Tips, ervaringen & aanraders #2

Yes, wij hebben al jaren een stomer van de lidl. Gebruik m altijd voor bijvoorbeeld broccoli, smaakt dan 10x lekkerder dan gekookt. En nu voor S is het helemaal ideaal.

1 like

Ik zou zelf zoā€™n praktisch cadeau helemaal niet erg vinden. Meestal hebben ze genoeg speelgoed en ze zijn zich verder toch niet bewust van hun verjaardag. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Is er niet iets anders praktisch wat jullie wel zelf zouden aanschaffen?

2 likes

Het is voor ons dus niet nodig, alleen voor mijn schoonouders zelf. Dan is het meer een cadeautje die ze zichzelf geeft toch? :grin: Wij zijn blij met de wagen die we nu hebben.
Maar ja ik denk zelf om aan hun een loop wagen met blokken of een loopfietsje te vragen?
Het is niet dat ik het niet op prijs stel hoor, maar we hebben al een lastige band en zit nog met de frustratie van een karig kraamcadeau in de vorm van een lelijk gebreid dekentje. :frowning_face: Wel fijn dat ze er dit keer naar vraagt.
Zelf denken we ook nog na, geven we een wobbel, of een hobbelpaard, een keukentje of poppenhuis? Ooj dingen die wij leuk vinden, maar zij kan er zelf nog niet echt iets mee vrees ik. Best moeilijk hoor een cadeau bedenken, want ze kruipt nog nietā€¦maar ja nog even en het stuitert door de woonkamer.

Ik vind dit echt heel ondankbaar overkomen. Zeker als het zelfgebreid is, maar dat weet ik natuurlijk niet.

Wat betreft de buggy: ik vind het een leuk idee dat ze dan kunnen fietsen. Is toch een leuk uitje? En daar heeft je kind toch ook wat aan?
Vind het onaardig overkomen dat jij voor hen wilt bepalen wat ze mogen geven.

6 likes

Dat kan. Als ik naar onze vrienden kijk en hier regelmatig lees wat andere mensen krijgen, dan vond ik het een wat karig kraamcadeau.

Nogmaals: Het is niet dat ik het niet op prijs stel hoor, maar we hebben al een lastige band. Wel fijn dat ze er dit keer naar vraagt.

Als zij een buggy willen kopen, dan mag dat natuurlijk. Lekker fietsen ook, dat staat allemaal op de planning. Ik ontzeg mijn kind dat ook niet hoor?

Ik vind het dan een beetje stom dat jij dan zegt dat ik ondankbaar en onaardig overkom. Mag je vinden hoor, maar je geeft mij k*t gevoel.

Oh, dat is niet mijn bedoeling hoor.
Het zijn puur je opmerkingen hier die op mij ondankbaar overkomen, heb nergens gezegd dat je ondankbaar bƩnt.
En meningen verschillen natuurlijk, ook smaak en verwachting van een cadeau.
Idd fijn dat ze ernaar vraagt en er over nadenkt! Hopelijk heeft ze dan gehoor aan jullie wensen.

1 like

@Velvetbetty, @Fredje Ik zou eerlijk gezegd ook wel teleurgesteld zijn als ik van mijn schoonouders bij de geboorte van mijn baby enkel een gebreid dekentje krijg. Ik weet natuurlijk niet wat hun situatie is. Stel dat mijn schoonouders het niet breed hebben ofzo zou ik het natuurlijk wel begrijpen. Het is dus wel afhankelijk van de situatie.
En een buggy die wij zelf niet nodig hebben zou ik ook een beetje jammer als cadeau vindenā€¦

Hiervan zou ik eerder een keukentje of poppenhuis kiezen. Een hobbelpaard lijkt mij iets waar ze niet heel lang mee kunnen spelen? En een wobbel eerder vanaf 2 jaar dacht ik maar heb er zelf geen dus eigenlijk telt mijn mening niet.

