Tips, ervaringen & aanraders #2

Oh chill die grote tegels! Dat scheelt een hoop! Bij mij vallen ook de letters en cijfers er uit als ik de mat opruim.

1 like

En @Suikerklontje @Mhysa @Bathwater en @Lichtknopje bedankt voor jullie reacties! Ik zag dat dat vakantiekleed op de hemasite en hier in de buurt al uitverkocht is helaas. Ik had ook al op boxenland gekeken maar de mooiste kleuren waren helaas ook al uitverkocht! Ik zoek nog even verder naar zoā€™n plaid (want praktisch qua opruimen) en naar zoā€™n puzzelding maar dan wellicht in een lilleke kleur (want praktisch qua uitbreiden dus) :ok_hand:t3:

1 like

Ja snap ik! Deze is mooi ja! Ik zie nu dat ze ook matten hebben die zij al hebben samengesteld, daar zijn nog veel kleurencombiā€™s en het is iets goedkoper. Ik gok dat er hier nog even een mat besteld gaat worden :eyes:

2 likes

Wij hebben zoā€™n miniland pop besteld, die van 38cm, maar waar kopen jullie de poppenkleertjes? L. doet de pop die ze nu heeft vaak haar eigen schoentjes etc aan, dus wil er zeker wat kleertjes bij hebben. Maar vind 20 euro voor Ć©Ć©n jurkje wat overdreven :neutral_face: Keek al op de site van de action maar die kleertjes zijn voor 40-45cm poppen. Iemand tips voor niet te dure poppenkleertjes?

Op vinted en marktplaats heb je ook veel die zelf kleertjes maken in die maat, K. heeft een babyborn van 36cm gekregen en die heeft een romper aan dus ik was ook al aan het zoeken maar vind die babyborn kleertjes ook vrij prijzig en niet altijd even mooi. En gezien het K. nu toch nog geen drol uitmaakt wat die pop draagtšŸ˜‚.

Zoekterm; poppenkleertjes maat 38cm bv.

1 like

Aah, thanks!! :grin:

7 likes

Mijn moedet kwam laatst met deze, en ze zijn echt fantastisch. Het vormpje past perfect in het mondje zonder dat het te ver maar binnen kan en S houdt het perfect vast!

8 likes

L is 9 maanden en oma wil een fiets stoeltje kopen voor achterop. Maar kan/mag ze dan al achterop? Heb er geen verstand van, maar zie kleintjes meestal toch voorop zitten. Ze heeft geen mama fiets, dus vandaar dat ze een achterop koopt.

Je hoeft niet perse een mamafiets te hebben voor een stoeltje voorop. Mijn man heeft M. ook voorop.
Ik durf niet te zeggen of je zo klein als achterop mag, maar dat is vast ergens online te vinden. Ik vond het vooral fijn dat je ze nog kan zien aangezien het toch best een nieuwe ervaring is.

1 like

Volgens mij kan het veilig vanaf een kilo of 9 (en als ze goed kunnen zitten / zelf tot zit komen om de houding te kunnen corrigeren bij inzakken) maar echt leuk is het niet. Ze kunnen dan niet echt rondkijken en dat is juist wat fietsen zo leuk maakt voor K.

Overigens heeft mijn man gewoon een normale fiets (en lange benen) en ook een zitje op zijn fiets zonder problemen. Hij haalt hem eraf als hij hem niet gebruikt.

1 like

Zodra een kind voorop mag (als het goed stevig zelf kan zitten) mag het ook achterop. Zelf heb ik altijd alleen met de kinderen achterop gefietst omdat ik voorop niet zo veilig vind (eigen gevoel), zeker niet op mijn gewone fiets.

1 like

Ik geloof dat het ook gewoon niet paste bij de fiets van oma.
Voor lijkt mijzelf ook fijner, maar ik heb nog geen plannen om op de fiets te stappen :laughing:
@Suikerklontje ja, L wil denk ik ook juist alles zien
@Pheebs Fijn om te weten. Ze kan sinds 2 weken zelf zitten, volgens mij krijgt ze het stoeltje met haar afscheid van de school waar ze werkt. Cadeau krijgt ze dan in augustus of september, dan zit ze al wat steviger.

En hoe zit het met een helmpje? Daar nog aanraders voor? Ik vind het echt doodeng dat oma met haar gaat fietsen en dan vind ik een helmpje wel een fijne gedachte.

Wij hebben een deze van decathlon, maar jouw dochtertje is nog jonger dan 1 toch? Deze is voor 1-3 jaar (er zit zoā€™n draaiding in dat je hem kan verstellen).

https://www.decathlon.nl/p/fietshelm-baby-500/_/R-p-308902

1 like

Ja ze is nu 9 maanden. Zal tegen 10/11 maanden zijn denk ik voordat ze hem op moet.

Oooh wat fijn!!! Succes, hopelijk gaat alles goed!

1 like

Aah heel herkenbaar!

Ik heb ook de hele bevalling, maar ook die week ervoor, waar in ik me ZO belabberd voelde, toen herbeleefdā€¦ Echt emotioneel is datā€¦

1 like

Hallo mijn baby is kut snachts en ik wil een witte ruis/geluidsmachine proberen. Hebben jullie aanraders toevallig?

1 like

Ja dat werkt haha, vandaar dat we een andere oplossing willen want ze liggen met zā€™n drieĆ«n op een kamer omdat ze dat gezellig vinden maar nu gaat de oudste dan met de iPad smorgens.

Die van Numsy hoor ik goede verhalen over.

Mooi want die heb ik toevallig net gekocht haha

1 like