Tips, ervaringen & aanraders #2

Mijn baby deed dat rollen van buik naar rug voor het eerst toen ze 6 weken was. Toen leek het nog een beetje ongecontroleerd, maar ze is het gewoon blijven doen, eigenlijk iedere keer als ik haar op haar buik legde. Nu (14 weken) is het echt wel een gecontroleerde beweging. Op het CB, bij de 2-maanden controle, deed ze het ook, daar vonden ze het alleen maar leuk en zeiden ze er verder niet veel over of het wel of niet gestimuleerd moet worden. Andersom, van rug naar buik, rolt ze gelukkig nog niet (we bakeren haar nog in en dat zou anders niet meer mogen geloof ik).

1 like

Hoe biedt je het aan? Hier bood rapley (dus vaste stukken waar ze zelf mee kunnen spelen en aan kunnen knabbelen ipv pureren en dan via een lepeltje) de uitkomst. Een baby van 8 maanden hoeft echt nog niet volop vast voedsel te eten he, t/m 1 jaar is het sowieso gewoon lekker uitproberen en van alles proeven en accepteren dat het een grote puinzooi wordt haha.

Ik ben opzoek naar een babyalbum met ruimte voor wat foto’s en verder vooral om “mijlpalen” bij te houden, zonder teveel andere poespas? Dus geen hele vragenlijsten per maand of paginas met iedere maand een voetafdrukje etc. Merk dat ik nu toch wel vaak onze babyalbums erbij pak om bv te kijken wanneer wij bepaalde dingen deden. Maar kan zoiets lastig vinden, zonder dat er van alles bijzit wat ik niet in ga vullen / bij ga houden.

Ja vooral gepureerd inderdaad. Maar misschien moet ik haar meer zelf laten doen, het is nogal een eigengereid typje. Had vandaag al een fles gekocht die ze makkelijker zelf vast kan houden, misschien helpt dat ook.

Lastige is dat ze een tweelingbroer heeft die eet als een bootwerker en dat je ongemerkt toch vergelijkt. En dan dus denkt dat zij het niet ‘goed’ doet, terwijl hij misschien juist de uitzondering is :grinning:

Klinkt hetzelfde als bij L. Moest hard werken om te poepen. Wij zijn bij de osteopaat geweest en wees ons probactiol. Werkte als een trein.

Ik zou hem nu zeker nog niet gebruiken.
Wel erg jong om al te zitten. Eigenlijk zet je haar in een houding wat ze nog helemaal niet kan. Ik zou dit pas gebruiken als ze zelf bijvoorbeeld 5 minuten zelfstandig kan zitten. En dan ook zeker niet langer er in zetten.
Gebruik een wipstoeltje of babykuipje op de stokke als je die hebt.
Ook zou ik je kindje niet heel veel rechtop laten zitten op de bank.

3 likes

Zou idd voor een goede wipper gaan!

2 likes

Wij hadden ook zo’n type baby haha! Rechtop rechtop rechtop. Hij had echt maar 1 doel: zitten. Gelukkig voor ons was dat doel zo groot dat ie met 5mnd zelf in zit kwam: halleluja iedereen blij :joy::joy:!
(Behalve het CB want: hij kroop toen nog niet dus misschien ging ie dan wel billenschuiven​:cold_face:! Spoiler: is niet gebeurd :upside_down_face:)

Tot die tijd: veel in de wipper, tegen ons aan en leefde in de draagdoek. Stokke zitje duwde ie zich met 4 maanden helemaal uit, om “rechter op” te komen


Grappig detail: wij schijnen dit beide als kind ook gehad te hebben. Onze beide ouders zeiden direct; “jij was ook zo mega gefrustreerd tenzij je kon zitten als baby” :woman_shrugging:t3:

1 like

Wat is er eigenlijk mis met billenscbuiven ipv kruipen? Mijn vriend en ik hebben allebei nooit gekropen dus ik vraag me wel eens af of onze zoon dit wel gaat doen haha

Nou. Volgens mij kom je prima terecht in het leven als je hebt gebillenschuift hoor haha.

Maar het gaat gepaard met wat ontwikkelingsmoeilijkheden. Omdat het een bepaalde samenwerking van je hersenhelften vraagt. Het (niet kruipen) is gelinkt aan meer problemen met concentratie, shiften tussen taken, stil zitten (balans) en dyslexie. En vaak lopen deze kindjes eerder tegen 2jr dan 12/15mnd.

Maar ik meen me te herinneren dat het onderzoek vooral andersom uit wijst. Dus als je kinderen met bovenstaande problemen gaat bekijken, blijkt dat het merendeel niet of heel kort gekropen heeft. En dus niet: als je alle niet of kort kruipers volgt heeft het merendeel deze problemen (snap je? Volgens mij ben ik vaag
:crazy_face:)

Commando papa basisboek, echt heel leuk. Leest heel makkelijk weg.

“Commando papa is geschreven als een militair handboek en bevat daardoor hilarische omschrijvingen. Bovendien staan er eenvoudige, heldere richtlijnen in voor allerlei zaken, van het voorbereiden van het basiskamp (het huis voorbereiden op de komst van de baby), de komst van nieuwe rekruten (hoe overleef je de eerste 24 uur) tot bomopruimingen (vieze luiers wegwerken) en het inpakken van de nooduitrusting (alledaagse benodigdheden).”

2 likes

Hahaha ja na 3x lezen snap ik het. Voor mij gaat de link wel op, voor mijn vriend totaal niet. Dus we zullen zien hoe het uitpakt hier :sweat_smile:

Mijn vriend was heel erg enthousiast over aanpakken voor aanstaande vaders van David Borman. Vlot geschreven maar niet met stomme grappen en veel nuttige informatie, ook hoe hij je het beste kan steunen bij de bevalling. Hij heeft het er nog wel eens over dat ie mijn “advocaat” was :joy::grimacing:

1 like

Ja deze ga ik vanmiddag bekijken en ook Vader op Komst. Tussen die twee ga ik kiezen.

Bedankt allemaal :slight_smile:

Misschien een overbodige vraag haha, maar heb je al gekeken naar een grotere speen? Ik weet dat L en S ook een periode super slecht gingen drinken en toen zei het kinderdag verblijf dat ze allang naar speen 2 over moesten. En toen dronken ze in eens weer top.

Niet aan mij gericht maar hier zeg je me wat
 M drinkt nog uit de 1 speen dus straks de 2 maar eens proberen

2 likes

Hoe was dat in de maxi cosi? Want hier wilt ze ook het liefst rechtop in die maxi cosi en wordt dan dus mega boos dat ze straks ingesnoerd zit. Daarom haat ze autorijden ook zo :sob:

Oooh dat was hier ook. Standaard krijsen als ze erin moest. Ben zo snel als kon overgestapt naar een volgend model autostoeltje, nu kan ze lekker uit het raam kijken en is er niks meer aan het handje.

Hij wilde idd niet “gewoon” in de maxicosi. Maar was wel verslaafd aan in de auto dus hij viel meestal aan het einde van de straat in slaap. Wel scheelde het wel dat hij op zo’n 2way base ding stond, en voor m’n gevoel stond ie dan wat hoger?

1 like

Ja ze drinken gewone melk uit een M speen (difrax). Pap uit een L, maar als de pap wat dunner is stroomt dat te snel voor ze. Dus denk dat gewone melk uit een L too much is.

Maar wij hadden dat ook hoor, dat het kdv ons moest wijzen op een M speen :sweat_smile: