Tips, ervaringen & aanraders #2

Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat er geen grote verschillen zijn tussen de Geo 1 en Geo 2 maar weet zelf niet hoe het zit met de reiswieg/bak. Ik zou dan evt naar een babywinkel in de buurt gaan met mn eigen kinderwagen en dan daar die bak uitproberen, of miss vragen aan familie/vrienden met een Geo2?

Ik heb er een voor iets van 11 euro bij babydump gekocht. Is qua dikte te vergelijken met een hydrofieldoek

2 likes

Help! Welke buggy moet ik kopen? We doen de wandelwagen de deur uit want zo vaak gebruik ik hem niet meer en hij is veel te log en zwaar (lees: teveel zooi in de gang). Maar ik wil wel iets hebben waar ik mijn peuter in kan stoppen als we wat langere afstand lopen of om even snel grote broer van school te halen bijv.

Belangrijk is dat het enigszins compact op te vouwen is (maar paraplu-buggy’s zijn me denk ik te ‘slap’), dat ik er geen rugpijn van krijg (want ik ben lang), dat ze er comfortabel in kan zitten ook met slaapstand het liefst, en dat hij goed wendbaar is. Zelf kom ik nu op de Nuna Pepp uit of de Easywalker, al heb ik van de laatste nog geen idee welke variant. Jullie tips, aan- en afraders zijn zĂ©Ă©r welkom!

Wij hebben de Easywalker XS, ben er erg tevreden mee!

1 like

Wij hebben de easywalker xs en ook heel tevreden!

1 like

@Bergamot kom er maar in!

1 like

2 delig is sowieso beter voor lekken! Ik zou het zeker gaan proberen en nog niet opgeven. Elke 2 uur verschonen hoeft bij ons niet. In de nacht gaat de luier meer dan 12 uur mee en overdag verschonen we rond de 4 uur denk ik? Maar dan is de luier zelfs nog niet verzadigd.
Ik hoop dat de bamboozles met overbroekje en evt nog een extra inlegger helpt tegen het lekken!

2 likes

Ik gebruik little lamb voorgevormd en overbroekjes. Voor in de nacht doe ik daar nog een houtskool booster in en een wolbroekje erover.

1 like

2 delig! Echt veel minder lekken dan pockets of sio. Als je een merk hebt gevonden wat mooi aansluit, dan heb je nergens meer last van.

Ver weg onze favoriet: Hu-da als basisluier, mooi dun en smal maar neemt toch veel vocht op. Sluit echt perfect aan bij onze baby. 'S nachts doen we er een extra inlegger in. Als overbroekje: milovia of bamboolik. Milovia heeft stukje fleece aan binnenkant en daardoor snijdt het minder. Bamboolik heeft dubbele lekgootjes bij de benen als pluspunt.

Anavy en Petit lulu vind ik ook top qua absorptie maar die zijn dikker, waardoor sommige broekjes minder mooi zitten.

Little lamb 2 delig basisluier vond ik niet fijn omdat model snel eruit ging: elastiek ging lubberen en hij kromp in de was.

Totbots basisluier: te groot en te lomp bij onze baby.

1 like

Iemand tips voor leuke, betaalbare kinderdekbedovertrekken voor eenpersoonsbedden? Heb er al 1 van Ikea, maar das niet genoeg natuurlijk.

Leenbakker, als je van strijken houdt.

2 likes

Haha, neuhhhh :joy:

1 like

Ik!

Wij hebben pockets, dus waar je (in ons geval, ook een grote plasser) 2 boosters in doet. Verder leg ik er een inlegvel en een extra doekje (in stukken geknipte hydrofiel) in. Ik verschoon om de 3 uur.

Wij zijn er tevreden over. Moet wel zeggen dat we ‘s nachts wegwerp gebruiken, omdat we geen goede nachtluiers hebben en ik niet het risico wil lopen dat ze doorlekt en er wakker van wordt. Ook was dat de compromis met mijn vriend: ‘s nachts geen wasbare luier om. Prima.

Overbroekjes heb ik geen ervaring mee.

1 like

Inmiddels in de winkel wat uitgeprobeerd.
@Dr.Watson @Ohappyday De Easywalker xs loop ik steeds met mn voeten tegen 't frame te schoppen dus dat wordt hem helaas niet, haha. De Easywalker Miley, nieuw model, is wel top maar boven het budget wat ik in gedachten had en omdat hij nieuw is nog niet tweedehands te vinden natuurlijk. De Nuna Pepp wel fijn, maar een vreselijk onhandige veiligheidsbeugel voor. Is niet open te klappen maar moet er helemaal af als je je kind erin wil zetten en er weer op zetten gaat niet echt makkelijk. Nog even in twijfel dus.

Wij hebben jaren een van Chicoo (ofzo) gehad. Was rond de -20 euro. Vier verschillende standen, waarvan 1 helemaal plat. We hebben de buggy overal meegenomen van Amerika tot aan het midden-oosten en Istanbul. Heeft het allemaal overleefd. Is niet zwaar.

2 likes

Hema heeft ook leuke, zijn vaak in de aanbieding.
Snurk heeft nu op de website op enkele modellen 50% korting, misschien zit daar ook wat leuks bij.

1 like

Wij hebben begin van de week de Miley besteld, na een tijdje twijfelen om de prijs. We hebben hem gisteren opgehaald. Hoop dat we er veel plezier aan gaan beleven.

1 like

Ja, ik zal eens bij de Hema in de winkel kijken. Op de website stond niet veel keuze. Bedankt voor de tips!

1 like

Dat is hier dus ook het twijfelpunt, al hadden we hem denk ik gekocht als hij op voorraad was geweest in de winkel, haha. Hopelijk bevalt hij goed!

@broodrooster was dat een paraplubuggy? Ik zoek wel iets stevig, hoeft niet per sé in het vliegtuig te kunnen :wink:

Het is Chico liteway 2 of 3.

1 like