Tips, ervaringen & aanraders #2

Ja 3 is ook wel weer heel weinig

Ik zou haar lekker in de bak van de wagen leggen als ze daar lekker in door slaapt! Wat je kraamzorg zei ken ik ook zo, omdat babietjes nog zo licht zijn is het niet erg als het matrasje wat harder is! Je kan er anders ook een extra dekentje ofzo in leggen.

Hoef je denk ik niet bang voor te zijn :slight_smile: vooral als het een dun matrasje is. Als ze er lekker en lang in slaapt zou ik zeggen: houden zo! Haha en ja, die handleiding zou fijn zijn.

1 like

Hahaha ahhhwwww! Zo schattig

Hahahah ik ga stukkk, foto plzzz (met gezicht weg uiteraard) :rofl:

3 likes

Ik wou heel leuk mijn zoontje van toen 2 jaar oud zo’n hip kapsel geven. Met opgeschoren zijkant. Nou dat ging niet zo goed, dus moet ik hem met de tondeuse helemaal kaal scheren. :see_no_evil: Hij leek net een alien. :alien: :rofl:

9 likes

Nu ben ik heel benieuwd naar de foto.

Wanneer zijn jullie begonnen met fietsen? Mijn dochter is bijna 9 maand (volgende week). Als ik haar neerzet dan kan ze gewoon zitten. Valt ook niet om. Ze is tot nu toe 1 keer zelf gaan zitten (ging volgens mij meer per ongeluk haha). Kan ik haar dan op de fiets meenemen of is dit nog te vroeg?:see_no_evil:

Als ze zelf rechtop kunnen blijven zitten! Ze hoeven niet per se zelf van kruip of lig naar zit te gaan ofzo naar mijn weten.

1 like

Toen mijn zoontje redelijk goed zelfstandig kon zitten. Valt heel af en toe nog om. Ik zet hem zelf neer want hij is erg lui en traag met kruipen(wil liever meteen staan). Ik fiets echt kleine stukjes en geen hele routes. Gewoon even een klein stukje

1 like

Officieel geven ze dit advies volgens mij wel. Maar mijn zoontje kan prima zitten. Alleen zelf lukt hem niet. En dan kun je prima even fietsen :biking_man:‍♂

Korte stukjes kun je al fietsen. Wanneer ze steeds stabieler blijft zitten kun je de lengte van je trips ook gaan verlengen. Veel plezier! Samen fietsen met je kind is zĂł leuk :heart:

1 like

Ik vroeg hier laatst hoe we van de nachtvoeding afkomen en toevallig gaven twee vriendinnen van me los van elkaar hetzelfde advies: eerst de flessen overdag ophogen zodat je ‘s avonds om 23.00 aan ongeveer een liter zit en als ze ‘s nachts huilen óf een speentje óf een heel klein flesje geven. De kans is namelijk heel klein dat het honger is, dus die kan je afwennen.

En hij heeft meteen twee keer doorgeslapen! (Wel om de tijd van de nachtvoeding een speentje gegeven) Één nacht niet :slight_smile: maar toen gaf ik hem 90+3 en sliep hij zo verder. Het werkt gewoon!! Ik weet van een iemand anders op het forum via pb dat zij het ook doet en dat het daar ook werkt
 Ik besef dat dit niet bij iedereen werkt, maar misschien de moeite van het proberen waard!

2 likes

Haha hier geven we ook nog steeds nachtvoeding bij 9,5 maand, maar ik probeer sinds we over zijn gegaan op kunstvoeding maar 90cc aan te bieden ‘s nachts. Ging een paar weken prima, maar afgelopen twee nachten begon ze na een uur weer te brullen van de honger en dronk daarna nog eens 120cc.

Overdag wil ze haar flessen slecht drinken, want het gewone eten is veel interessanter, dus ophogen tot een liter gaat zeker niet lukken aangezien ze nog maar 2 a 3 flessen krijgt overdag (wordt meer aangeboden maar dat wil ze niet).

Ik wil ook graag van de nachtvoeding af, maar heb me er tegelijkertijd bij neergelegd dat zij het blijkbaar toch nodig heeft. We proberen overigens altijd eerst een speentje.

Same here. Drinken is overdag dramatisch. Krijg er sowieso alleen flessen in als hij slaapt, of bijna slaapt. Overdag weigert hij gewoon.

Gewoon eten gaat momenteel ook niet super helaas dus hij heeft echt gewoon honger ‘s nachts. Thank God nog maar 1 nachtfles nu. Onze jongen is 11 mnd nu, en hoeft sowieso niet meer zoveel melk natuurlijk

Ja zat er nog eens over na te denken en eigenlijk wil ik echt niet klagen. Ze gaat om 19.00 uur naar bed en slaapt dan keurig tot een uur of 23.00. Krijgt dan een fles en slaapt dan goed, vaak wordt ze pas tussen 7.30 en 8.00 wakker (het is nu 8.30 en ze slaapt nog) maar dan moeten we er alleen 1 keer uit ‘s nachts voor een flesje. Kost ook weinig tijd, binnen een kwartier lig je weer in je bed, dus ja vind het wel prima zo! Liever dit dan elke dag wakker om 5.00 uur of zo.

Oja dat lijkt me lastig, die overgang van melk naar echt eten. Nu is het nog wat ‘controleerbaarder’ omdat hij gewoon heel veel melk drinkt en dat ene hapje per dag echt extra is. Dus ik ga er zolang van genieten als het duurt haha. Vind de nachtvoeding ook geen ramp, maar zonder is natuurlijk chiller. Vooral omdat ik merk dat het op dit moment geen honger is.

@WBJNE en @Dr.Watson naar aanleiding van nachtflessen verhaal hierboven; geven jullie je kindje overdag water? En zo ja, hoe en hoeveel?

K eet echt super goed zijn hapjes. Maar we hebben ook nog steeds wel 4 flessen per dag (2 van 210 en 2 van 180). Ik wil denk ik binnenkort een beetje gaan beginnen met de 16:00 fles afbouwen, maar ik weet ff niet zo goed hoe ik het water er in ga bouwen haha! Echt een non-issue dit hoor
 maar zn 360 cup snapt ‘ie nog niet en als ik het hem in zijn normale fles geef is ‘ie zo teleurgesteld dat het geen melk is haha.

Zelfde hier, we zijn nu 1 fles overdag aan het afbouwen. Dus nog “maar” 3 nu.
Maar ander vocht krijg ik er echt niet meer dan een paar slokken in. Flesjes, 360 bekers, tuitbekers, bekers met rietje. Niks wil ze. Ja uit onze glazen, maar dat zijn ook maar 2 slokjes ofzo.
En dat terwijl ze op de opvang wel gewoon water/thee/etc drinkt. Echt ongelooflijk :sweat_smile:

1 like

M. begon met 3 maanden al interesse te tonen in onze glazen water dus we gaven soms slokjes water uit onze eigen beker maar hebben snel een 360 cup gekocht. Die vond ze eigenlijk gelijk interessant dus we bieden die altijd aan als ze vast voedsel eet. Maar misschien kan je eens proberen of K. uit een beker wil drinken? Was in het begin bij ons wel een knoeiboel, maar gaat steeds beter. Ik neem haar dan vaak op schoot en zet de beker aan haar lippen en dan neemt zij een slok.

1 like