Tips, ervaringen & aanraders #2

Hahaha ik dacht even dat dit je boodschappenkarretje was en dacht al: zo die is ervoor gegaan :smile:

6 likes

Wij zijn nu al een tijdje met vast voedsel bezig. Eerst nog een prakje en inmiddels lekker alles zelf met de handjes. Ze eet meestal alles wel, alleen wil ik nu proberen haar een Pasta maaltijd te geven. Maar dat wil ze maar niet. Lepeltje ziet ze als een speeltje en accepteert ze niet meer. Groentes, aardappeltjes eet ze prima, maar ik wil graag dat ze een beetje leert mee eten en mijn inspiratie raakt op. Zoete aardappel en broccoli 3 x per week is nou ook niet heel erg afwisselend. Iemand ervaring mee, is het een kwestie van volhouden en laten protesteren aan tafel?

Pasta/spaghetti wordt hier ook pas sinds een paar weken (ze is nu net 1) met smaak gegeten. Daarvoor ging er wel een pastadingetje in haar mond, maar kwam het er ook weer uit. De saus los was wel prima. Ik bood het haar wel iedere keer aan als wij het aten, maar vaak at ze dan dus alleen de saus. En ineens at ze het van mijn bord en was ze om.

Noedels waren wel meteen een hit trouwens haha.

Wat K. trouwens ook snel heel lekker vond was aubergine en courgette. Ik sneed dat in reepjes en dan 20-30min in de oven op 180 graden. Verder vond ze andijviestamp ook heerlijk. Bood dat zowel als stamp als los aan (dus los andijvie en los een aardappel) maar de stamp was favoriet (wij doen er zelf altijd nog spekjes doorheen, dus hield dan wat voor haar apart).

Wij zijn vanaf een maand of 9 ook parelcouscous gaan geven, vond ze ook meteen erg lekker. Dat zijn wat grotere bolletjes dan gewone couscous en kon ze dus ook prima met haar handen eten. Voor jezelf wel even lekker kruiden daarna :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Iemand postte hier laatst de website Smikkels. Die heb ik alvast als favoriet opgeslagen als onze baby gaat eten.

@Rhea @Suikerklontje Thanks, ga morgen gelijk naar Kruidvat. Ik zie bij alle filialen in de buurt altijd alleen de varianten met roze hangen (er zal hier wel een jongetjes overschot zijn) maar desnoods krijgt hij die maar gewoon. :wink:

1 like

Ze hebben net weer nieuwe collectie hangen dus goede kans dat er veel is, heb vorige week ingeslagen want het was met de grotere maten (12-18 of 18-24m) echt altijd op. Heb nu een met alleen maar zwarte een met alleen maar witte en dan 3 setjes met kleurtjes :slight_smile: dus kan ze weer vooruit als haar huidige te klein zijn.

Online kun je ook bestellen en in de winkel laten bezorgen, maar daar waren ze ook vaak op. Als ze goed zitten bij hem mag je me wel een berichtje sturen, hier hebben ze meestal vooral neutrale of blauwe kleuren en weinig roze :wink:

1 like

Pasta was hier juist een hit en aardappels worden pas sinds 1jr gegeten ofzo.
Wij bepalen wat hij eet: hij bepaald hoeveel.
Zo at ie dus de eerste 6mnd vaste voeding ongeveer 0 aardappels :woman_shrugging:t3:
Maar we maakten/maken nooit iets anders voor me dan wij hebben.

1 like

Ik durf ook zeker te zeggen dat ik hier vorige week vooral grote maten zag hangen dus haal ook met liefde wat voor jou! Ga morgen dus kijken. :blush:

Voor mensen wiens baby in een slaapzakje slaapt:

Mijn dochter is nu 3 maanden en slaapt dus in een slaapzak, maar bij alle slaapzakken die ik heb geprobeerd kan haar hoofd door het gat zakken? Of is dat normaal? Heb nu Lodger slaapzakken, Hema en prenatal slaapzakken geprobeerd maar bij allemaal is dat het geval. Vind het een beetje een eng idee ofzo?

