Tips, ervaringen & aanraders #2

Oooh slim om het helemaal met kussens en stranakens vast te zetten/beschermen!

1 like

@Dojacat Wij moesten M. neusspray geven (xylodinges, op recept), zodat de druk verminderd werd. Paracetamol in combinatie met vloeibare Neurofen deed het hier ook goed. En bellen of er een zkh is waar je eerder terecht kunt. Na de buisjes, die ze met 11 maanden kreeg, heeft onze dochter nog maar 1 oorontsteking gehad. Ik hoop dat jullie snel geholpen kunnen worden!

En hoe is deze ingeklapt? Is het dan ook een paraplubuggy?

Voor de liefhebbers! De 4 seizoenen is weer in wat andere prints met 30% korting bij de Prenatal!

De chicago, roze nijntje en Berlin :smile:

1 like

De roze nijntje heb ik nu van newborn, heb nu de rosered besteld voor vervolg.
De milan had ik al, dus heb nu genoeg.

1 like

Ja absoluut! Heel fijn om te hebben, sliep er zo fijn mee.

En nu de baby er is heb ik er één aankleedkussenhoes omheen en ligt de baby er vaak op te chillen. Ik heb er één van Doomoo. Mijn vriend (of uh, sinds maandag man) wilde hem toen perse van zijn rekening betalen want dan kon hij ook iets bijdragen tijdens de zwangerschap. :rofl:

5 likes

Ik heb ook die van Doomoo en dat ding is heaven voor mijn bekken gebleken, ondersteunend voor de buik terwijl het er niet eens veel onder lag en ook nog eens heerlijk om dutjes mee te doen. Ik twijfel of ik het af ga geven aan de baby.

2 likes

Hier ook Doomoofan. Is ons bed niet meer uitgegaan na de bevalling :joy: en nu weer top!

@Printemps haha wat lief!

1 like

Doomoo hier ook een hit. Redding tijdens zwangerschap en nu met de baby makkelijk. Voeden, helpen bij rechtop zitten. Veiligheid creëren.

1 like

Ik zie net dat Prenatal dit weekend 15% korting heeft op de Doomoo voedingskussens!

1 like

Kinderwagen mag je bij bepaalde vliegmaatschappijen wel meenemen tot aan de gate. Zeker als je ver gaat vliegen. Wij hadden toen onze Joolz ook in een speciale reistasje gedaan. Kwam gelukkig heen aan en terug. Voordeel van KW is natuurlijk het comfort tov een buggy bij een klein kind.

Ik heb weer een vraagje :blush: Ik zag en voelde net dat mijn dochter (6,5 maand) onder haar oksels had gezweet. Er waren echt 2 kleine zweetvlekken, maar het rook niet. Hebben jullie dit weleens meegemaakt? Verder zweet ze helemaal niet overdreven veel. Alleen bij de fles drinken wordt haar nekje een beetje nat. Ik vind het maar raar …

Volgens mij kunnen baby’s vanaf een maand of 6 zweten.

Niks raars aan toch? Daar zitten nu eenmaal meer zweetklieren.
Baby’s zweten ook, is een manier om warmte te verliezen, zoals ook bij volwassenen.
Alleen is het bij volwassenen volgens mij zo dat door hormonen transpiratie ruikt /
Kan ruiken (bacteriegroei). en dat is bij babies nog niet, dacht ik.

Ik zit eraan te denken om een (groot) speelkleed te kopen wat ik zowel binnen als buiten kan leggen, dus iets van foam oid. Nu is het hier al vaker gegaan over de bijzondere kleurencombi’s die ze vaak hebben ( :relieved: ) maar waar ik vooral mee zit: hoe lang kan je zo’n mat gebruiken? Mijn baby (bijna 6 maanden) draait alle kanten op, dus een boxkleed is echt te klein, maar heb je er nog wat aan als ze wat ouder zijn en al kunnen kruipen? En zijn zulke puzzeltegeldingen juist handig of niet? #sos

Ik heb van die lilleke puzzeldingen voor buiten, gewoon van de action. Ik gebruik ze na 4 jaar nog steeds geregeld; mijn kinderen puzzelen er zelf mee of als de stenen nat zijn en ze toch buiten willen spelen pak ik ze erbij zodat ze daar op kunnen zitten. In de zomer zet ik het badje erop.
Had ik van tevoren niet verwacht dat ik er zoveel/zolang gebruik van zou maken!

3 likes

Ik vind ze ideaal want je kunt het naar behoefte grter en kleiner maken en bent wat vrijer in de vorm. Heb hem hier al vaker gedeeld maar bij boxenland kun je je eigen kleuren samenstellen! Over de gebruiksduur kan ik je weinig zeggen, wij gebruiken ze nu een maand of 7-8 denk ik.

1 like

Ik vind die puzzelmat fijn voor de baby, maar wel als hij kan blijven liggen, opruimen is nogal een gedoe. Ik ga nu die gymmat van Ikea kopen. Zodra ze gaan tijgeren gaan ze toch de hele kamer door en die gymmat kunnen ze later ook weer gebruiken voor koprollen en radslagen.

1 like

@Jon Die vakantieplaid hebben wij ook en die gebruik ik vooral in de tuin en als we weggaan, hij rolt handig op en er zit een ding bij wat je eromheen kan doen met handvat en dan past hij mooi in mn fietstas. Ook ideaal als je bv op bezoek bent en ze hebben alleen maar van die grindtegels!

1 like

Fredje is hier ook een hit.

@Jon ik heb bij boxland door @Suikerklontje dank daarvoor nog! 60x60 tegels gekocht, met vier ben je zo klaar met neerleggen en opruimen.
Ik heb die met dieren erin. Wil misschien uitbreiden nu ze steeds sneller is en wij een harde koude houten vloer hebben.

4 likes