Tips, ervaringen & aanraders #2

En ging het toen wel weer normaal? Zoals babypoep hoort te zijn? Hier is het op dit moment elke dag een mini drolletje.
De osteopaat heeft gezegd dat als het niet werkt van afgelopen maandag dag ze dan nog eventueel een probiotica heeft speciaal voor baby’s.
Moet volgende week nog naar het consultatiebureau dus zal daar ook nog eens vragen.

Ik deed een beetje extra water en olie door haar fles. En voor 4 maanden heb je van Ella’s kitchen knijpfruitje van pruimen. Of geprakte advocado kan ook helpen. En proberen op te letten dat ze elke dag poept. En zo niet dan deden we ‘s avonds haar buikje masseren.

Ah handig deze tips! Mijn baby van bijna 8 maanden is sinds zondag echt meer hapjes gaan eten en heeft nu al sinds maandag niet gepoept en vandaag twee keer een heel klein beetje. Ze heeft er niet zoveel last van lijkt het maar is dit nu al iets om dr huisarts/cb te bellen? Ik hoef dr niet meteen een middeltje te geven maar iets om dr te helpen? Internet zegt vezelrijke voeding maar dat is nu juist het probleem.
Ik heb al potje pruimen en een knol venkel besteld :joy::grimacing:

N heeft dit ook sinds ze meer vast voedsel eet. Ik heb voor haar nu probiotica voor baby’s en dat werkt wel. Om haar nu elke dag pruimen te geven vond ik ook zoiets :slight_smile:

Ik hoop dat t een kwestie van wennen is! Zal eens googlen naar probiotica voor babies. Koop je dat gewoon in een winkel?

Bij mijn dochtertje hielp verse sinaasappelsap ook, maar weet niet of jou baby lekker vind. Soms prakte ik dat dan door een liga als hij een beetje te zuur was.

1 like

De laaste 2 maanden wil I. In de avond/nacht niet meer in zijn eigen bed. Hij gaat rond 18.30 naar bed en slaapt dan 3 kwartier. Daarna is hij wakker en wil hij bij ons zijn.
Nu gaan we vaak rond 2100 naar bed omdat het anders echt te laat voor I. wordt.
Hoe doen de andere samen slapers dat? Ga je gelijk met je kind naar bed of blijven ze op? En hoe doe je dat met oppas?
Ik heb er vrede mee als hij bij ons slaapt maar ik vind het wel erg onhandig. En ik mis mijn avonden chillen ook.

Aangezien je zelf ook zegt dat je er niet echt blij mee bent, zou ik persoonlijk dan proberen om hem toch in zijn eigen bed te krijgen. Ik zou niet om 21.00 uur naar bed gaan omdat hij dan bij ons in bed kan slapen. Maar dit is misschien makkelijk praten hoor… denk alleen dat hij ook niet vanzelf in z’n eigen bedje door gaat slapen, als hij ook lekker bij jullie kan. Hoe oud is je kleintje?

1 like

Super fijn al die reacties. Ik heb de osteopaat gebeld om advies en die zou terugbellen. Ga eens beginnen met wat extra water en die pruimen.

Hij gaat om half 7 in zijn eigen bedje. Als hij daarna wakker wordt gaat één van ons er naar toe. Soms even een knuffel geven/troosten en daarna erbij blijven zitten met zijn handje vast tot hij weer in slaap is. En dat tot we naar bed gaan. Wordt hij daarna wakker, gaat hij tussen ons in.
Heel soms is hij zo moeilijk in slaap te krijgen en staat hij alweer rechtop krijsend in bed voor je de kamer uit bent. Als het dan rond half 10 is ga ik vaak naar bed. Ben toch dan wel moe doordat ik slecht slaap. Oppas hebben we niet.
Wij hebben trouwens wel echt van alles geprobeerd, laten huilen, elke keer er blij blijven maar wel in zijn bed laten. Maar om nog een kans te hebben om zelf te slapen, ligt hij voorlopig gewoon tussen ons in.

1 like

Ja ik heb die van Orthica, die verkoopt de Vitaminstore maar ook online gewoon verkrijgbaar

1 like

10 maanden. Nee idd, wil ook wel liever dat hij in zijn eigen bed gaat. Maar hij is echt overstuur in de avond.

@morange dit lijkt wel op mijn situatie. Alleen bij hem blijven steld hem geen gerust en hij blijft huilen tot we hem vastpakken.
Maar weer blijven bedenken dat het een fase is.

Lastig hè. In slaap wiegen en terug leggen lukt ook niet zeker? Of wat hier weleens gedeeld wordt, dat je weg gaat en laat huilen en dan na zoveel minuten weer herhaald? L blijft helaas gewoon gerust 2uur rechtop in zijn bed krijsen, dus hier is dat geen succes. Je hebt ook vast al van alles geprobeerd. Je bent iig niet de enige met dit ‘probleem’.

Ja heel lastig! Bij ons hetzelfde, het is een echte volhouder. Maar altijd fijn om te merken dat je niet de enige bent die hier mee struggeld.

Oh shit :pensive: ja zoals ik al zei, ik denk er vast te makkelijk over.

@morange

Hier werkt dat ook niet. Ze wordt alleen maar nog hysterischer als ik de kamer inloop en weg loop. Heb het 1 keer volgehouden om haar te negeren, maar toen hield ze het 2 uur vol. Ze gaat ‘s avonds wel gewoon zonder zeuren naar haar eigen bed, maar als ze wakker word lukt het gewoon niet meer.

1 like

Kom ik weer met mijn boeken, maar deze is ook zo leuk! Vooral omdat er een ‘gat’ in het boek op het einde zit!

7 likes

Hier ook baby van 10 maanden,

Zij gaat rond half 8 naar bed en wordt soms ook nog voor 23.00 uur wakker. Dan gaat ze gewoon mee naar beneden, want heen en weer lopen heeft geen zin. Er slapen nog drie kinderen boven. En ze is ook niet te troosten.

Vaak gaat ze dan tussen 22.00 en 23.00 uur met mij mee naar bed.

Heb verder geen tips alleen dat ze dus wel mee naar beneden gaat. Mocht ze bijvoorbeeld weer in slaap vallen voor 22.00 dan breng ik haar gewoon naar boven in d’r bed.

2 likes

Misschien een stomme tip hoor, maar helpt voorlezen misschien?
Als mijn zoontje een periode heeft dat hij slecht slaapt, dan helpt laten huilen ook niet daar wordt hij alleen maar hysterisch van. Wat ik doe is lezen en als hij gaat staan, dan leg ik hem weer neer en ga ik weer lezen, dan valt hij vanzelf in slaap.

Nu leg ik hem in bed en is hij direct vertrokken, komt goed dus!

Overdag heeft hij echt geen geduld en interesse ik voorlezen, maar ik kan het een keer proberen. Doe je dan een lampje aan en wordt hij dan juist actiever?

Hij heeft vandaag buisjes gekregen. Ik heb stiekem de hoop dat hij ook een slechte slaper is door de pijn die hij door zijn oorpijn heeft. En dat het misschien daarmee wel verbetert.

1 like