Tips, ervaringen & aanraders #2

Hier gaan van die open hard plastic bekers wel goed. Die hou ik voor ze en dan drinken ze daar best goed uit. Een 360 beker zetten ze nog niet genoeg kracht voor met hun lippen heb ik het idee, dus die gaat dan niet open.

1 like

Wat vreemd dat ze je raar aankeken? Mijn baby drinkt vaak snachts niet eens meer een normale voeding op. Hij valt dan in slaapt of begint beetje te tutten.

A. kan de hele dag water drinken uit zijn beker, kan hij altijd bij zeg maar. A. snapte ook helemaal niks van de 360 beker. Zoveeel bekers geprobeerd, voor hem werkt de rietjesbeker van Avent. Die hoef je ook niet op een bepaalde manier omhoog te houden, echt ideaal.

De ene dag gaat beter dan de andere dag. Soms amper aangeraakt, soms twee bekers. Biedt het ook aan bij elk hapje.

2 likes

Mag Sophie de Giraffe in de vaatwasser? Zit onder de doperwt.

Zou het even onder de kraan doen, weet niet of het rubber gaat scheuren door de hoge temperaturen in de vaatwasser.

2 likes

Zou hem afdoen met een doekje, als er wat in komt kan de binnenkant gaan schimmelen en dat is niet zo fijn als je baby hem in zijn mond doet.

@360 De meeste baby’s snappen een rietjesbeker vrij snel!

2 likes

Misschien stomme vraag maar wat is +2 ed?
Vraag me dat de hele tijd al af, aantal schepjes?

Aah zo, zat dus goed :stuck_out_tongue:

1 like

Hier is de nachtvoeding eindelijk zo goed als klaar.
Wat hier hielp was de fles van 15.00 er af en dan wat fruit of een koekje/cracker met wat water. En daardoor at hij in de avond weer beter.

Ik zit nog op 7 fles voedingen, laatste is tussen 00:00 en 00:30 uur, en dan slaapt ze door tot ik haar wakker maak om 07:30 uur. Ze komt nu vaak tussen de 2 en 3 uurtjes overdag, maar vaak drinkt ze niet alles op, voeding komt naar boven soms. Proberen 150+5 te geven, maar dat is nog vaak teveel.
Doorslapen lukt dus s’nachts wel, overdag niet zo heel lang. En de afgelopen weken is ze vaak tussen 21 en 00:00 wakker en overstuur door krampjes of verstopping. Hopelijk komt daar binnenkort eens een einde aan, want als ze zoveel last heeft dat trek ik zo slecht
 :cry:

Zijn er hier nog kinderen die extreem veel en lang kwijlen?
A. kwijlt echt nog steeds iedere dag super veel. Hij wordt volgende maand 2. En volgens mij is het niet perse van tandjes. Want hij heeft het echt iedere dag.
Ik doe hem dus nog steeds iedere dag zo’n kwijlslabbetje aan en in de opvang steeds een bavet ( sorry weet het NL woord niet). En ik vind het zo stom want onze vloer ligt altijd onder de kwijl, zijn trui is altijd nat, niets blijft proper en op de foto’s van de opvang staat hij daar altijd met zijn bavet.
Dus geen gigantisch probleem maar wel stom.
Iemand tips?

Wel een van 14mnd die al 14mnd spuugt of kwijlt. Het spugen (nouja hij spuugde niet echt want het was niet zuur, was gewoon een veelvraat) ging over in kwijlen


Ik verdenk nu nog wel tanden/kiezen maar soms denk ik ook; dag in dag uit kwijlen van tanden :’)? Hier ook 5 kwijlslabben per dag gemiddeld


Bij jullie de huid ook zo regelmatig stuk? Door dat het zo nattig is en dat onderkinnetje zo lekker schuurt op die natte trui


Vroeger gaf hij inderdaad ook altijd veel terug. Melk dan ,nooit echt bij vast voedsel. En van zijn kinnetje valt gelukkig nog mee. Is de laatste tijd wel duidelijker ruw en rood.

De mijne is bijna 9 maanden en kwijlt ook al sinds 3 maanden echt heel erg. Ze heeft altijd een kwijlslab voor en als je bij ons thuis komt, ligt de verwarming vol met die dingen. Want ze zijn binnen een half uur doorweekt, dus kunnen we snel wisselen :joy: Super irritant ook, want als we weggaan, moet ik minimaal 5 van die dingen meenemen en dan hopen dat ze tussendoor nog ergens kunnen drogen.

Ok
 hier heb heb je niks aan, maar hoop dat het bij jou snel over gaat. (en bij mij ook)

1 like

Ik had wat ergers verwacht haha!

1 like

Ik zou tegen de kapper zeggen dat hij zelf aan de slag gegaan is. En als je zoon het ontkent die kapmantel in z’n mik duwen. :haircut_man:

11 likes

Hahaha!

Hier ook 2!

Ik weet bij de oudste (bijna 5) niet meer wanneer het is gestopt. Ik denk toen hij al z’n tanden en kiezen had. Hij liep dus ook altijd met een slabbetje/grote hydrofiel om de hals, omdat ik anders binnen een half uur z’n kleding incl romper kon verschonen. Had gehoopt dat z’n zusje niet zoveel zou kwijlen, maar helaas :sob:

Ze sluit haar mond ook gewoon niet?! En sinds een week heeft ze ontdekt dat de tong uitsteken grappig is dus nu loopt ze als een puppy steeds met haar tong uit haar mond (+kwijlx100).

Ze hebben allebei geen problemen met eten/drinken/praten dus ik maak me niet zo’n zorgen. Ging bij de een vanzelf over dus ik heb hoop voor de ander.

3 likes

Mijn middelste heeft vanaf 8 maanden tot 3 jaar non stop heeeel veel gekwijld. Had soms met tanden te maken maar veel vaker ook niet. Het was ineens over :woman_shrugging:t3:

1 like

Mijn kapper zei dat ze die smoes te vaak hoort hahahah

1 like