Tips, ervaringen & aanraders #2

Zoveel kindjes, zoveel tempo’s. Het ene kindje loopt al met 10 maanden en m’n neefje van 10 maanden tijgert nog niet en dat is allemaal prima. Niet gaan vergelijken, hoor! :kissing_heart:

9 likes

Ja de regenboog is echt een succes hier! F is 4,5 en O 2,5 en ze bouwen er super leuke dingen mee. Torens, knikkerbanen, xylofoons, maar ook hele figuren kunnen we er mee maken. Hij wordt hier echt elke dag wel goed gebruikt, dus zeker een aanrader!

2 likes

Inderdaad, mooi gezegd! K. gaat op andere vlakken weer minder snel dan kindjes in onze omgeving van haar leeftijd. Die van een vriendin die 2 weken jonger is “brabbelt” bijvoorbeeld veel meer met al veel meer verschillende klanken dan K. doet.

Mijne is bijna 10 maand en tijgert nog niet🤣
Kan wel zitten en hij wil nu de hele dag dat ik hem help met staan.
Hij lijkt op zijn moeder denk ik. Ik ben namelijk ook niet gekropen.
Verder is hij wel een druk met brabbelen en zij al rond de 6 maand mama. Zwaait, klapt en steekt de tong uit. Hij kijkt heel erg na gezichtsuitdrukkingen en is een echte clown.

1 like

Je weet dat hier 2 van de 3 pas met 2 jaar liepen he? Die lagen graag bol en lui te zijn :joy:. Tijgeren pas rond 10 maanden ofzo, en T. heeft dat sowieso nooit gedaan :woman_shrugging:t3:

1 like

Misschien een beetje een stomme vraag hoor maar ik wil starten met een schema. Alleen hoe doen jullie dat als je naar buiten wilt met de baby? Wijk je dan af van je schema? Of wanneer de baby moet slapen ga je dan juist naar buiten?

Een beetje van allebei. Maar zij heeft zich vooral aan ons schema aangepast.

07.30 wakker (want broer moet opstaan en naar school)
10.00/11.00 uur dutje
12.00/13.00 wakker en lunchen
14.00 uur broer ophalen van school, thuis krijgt ze een flesje en gaat ze weer naar bed

En als we weg willen dan plannen we het in haar wakkere momenten, omdat ze niet slaapt in de kinderwagen. Lange autoritjes plannen we juist wel tijdens slaapmomenten.

1 like

Thanks voor de antwoorden @SimpleThings en @SeatLeona
Mijn baby is ook nog jong (6 weken) maar hij sliep overdag niet echt waardoor we een oververmoeide baby hebben. Nu heb ik een schema gemaakt en hopen dat dat beter werkt.

1 like

Heeft iemand een tip voor een leuke prinsessenjurk? M. wil ‘ses aan, draaien’ (jurk aan en ronddansen). Verantwoord en duurzaam is ook zeker welkom.

———

Over het poepen met kind in de buurt: wij hebben net gezellig samen gepoept. M. op het potje (zonder resultaat, maar ze is er wel mee bezig, dus stimuleer ik het), ik op de wc. En ondertussen gezellig een dierenboekje gelezen.

2 likes

Wij proberen nu om de 3 uur aan te houden, (16 weken) ze krijgt \ s’nachts de laatste tussen 12 en 1 uur en dan maak ik haar wakker om 07:30 uur. Maar dan nog zijn er dagen dat ze zich om de 2 uur uur meld.

De eerste weken voedde ik vooral op verzoek, maar omdat ze nog zwak was en afviel in de kraamweek zijn we al snel om de 2 a 3 uur gaan voeden en gewoon als ze eerder behoefte had. Op regeldagen dronk ze wel meer.

1 like

Voor alle mama’s in need kan ik deze 100% aanraden:

16 likes

Pff wat een dag gister. Na elke voeding last van haar buikje: of krampjes of verstopt, reflux, een keer kwam zelfs alles eruit. Ze was gisteravond echt ontroostbaar en zat zo hard te krijsen, ik raak daar zo van slag door. Niks hielp en ze verslikt zich gewoon in het huilen en gaat dan weer ouderwets overstrekken. Na 17 weken moet dit toch eens ophouden en niet erger worden? Ik moet vanmiddag naar het CB, en ga echt vragen naar aangepaste voeding of iets van een doorverwijzing, dit is toch niet normaal meer onderhand?

Nou dat laatste zou ik niet zo stellig zeggen :slight_smile: het was bij ons precies zo. Na 4 maanden zat ik te wachten op het magische moment dat die kraampjes eens over zouden zijn, maar de kinderarts zei dat het nog helemaal normaal was. Bij ons werd het rond 4 maanden ook eerst even erger een paar weken (sorry) voor het pas afnam. @Velvetbetty

1 like

Mijn vriend is woensdag jarig en ik ben nu bijna 9 weken zwanger. Ik wil hem een ‘hulpboek voor aanstaande vaders’ cadeau doen. Weten jullie een leuke optie? Met niet al te veel tekst en op een redelijk humoristische maar ook informatieve manier beschreven. Het liefst te bestellen via bol.com of bij Primera te koop.

Ontlasting is onregelmatig, ze zit regelmatig te drukken en dan lukt het niet. Dan poept ze ineens een paar dagen niet en heeft ze er ook duidelijk last van. En hoe langer dit duurt hoe meer verdriet ze heeft :broken_heart:

Ik vond het boek van Kluun “Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt” wel grappig
Link Bol. com

2 likes

Iemand van jullie tips voor een baby (ruim 8 maanden) die weinig interesse heeft in eten? Ze is sowieso sinds een maand of 3 wel lastig met eten, heel snel afgeleid en wil dan niks meer drinken. Nu met vast voedsel begint ze vaak heel enthousiast maar vaak is het ineens klaar en wil ze niet meer. Ze heeft dan wat anders in haar zicht en is niet meer met haar aandacht bij het eten te krijgen. Flessen gaan er nog moeizamer in dan anders, eigenlijk drinkt ze alleen goed als ze in bed ligt.
Haar groeicurve was de laatste keer al afgebogen dus ik ben bang dat ze straks echt afvalt. Maar hoe meer ik mijn best doe, hoe minder zij eet. Is loslaten de enige optie, of heeft er iemand hier nog een truc?

Ik had ‘vader worden voor dummies’. Vet handig boek ook echt trouwens :joy:. Niet alleen voor de lol maar ook goede info op een luchtige manier.

https://www.bol.com/nl/f/vader-worden-voor-dummies/34483187/

1 like

Nou het CB adviseert om lactulose te gaan gebruiken tegen de verstopping. Eventueel andere voeding. Daarna huisarts als er niks verandert. Maar wederom: verborgen reflux is nou eenmaal zo. :thinking: en ze vond 150x7 veel, terwijl haar collega dat weer adviseerde de vorige keer. Meer geven en minder vaak. Lekker handig als ze constant vol zit en last heeft van reflux. Geen fan van deze dame :triumph:

Kan je gewoon elke lactulose siroop gebruiken voor een baby?

Geen advies maar M heeft precies hetzelfde. sinds ie 5 maanden is slecht en ongeconcentreerd drinken. Een fles leeg duurt ruim een half uur en hij klooit er een hoop bij. Fysio zei dat dat komt omdat ie zn zuigreflex zo goed als kwijt is en het dus zelf moet doen nu.
Qua eten zijn wij nog niet zo lang bezig dus daar kan ik nog niet echt wat over zeggen

1 like