Tips, ervaringen & aanraders #2

K. is nu een jaar en sinds een week of twee grijpt ze het bestek uit onze handen. Daarvoor gaven we wel eens dingen met een vork of lepel als dat makkelijker was, maar ze heeft eigenlijk altijd met haar handen gegeten en soep bv uit een beker.

Nu probeert ze met de vork wat dingen eraan te prikken of met de lepel bv vandaag de rijst erop te schuiven. Lukt soms heel goed, soms totaal niet of dan gaat het haar te langzaam en zit ze met een leeg bestekje in haar ene hand en met haar andere hand het eten in haar mond te stoppen :joy: afgelopen weekend zaten we bij een pannenkoekenrestaurant, kreeg ze een eigen besteksetje en prikte zo ineens alle stukken aan de vork, maar dat was ook voor het eerst. En serieus erbij kijken haha.

Meestal pakken ze het vanzelf op als ze eraan toe zijn. Ik zou evt bestek aanbieden en het een keer samen doen en dan gewoon laten liggen en iedere maaltijd weer binnen grijpbereik leggen en kijken wat er gebeurt (maar dat is hier natuurlijk makkelijk praten omdat K. het toch wel eet met haar handen).

Wij hebben trouwens hele simpele besteksetjes met vork en lepel van prenatal eigen merk, rond de €2,- en door de ronding in de steel is de beweging naar haar mond voor K. heel fijn en valt niet alles eraf, wat bij dingen met een rechte steel nog wel gebeurt :joy: (edit ze noemen het een oefenbestekje en het most €1,79 :upside_down_face:)

1 like

Ja je kindje volgen is het beste inderdaad! Ik ga het gewoon proberen en als het nog helemaal niet lukt dan laat ik het nog even rusten. Hij speelt soms wel met een lepel en bakje en snapt dan wel dat je kan roeren en er iets uit kan scheppen zegmaar.

@Boppie jaa lijkt me zo makkelijk!

@Suikerklontje ja goed idee ik ga het gewoon bij elke maaltijd in de buurt leggen zodat hij het kan pakken als hij dat wil. En bedankt voor de tip voor het besteksetje! Knap hoor dat K het al zo goed kan!

Mijn zoontje heeft voor zijn tweede verjaardag een klein kruiwagentje gekregen, heel erg leuk!
En ik heb in de tuin geen speciale zandbak maar gewoon een stukje van de tuin gereserveerd voor hem. Daar een beetje uitgegraven en er zandbakzand in gegooid. Daarin speelt hij ook graag met auto’s graafmachines enz.
Verder is stoepkrijten hier ook nog altijd een heel groot succes.

Edit: ohja en boven de 20 graden altijd iets met water! Emmer of een teiltje, gieter, gewoon bakjes, maakt niet zo veel uit.

1 like

Deze dan denk ik?

Yes die inderdaad! Als je online bestelt is het trouwens de vraag welke kleur je krijgt, ik en het eerste setje (die roze) in de winkel gekocht en daarna online nog 2 setjes mee besteld met wat broeken en kreeg toen een roze doorschijnende en groene, kon niet kiezen van te voren.

Oh ja stom is dat, net als wanneer ik bij AH nieuwe tandenborstels bestel.
Heb verder niks nodig en ben binnenkort in de buurt van de winkel dus was van plan even langs te rijden hiervoor, dus geen probleem!

1 like

Misschien allang bekend hier, maar vast niet bij iedereen: als je je kindje aanmeldt bij de bibliotheek, krijg je er een leuk koffertje met CD en twee boekjes bij.

4 likes

Wat leuk! Dit wist ik nog niet! :blush:

1 like

Heb net zo schaamteloos veel maccie gegeten dat zelfs mn vriend onder de indruk was. Kan nu niet meer bewegen, but worth it

7 likes

Broccoli, courgette gebakken en in reepjes, zachte wortel in reepjes. Gestoomde appel

1 like

Weet iemand waar ik een leuk spijkerjasje in maat 98 kan vinden? Overal waar ik kijk is maat 98 er niet meer. :sob:

Edit: omg voor de zekerheid H&M nog even gecheckt en het jasje dat ik wilde is er ineens weer in J’s maat!!! :partying_face:

1 like

Als aanvulling hierboven nog Peer, (zoete)aardappel, sperzieboontjes, pompoen

1 like

Alles in reepjes snijden en gekookt?

Ik wil ook meer over naar stukjes want broodkorstje vind ze bijvoorbeeld leuk om op te eten ipv voeren.

Ik stoom het, maar koken kan ook! Enja reepjes zijn het makkelijkste

1 like

Ook het wat hardere fruit gewoon stomen?

Groente stoom ik nu en dan blenden maar wil wat dus meer in stukjes doen.

Heb fruit eigenlijk nooit gestoomd, gewoon lekker laten knabbelen, maar kan je zeker doen!

1 like

Zo iets! Je kan gladde dingen als mango enzo makkelijker vast te houden maken door van die inkeping te maken!

4 likes

Ja die ‘banaanhack’ vind ik zo handig

1 like

Bedankt! Ze kauwt nu ook wel redelijk dus durf steeds meer aan.

Is het slim om een duowagen te nemen als je net je eerste kindje krijgt? We plannen nog niet voor een tweede, maar wie weet gaat het snel gebeuren. Wij wandelen graag lange afstanden, ik weet niet of het dan handig is om een 2-jarige een uur/uren op zo’n plankje te hebben staan.
Maar die dingen zijn ook veel duurder lijkt het wel, of heeft iemand nog tips voor duowagens die minder duur zijn?