Tips, ervaringen & aanraders #2

haha ja over elke wagen is wel iets te zeggen. Volgens mij kan het inderdaad niet als je de wieg en het zitje hebt, alleen bij twee zitjes kan het wel allebei naar voren wijzen.

Iemand hier toevallig ervaring met zo’n ding? Het lijkt ons vet handig (m’n man zit zichzelf vooral al helemaal lopen). Zeker omdat K al goed loopt en de wagen njet zo leuk vindt leek dit ons handig om hem af en toe in te zetten bij langere wandelingen enzo. Kan hij lekker om zich heen kijken ook. En hoeven we dus niet steeds een buggy of wagen mee te slepen. Draagzak wil hij helaas niet meer. :slightly_frowning_face:

Hoe en wanneer zijn jullie afgebouwd van 3 naar 2 flessen?
CB gaf aan bij 9 maand naar 2 flessen en dan de fles voor bedtijd weghalen. Maar die bedtijdfles is juist altijd zo rustgevend en echt zo’n momentje.
Al heeft ze de voedingsstoffen natuurlijk overdag meer nodig.
Ervaringen?

Hier gekozen om de ochtendfles en avondfles te behouden. Tijdens de lunch kan ze een bekertje amandelmelk drinken, water of thee. En overdag krijgt ze genoeg voedingsstoffen uit haar voeding (brood, fruit, groente, snacks). Dit werkte voor ons het beste.

2 likes

Als ze overdag goed eet verder zou ik lekker die fles afbouwen. En je merkt het snel genoeg als ze overdag toch te weinig krijgt, dan is een extra fles zo weer bijgegeven toch :slight_smile:

1 like

Aah hier ging het precies zo. Wij hebben een babyfoon met camera, ik check daar af en toe op of zijn hoofd scheef genoeg ligt. Je hoeft dan niet uit bed maar hebt wel die geruststelling. Ik merk dat ik nu al veel minder vaak kijk dan in het begin, je moet er denk ik wat vertrouwen in krijgen. Ze kunnen nog niet terug draaien naar hun rug maar ze kunnen wel goed hun hoofdje bewegen. Lang verhaal dit, maar ik herken het dus echt en het wordt beter!

1 like

10 maanden en we zitten nog op 4 flessen x 150. :flushed:
Had ik zelf eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht…ze drinkt af en toe wat minder, eet de ene dag alles binnen no time op en de andere dag gooit ze met haar brood en is eten een gedoe.
Ik durf dat afbouwen nog niet aan denk ik, of is moet ze dan meer brood eten ofzo?

1 like

Je hoeft niks…
met 10mnd zaten we hier nog gerust op 6-7 voedingen. Waarvan minstens 1, maar vaak ook 2, ‘s nachts

Ik geloof heel erg dat kindjes het vanzelf afbouwen :blush:! En tot 1jr mag melk de hoofdvoeding zijn.
Dus als jullie je er fijn bij voelen: prrrrima

2 likes

Hier ook met bijna 1 jaar!
We proberen nu 3de en 4de minder te doen maar ze heeft ze nog nodig. Anders vraagt ze steeds om een fles snachts.
Kreeg wel al commentaar van de opvang maar boeiend. Mijn kind, mijn keuzes.

2 likes

Wij geven met 11 maanden ook nog 3 flessen. In de ochtend papfles als ontbijt, rond 10.00 fruit met maisstengels, rond 12.00 een fles met boterham en dam rond 16.00 nog een fles. In de avond een bord eten en yoghurt na.

Goed om dit allemaal te lezen, bedankt allemaal!
Ik laat het voor nu lekker bij 3 flessen.

Hier was het ook de middagfles die als eerste verviel. Hij at steeds beter tussen de middag en liet ook regelmatig melk staan. We waren op vakantie en ik was zijn fles vergeten mee te nemen naar het strand, dus het was eigenlijk per ongeluk, maar hij heeft er nooit meer naar gekraaid. Hij was toen ook 8/9 maanden. De avondfles hebben we als laatste laten vallen juist.

1 like

Ja joh, lekker doen. Ik doe ook wat goed voelt voor ons, en als het cb wat anders adviseert, knik ik braaf en ga ik lekker mijn eigen gang.

3 likes

Dat is wel het handige aan corona, je komt nauwelijks bij het CB :rofl:

1 like

Ja ik! Wij hebben afgelopen week de oude rugdrager van mijn ouders meegenomen. Was wel zo’n hele ouderwetse, dus niet ergonomisch. Mijn vriend heeft onze dochter de hele tijd gedragen, en voor hem was het goed te doen. Ikzelf vond het wel wat zwaar worden, met name bij de schouders. Dochter vond het trouwens prima, maar zit nu wel in zo’n fase dat ze na 30-40 minuten klaar is met iets, dus dan was het wel zeuren. Alsnog, ik vond het een aanrader, zeker als je op paden wil lopen waar je geen buggy kunt duwen

Wij hebben de avondfles laten vallen met 10 maanden ongeveer omdat ze wel goed at in de avond, maar in de middag nog nauwelijks brood at.

Wanneer je overstapt op gewone melk, hou er dan wel rekening mee dat ze tussen de 300-400 ml aan zuivelproducten per dag mogen

Heb ongeveer op alles gestemd, haha.
In de wieg altijd lakentje en deken (of alleen lakentje als het heel warm was). Nu net over naar ledikant met 4,5 maand en omdat ze daar veel meer beweegt een slaapzak (soms met lakentje erover, hangt ervan af wie haar in bed legt).

1 like

Ik vind K. de laatste tijd echt uit haar mond stinken, met name snachts. Gaat een beetje gelijk op met het doorkomen van die kiezen vorige week en het slecht slapen en gillen en krijsen nu. Dacht eerst ligt aan mij (nogal geurgevoelig in nu helemaal), maar mijn man valt het ook op. Het is echt een soort dode vislucht ofzo. Als ze wat water drinkt trekt het wel grotendeels weg, maar het valt me nu vandaag overdag ook al heel de dag op als ze me komt knuffelen.

We poetsen haar tanden savonds, zou het al tijd zijn naar 2x per dag poetsen te gaan (ze heeft 8 tanden en 3 kiezen die net door zijn). Of andere tips?

Slaapzakje, maar sinds het in onze slaapkamer niet meer wil afkoelen helemaal niks (wel een rompertje met korte mouwen).

1 like