1 like

Ik snap je ā€œfrustratieā€ wel dat ze nu een cadeau willen geven waar ze vooral zelf wat aan hebben @Velvetbetty . Het is puur voor hun eigen gebruik en niet voor jullie. Prima, maar vind dat dan een beetje vreemd onder de noemer verjaarfagacadeau. Praktische cadeaus prima en fijn, maar dan wel wat waar jullie ook nodig hebben / gaan gebruiken.

Ik zou voor een keukentje gaan. Poppenhuis heb ik laatst 2e hands gekocht en staat nog op zolder ivm kleine onderdelen. Wobbel is denk ik iets ouder leuker en hobbelpaard is ook leuk, maar ik weet niet goed hoe lang?

1 like

Ik heb even een vraag, wat is nou het handigst om je pasgeboren baby in/onder te laten slapen? Toch een dun dekentje of iets of meteen een slaapzak?
Ik lees echt tegenstrijdige dingen en nu weet ik het helemaal niet meer.

Nou, een buggy nodig voor je schoonouders, ze gaan zelf niet in de buggy toch? Misschien is jullie relatie te verstoord hiervoor maar als je de buggy ziet als het cadeau dat ze de baby mee uit fietsen nemen klinkt het misschien anders. En hoe leuk dat ze graag met je kindje gaan fietsen, toch? Ik vind ervaringen en aandacht zoveel waard.

Maar het klinkt ook wel alsof jullie al veel doorgemaakt hebben dus anders zou ik gewoon zeggen dat je liever een blokkenkar hebt en proberen niet erop te rekenen voor het geval ze toch met iets anders komen

1 like

Ze zijn niet bepaald arm. We wilden ook absoluut geen achterlijk dure cadeauā€™s hoor.
Ja, wat hobbelpaard en wobbel betreft heb je denk ik gelijk. Shit, moeten we toch nog iets anders gaan bedenken :wink:

@Suikerklontje ja, ik vind een keukentje zo leuk. Maar zou dat nog niet te vroeg zijn? Ze kan nog niet staan.

@Paardenmeisje Misschien komt het ook wel dat we andere verwachtingen hadden door wat we om ons heen zagen. Niet dat het allemaal dure cadeauā€™s waren, maar wel wat leuker.
Is dan toch een kwestie van smaak of je er als ouders blij mee bent. Blokkenkar gaat definitief op de lijst! :slight_smile:

@Discopony Nee, gelukkig niet :laughing: Ik vind het ook super leuk dat ze samen gaan fietsen en ben dat zeker ook zelf van plan. Moet alleen nog zelf eerst een goede fiets en zitje. Ik durf te wedden dat de buggy er alsnog een deze dagen komt, net zoals ze een autostoel hebben gekocht, omdat ze die van ons vreselijk vinden. Ze vinden de wagen ook te onhandig. Helemaal prima hoor, want ik heb liever dat ze dan iets hebben waar ze niet zo om hoeven te mopperen elke keer. Ik zie dan een buggy voor eigen gebruik alleen niet echt iets wat een verjaardagscadeau is voor ons kind. Maar daar verschillen de meningen hier over :wink:
(En ja, er is tijdens de zwangerschap en onze verhuizing veel gebeurt. Dingen waar ik heel veel onnodige stress en verdriet van heb gehad tijdens de zwangerschap en na de geboorte)

1 like

K. vind het geweldig dingne ergens in te doen en uit te halen (bv beestjes of blokjes in een koffertje). Vriendinnetje die een week jonger is heeft een keukentje gekregen (wij twijfelde ook en hadden zelf een ander cadeau. Mijn vader had nog niks en wilde per se een groter cadeau geven maar vond het een cadeau waar ze nu nog niks aan had haha) en daar hebben ze zondag heel lief samen mee gespeelt. Kastje open, alles erin, kastje dicht, kastje open, alles eruit etc.

