Tips, ervaringen & aanraders #2

Alsof ze meeleest hier. Driekwartier geslapen en nu speelt ze hier in de woonkamer. Powernap of wat? :woman_shrugging:

1 like

Toevallig hier hetzelfde gehad net. Ik weet dat ze steeds huilt om aandacht nu, maar kan haar echt niet laten huilen, dus dan eindig je met een kind naast je op de bank.

Het is wel volle maan vandaag, misschien is dat het :stuck_out_tongue_winking_eye:
————
Laten jullie wel huilen? Als je weet dat er niks aan de hand is en ze eigenlijk gewoon wil dat je bij haar bent? Want als ze mijn nabijheid nodig heeft is dat ook een behoefte natuurlijk maar ik heb wel soms het idee dat ze een spelletje speelt.

1 like

Nee ik laat le dreumes nooit in slaap huilen… ik weet waarom en hoe het werkt en juist dat houdt me tegen…

En wij slapen idd ook samen! Dreumes z’n bed staat aan dat van ons vast (met een spanband). Hier slaapt hij vanaf 20u in. Inmiddels wel 20-8 of minstens 20-5 maar vroegah ook niet. Dan was het vaak 20-23 ofzo. Als het eerder was ging een van ons er naast liggen. Wel in z’n bedje maar dan arm door de spijlen en troosten en sussen. Of in slaap wiegen en terug leggen…

Nee laat haar niet huilen. Ze heeft die nabijheid nodig. En raakt meteen overstuur van huilen.

Omdat je zelf al aangeeft weer met boeken te komen… heb je aanraders voor boeken die leuk zijn als ‘eerste’ boekjes? :smiley:

Alles van Chris Haughton, zoals mama kwijt en ssst is ook al favoriet bij de baby. (gewoon al door andere stemmetjes te doen).

Nijntje doet het ook altijd goed en dikki dik.

Nog even achter mijn oortje kriebelen van jĂśrg mĂźhle.

Gonnie reeks (vaak voor leuk prijsje bij het kruid.vat )

Sstt de tijger slaapt van Britta teckentrup.

De krokodil die niet van water hielt van Gemma merino.

En plasman van jaap robben voor als je kind zindelijk gaat worden.

Ik kan echt nog even doorgaan haha. Sorry. Hoop dat je wat leuke tips tegenkomt. :heart:

Heb niet per se echt baby boeken als tip, Nijntje is wel echt leuke baby boekjes.

Het is vooral belangrijk om te lezen en als je iets kan lezen met rijm, dan is dat heel goed voor de spraak enzo later. (heb ik van mijn logopedist en de juf meegekregen)

2 likes

Gewoon met een heel klein lichtje aan, zodat ik net goed kon lezen.
Kwam wel eens voor dat ik half uur/ driekwartier aan het lezen was. Ken de teksten van sommige boeken ook echt uit mijn hoofd. Naar mijn idee werkt het wel en is hij echt een hele makkelijke slaper nu, na een kort verhaaltje slaapt hij direct zelf in.

1 like

Vanaf hoe oud gaven jullie je kindje een beetje (extra) water?

Na mijn werk haalde ik onze zoon op bij familie en zag dat ze hem een beetje water extra hadden gegeven. Hij is 3,5 maand en staat mij bij dat het afgeraden wordt omdat nu gewoon nog volledig melk nodig heeft en van water niet verzadigd raakt…

Oh nee! Die van mij ook na 3 kwartier. Maar sliep wel meteen weer bij ons op de bank. Toen weg gelegd en na 3 kwartier kwam hij weer. En toen sliep hij weer bij ons. Nu weer in bed leggen. Ben benieuwd of hij nu wat langer slaapt.

1 like

Met 5 maanden begonnen we met vast voedsel introduceren. Toen kreeg ze lepeltjes water “na”, omdat ik niet wilde dat ze met dat stinkbekkie aan de borst ging (gaf toen nog bv). Ze is nu met 1 jaar nog steeds niet echt een waterliefhebber.

Ah super lief zo’n uitgebreide reactie!! Dankjewel :smiling_face_with_three_hearts:. Zitten hele leuke tips tussen. Dus ik ga ze op mijn lijstje zetten!

1 like

Ik herken mijn zoontje hier ook echt in. En ik heb van alles geprobeerd ook laten huilen maar hier ook zo’n volhouder. Dus vanaf bepaald moment gewoon steeds bij ons genomen en het was echt een fase. Hij heeft ook een hele periode ganse nachten in zijn bed geslapen. Nu jammer genoeg terug een periode dat hij wakker wordt snachts en dan komt hij terug tussen ons.
Ik heb echt lang gesukkeld ermee en vooral omdat je telkens twijfelt wat goed is en wat niet. Nu heb ik beslist dat ik hem gewoon volg en hem de nabijheid geef die hij nodig heeft en het maakt het voor mijn gemoedsrust wel makkelijker. Liefst heb ik natuurlijk een baby die makkelijk inslaapt en doorslaapt maar he roeien met de riemen die we hebben en voor de rest is mijn zoontje natuurlijk perfect :heart_eyes::smiling_face_with_three_hearts::heart_eyes:. Sorry voor het lange verhaal

3 likes

Inhakend op het bovenstaande: vanmiddag huilde ze toen ze in bed lag voor het dutje. Ze huilde iets langer dan normaal, maar viel uiteindelijk wel in slaap. En toen ik haar eruit haalde bleek dat ze had gepoept. Het vocht was al in de luier opgenomen en de rest zat aan de billen geplakt. Bij het schoonmaken bloedde het zelfs :sob:

Ik laat haar nooit meer huilen!

2 likes

‘Het mag niet’ in een grote uitspraak natuurlijk. Jenever mag niet nee, van 10 ml extra water raakt 'ie niet direct van de kaart. Maar, het is op deze leeftijd inderdaad gewoon nog niet nodig. Zou er geen drama van maken maar gewoon zeggen ‘doe maar niet meer, het is niet nodig’. Is ook iets van vroeger, toen kregen baby’s vrij vroeg wel wat extra water.

Bij borstvoeding is het overigens wel een slecht idee, want structureel extra vocht bij baby kan leiden tot een teruglopende productie bij moeder, met alle gevolgen van dien.

5 likes

Thanks voor je reactie!

1 like

Omg wst leuk dit voor een kinderfeestje!

1 like

Wat gebruiken jullie om poepvlekken te verwijderen? Ik doe kleding nu in een biotex badje, daarna in de was. Maar de explosies…
die willen er niet meer uit tegenwoordig. Op 60 graden krimpt de boel ben ik bang…

Groene zeep!

1 like

Ossegalzeep idd, gwn een blokje bij de drogist gehaald. Zodra er een explosie is meteen spoelen en met de zeep wassen, daarna spoel ik het uit, zeep ik net nog eens in en gooi het dan in de wasmachine. Zelfs op witte rompertjes gaat het helemaal eruit dan!

4 likes

Afwasmiddel en na de was buiten in de ‘zon’ (of gewoon buiten) leggen.