Tips, ervaringen & aanraders #2

6 likes

Hoera! Het heeft bij mij 3 maanden geduurd voordat ik zelf niet meer telkens om 04:00 wakker werd :crazy_face:

1 like

Die heb ik vandaag ook gekregen van de osteopaat. Vanavond eerste zakje gegeven , ben benieuwd wanneer we resultaat gaat zien. Hoe was dat bij jullie?

Bij ons is het poeder waar ik 2 schepjes van door de fles doe, geen zakjes. Moet zeggen dat ik nu net weer 2 dagen begonnen ben en de poepexplosie waar ik op hoop is nog niet geweest. Vorige keren was het zo dat ze op de 2e dag een enorme hoeveelheid poep had, doordat de verstopping weg was.

Hoop het echt dat het morgen dan zover is, ze had vandaag ook weer pijn bij het poepen. Zo zielig. Haar tweelingbroer poept 4-5x per dag, het ligt dus echt aan de darmflora want ze eten allebei precies hetzelfde.

Hopelijk bij jullie snel ook verlichting!

Ik ga ook voor jullie duimen. Hier hoeft hij gelukkig nu paar dagen al niet te gillen, maar t is gewoon mini hard drolletje. En daar doet hij dan zo zijn best voor. Hopen dat het snel op gang komt bij beide.

1 like

Misschien een domme vraag maar ik begrijp echt niet wat voor dekentjes je nodig hebt voor in het ledikantje en in de wagen. Ik zie zoveel soorten en materialen. Hebben jullie tips?

En is het handig om flesjes in huis te hebben als je in eerste instantie van plan bent borstvoeding te geven? Het lijkt me zo sneu als borstvoeding niet lukt en ik dan helemaal niets in huis heb straks maar als ik voor het schap met flesjes sta snap ik er helemaal niks van. Heb wel eens gehoord dat die dr. Brown goed zijn maar is misschien een beetje zonde om alleen voor het geval dat in huis te hebben?

Wij hebben bijv. dekentjes van Meyco uit de sale, die zijn van katoen. Fleece wordt afgeraden omdat dat zo synthetisch is :slight_smile: ga voor katoen en je zit altijd goed. Eigenlijk zijn het gewoon van die soort dekentjes waar je zelf graag onder zit op de bank haha, maar dan kleiner!

1 like

Ik zou wol of katoenen dekentjes nemen. En idd, vaak krijg je wel ergens een gratis flesjes bij.

1 like

Volgens mij zit er in 1 van de Gratis baby dozen een klein avent flesje.
Daar hebben wij het bij gelaten. De Kraamzorg heeft in nood altijd een portie zakje op voorraad voor je… en voor ze dan toe zijn aan de volgende voeding heb je al wel een supermarkt gevonden denk ik hihi!

1 like

Dank allemaal! Qua dekentjes snap ik het nu iets beter. Fleece leek me al niks maar ik wist niet of er nog meer eisen waren, maar dat blijkt dus mee te vallen. Ik heb een hele creatieve moeder die graag haakt, breid en naait dus ik ga met haar op pad voor mooie stofjes of wol voor dekentjes.

Helaas zat er bij mij geen flesje in de gratis paketten maar dan haal ik er eentje voor de zekerheid en zo’n proefverpakking. Geeft toch rust om iets in huis te hebben. Woon in een dorp en zie al helemaal voor me dat de baby op zaterdagavond wordt geboren en we zondag een heel eind moeten rijden voor voeding (wat dan vast ook wel goed komt maar toch!)

@Ketel

Ik ga me deze bestellen!

Wol is ideaal voor zomer en winter! heb me daar ook strikmutsje & slofjes besteld.
Ben echt een geitenwollensoktype aan het worden hahaha.

2 likes

Aaah wat pittig!
Geef je moedermelk of kv in de fles? Soms zijn er voor moedermelk andere richtlijnen voor de narcose… volgens mij mag dat tot 3u (edit ik dacht 2, blijkt 3) voor de narcose namelijk ipv kv 6u. Zou zonde zijn als de anesthesist automatisch uit gaat van kv, dat gebeurd vaker

Hoop hoor je dat ze opschieten en niet uitlopen :yellow_heart:

Ja volgens mij heeft het er mee te maken dat het beter verteerbaar is en minder zwaar op de maag ofzo? Ik weet het niet meer exact…

Wordt je kindje misschien sowieso rustig van autorijden? Dan zou ik lekker gaan en een flinke ronde omrijden hihi

1 like

Stukje wandelen buiten? Sabbelen op vinger/duim/speentje? Wat vervelend :frowning:

Heel veel succes!

Deze site kende ik nog niet, mooie deken inderdaad. Gaat op het lijstje!

@SeatLeona geen tip maar veel succes en sterkte vandaag!

1 like

Bekijk Meyco wiegdeken tropical leaves groen - 75x100 cm op: https://www.bol.com/nl/p/meyco-wiegdeken-tropical-leaves-groen-75x100-cm/9200000119665449?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Ik heb deze dekens, zowel in wieg als ledikantformaat. Lijkt op fleece, maar is het niet. M’n zoontje loopt er altijd mee te kroelen, omdat ze zo zacht zijn.

1 like

Hoop dat het goed gegaan is en ze niet te veel uitliepen… :slight_smile:

Ahh fijn! Maar wel heel slecht dat het pas 14:00 kon. Beterschap voor je kleintje!

1 like

Ik heb een stuk schuimrubber besteld, een hoes om heen gemaakt en die eronder gelegd. Ligt toch wat zachter

1 like

Influenced, heb zo een nu besteld. Heb twee met wafel voor de wieg maar vindt die hard aanvoelen.