Tips, ervaringen & aanraders #2

Je kan dan voor een Joolz geo gaan, daar kan je gemakkelijk een duo van maken maar is geen duo. :slight_smile:

Oh dat wist ik niet! Wat een prijzen zeg, blij dat onze ouders dit willen betalen haha.

Hoe oud is je baby nu? Hier is rijst en spaghetti/fussili ook altijd een hit en zijn ze ook lekker even mee bezig

Jaa wij hebben ‘m tweedehands (destijds 700€ dacht ik, met luiertas enz).

Hij is wel GROOT. Past lang niet in elke auto… althans niet zonder de wielen enzo er af te halen. Dus kijk daar effe naar :slight_smile:

Maar hij rijdt echt heerlijk, en steady, en grote boodschappen mand zolang je de duo niet gebruikt!

1 like

wij hebben een easywalker harvey, daar kun je met een kleine investering later ook makkelijk een duo-wagen van maken door de as te vervangen. Heel blij mee want het kost ons nu 120 euro ipv een nieuwe wagen, want K. is dadelijk met 1,5 nog te klein voor een meerijdplankje.

Ohja en die vouwt best klein op :slight_smile: Maar ik zou echt naar een winkel gaan,je laten informeren, er beiden mee rondlopen om te kijken wat jullie fijn vinden en dan er nog even over nadenken en dan evt 2e hands kijken als je dat wilt. Maar ook als je 2e hands wilt kopen dus eerst ff proberen enzo.

2 likes

De easywalker kan je ook ombouwen tot duo! Oh zie net ook hierboven van @Suikerklontje. Wij hebben die ook, heel tevreden mee

7 maanden. Had vandaag babyrijst met broccoli gegeven. Maar ze had na twee happen genoeg. Denk door de doorkomende tandjes dan ze wat slechter.

ah ja dat merk ik ook altijd, dat ze dan minder eet.

Ik geef de rijst gewoon zo hop op dr bord, kan ze zelf lekker in peuteren. Heel schattig als ze 1 korrel pakken en in hun mondje doen haha!

1 like

Inderdaad dat korrel voor korrel eten is schattig. Ik had wat los neergelegd en pakte ze 1 korrel en at die op

1 like

Bij ons ook 1jr en 10 maanden, maar maken geen duo van de Joolz. Weet niet hoe je kindje motorisch is? We hebben namelijk wel een vlotte, hij loopt gemakkelijk 2, 2.5km inmiddels… dus we nemen genoegen met het meerijdplankje met zitje…

Ja ze zitten inderdaad ook boven elkaar, dat vind ik wel jammer maar je behoud daarmee natuurlijk wel je smalle wagen. Vind het niet storend genoeg om een andere wagen voor aan te schaffen iig :wink: Wie weet dat ik er na een tijdje gebruiken anders over denk.

Je kunt hem wel heel makkelijk als enkele wagen gebruiken als je maar met 1 kindje op pad gaat. Denk dat ik ook veel de baby in draagzak/draagdoek ga doen en K. dan in de wagen, maar vind de optie ook wel fijn.

2 likes

Jaa dan zou ik idd gewoon even afwachten! Baby kan in het begin ook in de draagzak, en in de winter (althans, 14 maanden - 20 maanden, is over 6 maanden dus winter reken ik even snel haha) zal je wellicht ook geen lange afstanden gaand doen?

1 like

Hm ja ik vind het wel zonde als je straks twee keer de investering moet doen. Het is niet alsof een niet-duo ineens heel goedkoop is.

In ieder geval bedankt voor de tips iedereen. Ik ga inderdaad maar eens zelf kijken naar zo’n wagen in de winkel, maar dan weet ik in ieder geval de opties!

Haha zeker. Ik weet natuurlijk niet hoe ik er over een jaar over nadenk, maar wij willen wel graag minstens twee kindjes als het kan. Dus dan is het wel een goede investering denk ik.

1 like

De uppababy kan ook in duovorm gebruikt worden, de baby ligt dan niet zowat op de grond en je hebt ook nog de boodschappenmand.

Ik twijfelde tussen de uppababy en de joolz geo, uiteindelijk voor joolz geo gegaan want die vond ik mooier :joy: en de stand van de duwstang was prettiger voor mijn vriend zijn lengte.

Hieronder zie je het verschil. Bij joolz geo kijk je op de kap van de wieg en lijkt het me best oncomfortabel zo die wieg voor je voeten met lopen. Bij de uppababy lijkt het praktischer ingedeeld. Hele fijne wendbare wagen trouwens. Heel licht was die ook.


1 like

Hahaha zo in het mondje van de babe

Maar die stang was met testen echt chill ja, ik ben 1.75 dus kan hem ook makkelijk weer induwen als mijn vriend hem had gereden (1.95)

Mijn baby kan sinds deze week op haar buik draaien (En doet dat dus ook de hele tijd) naar niet terug. En sinds gister heeft e dus besloten dat ze alleen nog op haar buik wil slapen. Mega cute want ze lijkt er zo blij mee en slaapt ook veel sneller en langer. Maarrrrrr ze draait dus af en toe met haar gezichtje in het matras, dood eng.
Ze slaapt dan gewoon door en ademt ook, maar ik vind het echt geen chill idee.
Vannacht heeft ze eindelijk weer eens de hele nacht doorgeslapen, maar ik ben er zeker 5x uitgeweest om te checken.

Iemand tips of geruststelling?

Mijn baby had dat ook, enige geruststelling, het wordt beter. Veel tips heb ik niet. Ik draaide in begin steeds terug of hoofd goedleggen.
Geen dingen in bed, knuffeltje haalde ik als ze sliep weg.
Nu slaapt ze vaak op haar buik en gezicht ligt dan goed.
Ben ook blij met haar bolle wangen waardoor ze naar mijn idee minder snel met gezicht in matras ligt.

1 like

Die van mij werd steeds in paniek wakker omdat ze niet kon terug rollen. En lag af en toe ook zo met haar hoofdje. We vonden haar zelfs een keer met een deel van haar hemeltje over haar hoofd getrokken. :open_mouth: Ik legde haar voorzichtig goed, en er lagen geen losse knuffels in bed, hemeltje uit bereik gehangen. Maar het komt goed, het duurde een paar weken. Inmiddels kan ze draaien, maar meestal ligt ze op haar buik of zij te slapen.

1 like

Haha zo zie je maar dat alles persoonlijke voorkeur is. Mij lijkt het juist onhandig dat je bij de uppababy niet in de wieg kan kijken wanneer je loopt, omdat die andere stoel er voor zit. Plus mijn kind vind mijn hoofd niet gezellig genoeg tijdens het wandelen en wil dus juist andersom zitten, wat hierbij dan niet lijkt te kunnen. (misschien wel hoor, heb het niet opgezocht verder, reageer puur op deze plaatjes haha)