Tips, ervaringen & aanraders #2

Wat ontzettend vervelend. Wij hebben in dezelfde situatie gezeten en uiteindelijk ook voor buisjes gegaan. Wij konden gelukkig snel terecht (niet NL), vind zo’n wachttijd wel belachelijk zeg.

1 like

Kun je niet bellen of je bij een ander ziekenhuis eerder terecht kunt?
Zielig voor je ventje! Mijn ha zei dat bedje/matrasje een beetje omhoog zetten kan helpen om de druk wat te verlichten. En ze raadde de combinatie paracetamol met Nurofen aan (vloeibare Nurofen voor kinderen is verkrijgbaar bij de apotheek, vinden ze hier echt heel lekker ook) en dat dan consequent om de paar uur de maximale dosis geven. Maar waarschijnlijk doe je dit allemaal al, als zelfs diclofenac niet helpt :sob:

1 like

Ja ik ben bang dat je gelijk hebt… de webshops die je noemde kende ik nog niet, thanks! Ik ga gelijk even kijken :grin:

@Gemini die webshop kende ik ook nog niet! Met zo’n kortingsactie is het nog best te doen qua prijs, ik ga het in de gaten houden!

Zo sneu :frowning: Ik zou zeker iedere keer het ziekenhuis blijven bellen, wellucht kan hij dan toch eerder. De meeste zorgverzekeraars bieden (in nl) ook wachtlijstbemiddeling aan, wellicht dat bij een ander ziekenhuis in de regio of net erbuiten jullie eerder terecht kunnen. Sterkte :kissing_heart:

1 like

Nooit te vroeg voor een hobbelpaard/dier! J had het oude hobbelpaard van mijn vriend op haar kamer voor haar geboorte al en nu wil ze, als ze op haar kamer is, altijd op de ‘wieejjj’ :rofl:

4 likes

Ik snap het wel. Maar ik vond het (en vind) het op haar kamer echt tof staan.

1 like

Leuk!!

1 like

Ik heb de slaapzak van mijn dochter bij de armen en de nek met een paar steekjes vastgezet zodat de gaten kleiner zijn.

Is dit veilig? Zijn er meer die dit doen?

Heb ik in het begin ook gedaan. Zolang de steekjes goed vsst zitten dat ze niet zomaar los gaan lijkt me dat prima kunnen (ik kreeg ze met mn handen en al mn kracht niet losgetrokken dus dacht dan lukt het mn baby van een maand ook niet). Vond dat veiliger dan dat geschuif van der door der hele bed toen al!

Ik heb ons hobbelbeest ook al heel vroeg in huis gehaald. Meet Mannie de mammoet:

16 likes

Momenteel bij AH: alle Pampers 2+2 gratis.
Mooie korting, als ik 4 maandboxen maat 5 bestel, kosten de luiers 21 cent per stuk.

5 likes

Iemand ervaring met deze 5 standen buggy? Is ie fijn? Of evt andere aanraders, niet te duur.

Wij hebben de Chico Liteway, kan ook helemaal plat, is een paraplubuggy (dus mag als je met het vliegtuig gaat tot aan de gate) en heeft een kap die je extra ver uit kan trekken als je een ritsje los maakt, fijn met slapen of in de felle zon. Mag je kindje zelfs tot 23 kilo in geloof ik. Die van Prenatal raadde de dames van prenatal zelf af, het prijsverschil met de chico was minimaal (€ 30,-) en het kwaliteitsverschil aanzienlijk. Dat merkte ik ook wel toen ik er in de winkel mee rond liep.

Edit;deze hebben wij: https://www.prenatal.nl/onderweg/buggys/buggys/chicco-liteway3-120487.html . Fijn dat er ook zo’n beugel op zit, vind K. erg leuk om vast te pakken en doe er vaak een boekje oid. aan. Je kunt de voorwielen ook vastzetten, vind ik in het bos erg handig.

1 like

Joe ik breek even in, maar zit er verschil in wat mee mag tot de gate en wat voor soort kinderwagens niet? :scream_cat:

Ik heb die, ligt ‘voor nood’ in mijn auto. Als we ergens heengaan nemen we eigenlijk altijd gewoon de wandelwagen mee maar toen ik zwanger van I met een krijsende L door het winkelcentrum moest wilde ik toch een buggy voor erbij :joy:
Dat is dus waar ik hem voor gebruik.
Wil je m echt als vervanger van de wandelwagen gaan gebruiken dan zou ik voor een andere buggy gaan.

Jazeker. Kinderwagens moet je inleveren bij de bagagebalie, buggy’s mogen mee tot aan de gate als het paraplubuggy’s zijn. Zie bv https://www.gezinopreis.nl/buggy-kinderwagen-mee-in-vliegtuig/

(Ik zou het altijd ff checken bij het vliegveld van vertrek en de maatschappij waar je mee vliegt, maar wij vlogen met mijn zusje altijd met een paraplubuggy en die mocht overal waar wij kwamen met haar (Spanje, Portugal, Griekenland, Italie, Engeland) mee tot aan de gate)

Edit: los daarvan zou ik met een kindje vanaf 6 maanden nooit met kinderwagen vliegen. Daar wordt echt lomp mee omgegaan hoor.

1 like

Ooooh oké thanks! Weer wat geleerd haha. We gaan volgend jaar naar Canada maar dan weet ik dit alvast, ze is dan 2,5 dus zal ongetwijfeld geen probleem zijn. Was sws al van plan de draagzak bij de te houden :slight_smile:

Edit: haha wij willen juist wel de kinderwagen mee, omdat dat wel een stuk fijner loopt en luxer is voor haar ook. Maar voor een normale vakantie waarbij we niet zoveel lopen zou ik idd buggy doen.!

1 like

Wij hadden hem ook voor de vakantie gekocht (maar die werd gecancelled vanwege corona) en dan idd de draagzak mee. Als je hem niet eerder nodig hebt zou ik gewoon tegen die tijd kijken :slight_smile:

Hij ligt nu standaard in de kofferbak en bij korte stukjes gebruiken we die, als we ergens heen gaan en echt veel gaan wandelen gebruiken we wel de wandelwagen.

Wat een luxeprobleem hè haha. Wij hebben een kinderwagen in de schuur en een buggy die we hier gewoon gebruiken, maar de kinderwagen kan hoger en loopt voor mijn man ook een stuk fijner. Bij mij is het dus juist andersom en wil ik graag de kdw mee, maar ik wist voor jouw bericht niet dat je die al eerder afgeeft :slight_smile:

Ooh en mocht iemand dit wel overwegen - wij hebben dit gedaan. En toen een reistas gehuurd. Daar paste de Jlz Geo 2 in - had ook met reiswieg gekund maar wij hadden de bak er al af. En toen hebben we nu helemaal klem gezet met alle strandlakens. En washandjes over de kwetsbare stukken etc.
Er was flink mee gesmeten want ondanks de “kwetsbaar” sticker is de tas dus wel zichtbaar beschadigd…
In een andere reistas hadden we de maxicosi en ook helemaal met een kussen en alles klem gezet.

Maar kinderwagen & maxicosi waren ongedeerd :smirk::ok_hand:t2:

1 like