de volgende dag moest sporten, een kater had van de dag ervoor, en ook inderdaad ‘ik drink een tijdje even niet zoveel meer’. Maar gewoon zonder enige uitleg niet drinken kon voor mijn gevoel niet bij iedereen (alleen mensen die mij minder goed kennen). Dat vond ik ook stom…

Advies nodig. F. deed eerder ongeveer 20 minuten over een fles van 180+6. Dr. Browns fles met speen 1. De laatste dagen deed ze er 30 minuten over en dan had ze nog 20-30 ml over. Dus we dachten misschien moet ze over naar speen 2, die is vanaf 3 maand en F. is 3 maand en 1 week. Nu drinkt ze de fles leeg in 12 minuten, is dat niet veel te snel. Is dat een kwestie van wennen? Of beter nog even terug naar speen 1?

Hoe voed je verder? Je kan inprincipe altijd met 1 blijven voeden als je therapeutisch voed.

Volgens mij is 20-30min prima voor een fles (althans, dat is hij flesjes moedermelk de richtlijn :blush:)

Je hebt inderdaad een paraplu buggy nodig. Wij zijn naar Babydump gegaan en hebben daar informatie opgevraagd. Destijds zijn wij uitgekomen op een McClaren. Zo’n buggy mag ook maar max 7 kg zijn dus er vielen best wat buggy’s af. Uiteindelijk vond ik het niet fijn fietsen (te wiebelig en best zwaar) en liep onze kleine man al best snel zelfstandig.

1 like

Eeeeeuuuuh, wat is therapeutisch voeden? :no_mouth:

Deze bijvoorbeeld?

4 likes

https://www.bol.com/nl/p/julian-is-een-zeemeermin/9200000110133856/?referrer=socialshare_pdp_www

Niet echt een sprookje maar wel heel mooi

2 likes