Tips, ervaringen & aanraders #2

Hoe hebben jullie ladekasten beveiligd? Ik zie van alles online, maar wil iig iets wat je niet ziet en niet in de kast hoeft te boren. Ze gaat nu steeds om de tv meubel af…en zat gister al bijna met haar vingers tussen de lade. (En ze kruipt alleen nog maar in rondjes en achteruit)

Wij hebben op bepaalde kasten wel kindersloten, met name waar glaswerk in zit. Ze moet leren dat het niet mag, maar niet met mn servies wat dan straks in 100 stukken op de grond ligt. Die zitten er wel ingeboord, maar aan de binnenkant en zie je van buiten niet. Je hebt er ook met dubbelzijdige tale. De rest vd kasten en lades niet trouwens, er is een lade daar mag ze in (liggen spullen van haar), de andere corrigeren we haar en gaat steeds beter. Overigens heeft mn man het kinderslot bij zijn kast gesloopt door te lomp te doen, maar die doet ze niet meer open omdat de interesse er snel vanaf is als ze het doorheeft.

Ik weet niet hoe hoog jullie ladekasten zijn, maar als ze niet vast aan de muur staan zou ik zeker zorgen dat de lades niet zomaar open kunnen. Veel kasten raken uit balans als daar 2 lagen vd lades open staan, zeker als er veel inzit.

1 like

Ik vergeet het steeds te kopen maar wil deze:

Samenvatting

Dat is met een magneet te openen, dus niet te zien aan de buitenkant.

2 likes

Ja deze hebben wij @Velvetbetty en werkt echt super goed!

2 likes

Die zag ik, maar ik ben dus zo iemand die zo’n magneet kwijt raakt :joy:

2 likes

Ik weet even niet meer wie allemaal struggle’de met gooien van eten (@anon18050057?). Ik dook laatst weer even in de ‘schema’s’ en misschien hebben jullie wel iets aan deze over het trajectory schema (zodat ze het op andere manieren gaan uiten dan met eten haha).

2 likes

Ik ben een beetje aan het kijken naar aankleding van de babykamer. We hebben het kamertje vrij standaard gedaan met weinig aankleding omdat ik dat wilde gaan doen als ze geboren was.

Nu is ze 5 maanden en is haar kamertje nog steeds kaal. Ik zoek wat leuke dingetjes voor decoratie. Heeft iemand wat leuke ideetjes?

Freddie is een mega succes bij mn nichtje! Wil hier eigenlijk een foto plaatsen maar doe t natuurlijk niet, mn insta dm staat open! :joy:

3 likes

Wij gaan op vakantie naar een Landal park met F., ze is 8,5 maand. Ik weet niet zo’n goed of ik bandjes moet kopen. We hebben zo’n grote gele band waar ze in kan zitten. Lijkt me zo naar om die kleine bandjes om die armpjes te frummelen.

Wij hebben ze wel, zitten onderin de zwemtas maar gebruiken ze echt nooit (Gingen voor corona iedere week zwemmen en afgelopen maanden regelmatig naar strand of waterplas). 1x op het strand geprobeerd en geen succes in het water voor K. Denk nog te klein (K. is net 1)En zeker als ze kruipen enzo ook niet handig.

Zo’n band vind K. heel leuk, zeker in een groter bad met wat stroming. Wij hebben trouwens een swimtrainerband, daar liggen ze iets meer in en zitten ze dus ook wat verder onder water (dus iets minder snel koud). Verder zit ze gewoon veel bij ons op de arm.

1 like

Is, zoals zoveel dingen haha, heel kind-afhankelijk denk ik. Q. vond het vreselijk om in zo’n gele band of swimtrainer (die rode) te zitten/liggen, want hij wilde zelf kunnen spartelen. Voor ons was het dus of zelf onder zijn oksels vasthouden of die bandjes omdoen. Ik was bang dat ze niet zouden passen (Q zat met 9 maanden in maat 68), maar gelukkig lukte het wel gewoon en voor ons is dit ideaal (maar Q is misschien sowieso een beetje raar als het op zwemmen aankomt, want die ligt het liefst met zijn hoofd onder water de hele tijd haha).

Je kan ze altijd voor de zekerheid aanschaffen en meenemen, dan heb je daar de keuze! Komen uiteindelijk altijd wel een keer van pas.

1 like

Misschien een gekke vraag, maar is een buggy echt een aanrader? Wij hebben de mutsy evo en daar zit mijn zoontje van nu bijna 11 maanden prima in. Maar alsnog vrij groot met inklappen en in de auto doen als we verder nog veel spullen moeten meenemen. Is een buggy dan echt handig om erbij te hebben?

Ik vind van wel. Onze mutsy pastte echt niet goed in de auto dus wij hebben een easywalker xs gekocht. Die ligt altijd in de auto en is klein

Onze zoon is 2,5. We hebben ooit een gratis compacte buggy gekregen, maar ik heb hem nog nooit gebruikt.

Hij staat in de schuur voor het geval we ooit gaan vliegen.

Ik heb een vrij grote auto, maar de kinderwagen neemt zoveel plek in beslag… en dan als de hond meegaat ook de hele kofferbak al kwijt dat het wel veel is zo. Dus ik dacht misschien handig voor erbij en met de fiets weg.

Wij hebben een joolz GEO (dus niet GEO2).
Nu wilde ik eerst geen bak voor er bij, zodat het een duo wagen wordt, maar er staat een leuke op mp in exact onze Joolz kleur :’), voor een oké prijs.
Maar die is voor de GEO2, is dat dezelfde bak/systeem? Of moet in specifiek voor geo “1” hebben? Die vind ik nergens (ook niet nieuw)

Weet iemand waar ik zomerslaapzakken met zo’n gat vokr de gordel vd autostoel kan vinden? Heb een wintervariant van de prenatal maar die is echt te warm al een tijd. Gevraagd bij de prenatal of ze ook zomervarianten hadden en werd aangekeken alsof ik een hele domme vraag stelde.

Hopelijk gebruik ik online gewoon de verkeerde zoektermen. Overweeg nu om er een te kopen bij zeeman en schoonmoeder er een gat in te laten maken en netjes af te werken, maar het probleem is dat bij de zomerslaapzakken die ik al in huis heb de rits tot te laag komt.

Lodger heeft die ook geloof ik

Dat dacht ik ook inderdaad, maar als ik de slaapzakken op hun site bekijk zie ik dat er in de omschrijving niet bij staan. Of naja wel bij die met mouwen, maar dit is 2,3 TOG.

Zo fijn dat er zo snel gereageerd werd. Was vanmiddag nog naar de prenatal geweest en er eentje gekocht. Mega verschil qua grootte en gewicht trouwens.

1 like