Tips, ervaringen & aanraders #2

Weet niet precies hoe oud ze is, maar twee keer per dag poetsen hoeft pas vanaf 2 jaar eigenlijk. Denk dat je wel eerder kan beginnen daarmee hoor, tenzij het echt een gevecht is…

Anyway, hier ook een stinkmondje bij doorkomende tanden. Denk dat je er niet heel veel aan kan doen, het is immers een soort ontsteking in de mond.

Ik heb denk ik nogal een wilde baby. Hoe strak ik haar ook instop met een dekentje, binnen een minuut ligt ze weer met haar beentjes in de lucht te zwaaien.

Maar in een slaapzak slaapt ze ook prima, dus opgelost.

Ze is net 3 weken 1. Tandenpoetsen gaat meestal redelijk tot prima, geen gevecht iig. De laatste paar dagen vindt ze het boven wat vervelend maar waar die kiezen onder nu door het tandvlees zijn, is dat bij die kies boven nog niet, dus daarom zal het poetsen wel iets vervelender zijn daar. Klinkt niet gek wat je zegt dat dat daarmee kan samenhangen dus wacht het wel ff af :slight_smile:

1 like

Onze tandarts raadt wel aan om al 2x te poetsen, zowel bij S als bij R. Bij S zodat ze alvast went aan het s ochtends en s avonds poetsen.

1 like

Ik heb geleerd zodra de kiezen er zijn 2x. Omdat saar de meeste troep in gaat zitten.
Cb zegt weer vanaf 2jr.

Hier is poetsen een soort oorlog, elke avond weer. Met elke soort tandenborstel en elke tandpasta, liedje, methode, zelf/samen/alles. Komt denk ik door dat hij op zn voortandjes is gevallen met 9mnd ofzo… en toen was er een stukje tandvlees weg. Dat heeft m mega zeer gedaan, noodtandarts alles… Niemand mag sinds dien jn zn mond komen :disappointed:
Dus ik doe het nog 1x en soms 2x …

1 like

Oh ja top! Thanks! Denk dat het wel iets voor ons is. Zeker omdat onze kleine L loopt, maar nog njet zo lang dus hij kan geen kilometers afleggen. Maar we zijn het sjouwen met de wagen wel beu aan het worden (zeker nu we in een bouwput wonen).

Aaawh arme T :frowning: dat snap ik dat het dan een vervelende associatie voor hem heeft.

(@Unquestionable) Ik heb het toen bij de tandarts gevraagd en die zei ook vanaf 2jr 2x, maar als het niet fris blijft ruiken als die andere kies boven ook goed door is misschien vast op gaan hogen naar 2x , kijken of dat verschil maakt!

Hier raden ze 2x per dag tandenpoetsen aan, dit doen wij dus ook al sinds 10 maanden (ook 8 tanden). Het is ook niet erg als het een keer niet lukt, ze zeiden als de tandpasta (want fluor) z’n tanden maar even aanraakt.

1 like

L. heeft nu 1,5 tandje, maar ik weet nu al dat poetsen een struggle gaat zijn. Een lepel is al een uitdaging en ziet ze liever als drumstok dan dat het naar d’r mond mag. :sweat_smile:

Wij hebben sinds een paar weken de Brush Baby electrische tandenborstels. Het tandenpoetsen is nog steeds gevecht als wij na willen poetsen, maar ik heb iig het idee dat er iets schoon wordt als ze die borstel zelf in hun mond houden

Heeft iemand een slimme tip voor een babybedje op reis? We zitten in een huisje zonder extra kindervoorzieningen met onze baby van 3 maanden. We hebben een gewoon campingbedje maar daar moet ik echt over de rand duiken om haar eruit te kunnen tillen of weg te kunnen leggen wat niet zo praktisch is. Nu heb ik zo’n deryan tentje op marktplaats gekocht, de peuterversie om even mee vooruit te kunnen maar dat is een miskoop omdat het matrasje niet goed opblaast en hij half omhoog staat :pensive:. Ik twijfel om haar op vakantie in de wieg van de kinderwagen te laten slapen of toch maar in het campingbedje… Of is er nog een goede optie waar ik niet aan gedacht heb?

Wat heb je thuis?
Een co sleeper kun je wellicht meenemen?

We hebben alleen een ledikantje nog. Wel een babynestje maar daar is ze bijna uitgegroeid! Ik lees nu dat de reiswieg van de kinderwagen niet veilig zou zijn dus ik ben bang dat het dan toch het campingbedje wordt…

Dan zou ik idd campingbedje doen. Ook omdat thuis dus ook al in een “groot” bedje ligt.

1 like

Kan je niet zo’n verhoger op je campingbedje bevestigen?
Verhoger

2 likes

Oh dat is een goeie! Ik ga hem meteen bestellen. Dankjewel! En @Fishing voor het meedenken, het klopt dat ze al in best een groot bedje ligt dus het campingbedje is het fijnst en met een verhoger helemaal!

1 like

Festikaart, studiosjim, Het Uilennestje, StudioKuuk vind ik leuke dingen hebben!

Ons zoontje krijgt nog 1 fles per dag, 's avonds voor het slapen maar ik wil eigenlijk wel af van de opvolg/dreumesmelk. Hij is bijna 15 maanden.
Wat voor melk geven/gaven jullie je kindjes toen ze boven de 1 waren?
Ik heb gister amandelmelk geprobeerd maar dat wilde hij niet. Ook geitenmelk was geen succes.

Ik heb beide kaartjes bij Fientje en Co besteld. Erg tevreden over.

1 like

De Oatly Whole (donkerblauwe pak uit de koeling) gaat er hier goed in. En bij 1 van de 2 was de Alpro groeimelk een succes.

1 like