1 like

Ik ben aan het nadenken over wat speelgoed voor buiten.
Wij hebben een kleine tuin en hebben voor nu eigenlijk niets buiten waar ons zoontje mee kan spelen.
Hij is nu 2.5 jaar en er komt nog een baby bij.
Ik denk aan een glijbaantje of zoā€™n speelhuisje. Of mss wel een zandbak. Geen idee dus.
Met wat voor speelgoed spelen jullie kindjes veel buiten in de tuin?
Hij kan zich nu echt maar moeilijk vermaken in de tuin.

J kan heel goed buitenspel maar thuis wil ze dat heel vaak samenā€¦ we hebben 2 dakterrassen. Bij de ene is haar glijbaan en zandbak, maar daar doet ze beide niet zoveel mee en nu heeft ze sinds zondag een houten speelhuisje en die vindt ze wel het eindeā€¦ met haar poppen binnen etc. Water blijft wel favoriet maar dat wil ik niet altijd

1 like

Schommel, zandbak, glijbaan (ze kruipt er nu zelf op, mijn hart haha) en een bal. Zandbak en de bal zijn grote favoriet en daar kan ze ook echt zelf mee spelen. Bij mooi weer een zwembadje, iets wat water sproeit of gewoon een afwasteiltje met wat van die badbekers en een paar lepels erin.

Ohja en de duplo is bij ons voor nu buitenspeelgoed. Gaat van het najaar wel naar binnen, maar zijn nu veel buiten en die bak staat in de schuur. Kleedje, bak erop en open en dan vermaakt ze zich heel lang. Ze gaat er ook steeds meer echt mee proberen te bouwen, heel leuk om te zien hoe die ontwikkeling gaat (ze is net 1).

Edit: Een zand/watertafel is ook heel leuk, hebben ze op de opvang en dat vindt ze geweldig. Vond dat we thuis voor nu genoeg hebben, maar je hebt hele toffe van little tikes en de action heeft er momenteel ook 1 voor 2 tientjes ofzo (wat vriendelijker budget).

1 like

Mijn zoontje van twee jaar speelt het liefst met een bal buiten. Maar hij is echt een voetballer en dat is echt zijn favoriete activiteit ever. Met water spelen vindt hij ook heel leuk of de zandbak.

1 like

Vanaf wanneer ging jullie kindje zelf met bestek eten?
Wij voeren S (14 maanden) met een lepel en hij eet zelf soms met zn handen als het soort eten dat toe laat. Maar misschien moeten we al een beetje gaan oefenen?

Inderdaad wat je fijn vindtā€¦ Wij hadden eerst allemaal dekentjes en lakentjes gekocht, maar daar heeft ze echt maar 2 weken onder geslapen. Vond het zoā€™n gedoe met het bed strak opmaken, werd er ook veel te zenuwachtig van. Was bang dat alles los zou komen en dat ze er met haar hoofd onder raakte (mijn baby bewoog ook echt veel in bed). We zijn snel overgegaan naar een inbakerdoek en later slaapzak. Vind dat echt veel makkelijker en fijner.

Mijn zoon (15 maand) pakt sinds twee weken steeds de lepel af en dan wil hij het per se zelf doen. Wij gaan dan achter hem zitten om bij te sturen. Verder lekker met de handen als dat kan!
Ik heb in het ā€˜verledenā€™ ook heel hard geoefend met dingen zoals uit een beker drinken omdat het zogenaamd moest. Maar dat ging allemaal zo moeizaam, en een tijdje later merkte ik gewoon dat hij er klaar voor was en ging het vanzelf. Sindsdien probeer ik hem veel meer te volgen en los te laten wanneer iets zou moeten en dat bevalt heel goed :relaxed:.

2 likes

We hebben T nooit gevoerd, rond een jaar wilde ie ook af en toe een vork (net als wij natuurlijk!), toen at ie al wel goed zelf yogurt met een lepel overigens.
Maar hij gebruikt ze sinds 18mnd ofzo ook ecbf actief haha.
Daarvoor kon ie nog niet zo goed een stukje er aan prikken. Of hij had de vork in zā€™n linkerhand en at met rechts :joy::see_no_evil:ā€¦

Hij eet sinds 18mnd zeg maar meer met vork dan met zā€™n handen.

2 likes