Haha ik snap dat je dat denkt door mijn voeten eronder :joy:

Ik naaide in het begin het nekgat wat dichter om die reden :stuck_out_tongue_winking_eye: dus gewoon de boord stukje dubbel en goed vastzetten met naald en draad.

Mijn schoonmoeder kwam met een voorstel voor een eerste verjaardagscadeaue: een buggy. :face_with_raised_eyebrow: Dat is toch niet leuk voor zo’n kleintje? We hebben gewoon een Joolz en een draagzak.Ik snap echt niet waarom ze dat dan weer als cadeau wil geven. Oh ja, omdat ze zelf wil fietsen en dus nu een buggy nodig heeft, ik heb geen (mama)fiets of kinderzitje.

Ik ben bezig met een verlanglijst, maar ik denk dat we hun maar gewoon 1 of 2 keuzes moeten geven? Maar ja, wat?

Dat kan ik natuurlijk ook doen :rofl: ipv 5000 nieuwe slaapzakken kopen en uitproberen. Thanks! Ga gelijk aan de slag

1 like

Nu het hier over wasbare luiers gaat… ik overweeg dit ook heel sterk, maar de opvang die we op het oog hebben wilt daar niet mee werken. Is het vervelend als je kindje dan twee dagen per week overdag wegwerp pampers draagt of maakt dat niet uit?

Thanks! Heb een pak gehaald. Ben heel benieuwd.

@Ovenschaal ook bedankt. Kan niet zo snel verkooppunten vinden. Dus denk dat het hier niet verkrijgbaar is.

——————————————————-

Binnenkort mogen we hier beginnen met hapjes. Ben wel benieuwd of zo’n voedsel stoommachine dan handig is. Tuurlijk kan het ook allemaal los, maar ik vind het er heel praktisch uit zien :grin:

Dus tijd voor een poll.

Heb jij een voedselstomer?

  • Ja en ik ben er blij mee
  • Ja en ik vind het overbodig
  • Nee en ik mis het ook niet
  • Anders…

0 stemmers

Ik ben er heel blij mee maar heb niet zo’n apparaat, gewoon een stoommandje voor in de magnetron!

Ik wilde dit ook net komen vragen! :rofl:

Vind ik niet, onze opvang doet t ook niet en ik snap het wel want het is voor hun wel meer gedoe. En je moet er meer handigheid in hebben dan wegwerp.
En elke luier die je bespaart is in principe al mooi meegenomen toch? Qua milieu winst :grimacing:

Ik vind het wel makkelijk. Stomen, dan bakje omdraaien en mixen en klaar. Afwassen is ook zo geedaan, kan zelfs in vaatwasser.
Maar ik had ook geen fatsoenlijke blender in huis.

2 likes

Ik heb zo’n philips avent hapjesmaker en vind het heel handig. Je mikt het eten erin, water in het bakje en hij stoomt. Daarna draai je m om en pureert hij. Vooral handig na werkdagen als je ook voor jezelf kookt, je hebt er geen omkijken naar. Enige nadeel vind ik dat het weer een extra apparaat is in de keukenkastjes waar de ruimte toch al spaarzaam is.

Als ik bv pasta maak voor ons, dan gooi ik voor haar tomaten en paprika in dat stoomding. Ik kook pasta voor iedereen en schep wat in dat ding als hij klaar is met stomen. Dan alles blenden en je hebt prima pasta met saus voor iedereen.

2 likes

O ik vind het best leuk! Maar ik hou meer van dingen om te doen dan van de enorme hoeveelheid speelgoed die kinderen vaak hebben. Zeker met 1 jaar is het papier precies even interessant als het cadeau, al wordt het misschien later wel leuk en dan he je het maar vast.
Of vraag een fietszitje en een helm, dan kunnen jullie zelf fietsen?

2 likes