Tips, ervaringen & aanraders #2

Leuk!! Heb geen tips voor accommodatie, maar misschien wel gebieden om naar te kijken. Weet niet hoe ver je wilt rijden? In Noord Frankrijk vind ik Normandië leuk. Vogezen ook, mooie natuur! Of Sauerland in Duitsland?

1 like

Wij waren dus net in het dorpje Winterberg in Duitsland, in Landal. Moderne huisjes en een prachtig uitzicht. Echt helemaal top!

1 like

Huh, ik zou zeker terug gaan!! Lijkt me niet horen nee
Komt het omdat ze nog veel kruipt?

Wij wilden toen overigens om dezelfde reden schoenen kopen, maar werd ons afgeraden; tot ie echt goed een meter of 10 kon lopen zelf. Dus wij werden naar huis gestuurd met soksloffen :crazy_face::see_no_evil:
Maar moet zeggen dat onze eerste shoesme’s ook wel snel versleten waren, want als ie echt iets wilde pakken en vooral snel wilde pakken, dan ging ie toch over in kruipen en dat was echt funest…

Ja daarom heb ik het er specifiek bij gezegd en ook gevraagd van ja ik weet niet of het dan al handig is? Want inderdaad als ze snel ergens heen wil, dan kruipt ze er heen. Maar ze had echt voor op de opvang iets nodig met meer stabiliteit om haar enkels dan slofjes.

Maar gewoon al het feit dat haar sloffen (van die voorgevormde stoffen met een semi-harde buigzame zool) na maanden op buiten kruipen op de opvang minder versleten zijn dan deze schoenen met leer/rubber na 2 dagen vind ik toch wel… opmerkelijk? Wacht ik zal er eens een foto van maken :stuck_out_tongue:

Samenvatting

Het is dus echt al helemaal door en zacht als je voelt, je duwt zo met je vinger erdoor als je door zou duwen. Gelukkig waren ze in de sale, maar dan nog een hoop geld voor iets wat er na 2 dagen dragen zo uitziet :rage: het stoort me ook gewoon mega dat ik het specifiek aan heb gegeven en ze daarom zei dan zou ik met zo’n dingetje op de neus doen, want dat beschermd de neuzen dan beter. De keuze was daardoor een stuk beperkter, maar prima als ze er dan langer mee kon doen. Had het net zo goed door de goot kunnen spoelen.

1 like

Zou idd teruggaan. J had ook een paar van shoesme en kroop dan ook nog soms, maar die hadden dat niet

1 like

Nou… zou zeeeeker terug gaan. Zo zien die van ons er ook uit - maar na maand of 4-5!! Dus niet 2 dagen.

1 like

@Ohappyday gaan we morgen idd even doen, mn man is dan ook vrij dus lopen we er morgen ff met zn 3en heen (heb ze hier in het dorp bij winkel gekocht). En zal dan ook wel even zeggen ‘nou ik heb van anderen gehoord dat die schoenen er niet na 2 dagen al zo uitzien’ :stuck_out_tongue: ben benieuwd… wordt vervolgd.

2 likes

Ik begreep van vriendinnen in de opvang dat een doos merci het altijd goed doet, ik wilde marsen geven met een kaartje erbij en een tekst van ‘dankzij jullie heb ik weer meer in mijn mars’.

Moet het morgen nog allemaal gaan regelen (voor donderdag haha). 0 zin in :rofl:

5 likes

Ik had de beruchte Pinterest bananenbootjes gemaakt, en bij de kinderen had ik dan een doosje rozijnen gedaan als “onderkant” en bij de juffen Rittersport mini👌🏻

Maar dan met lieve dierenvlaggetjes haha, want hij werd 1 toen :crazy_face:

9 likes

Oh wat leuk ziet dit eruit!

Ergens vind ik het wel jammer dat de “echte” traktaties niet meer mogen haha. Ik weet nog dat ik het zoooo geweldig vond als er dan weer iemand jarig en je dan uit zo een mega zak een zakje chips mocht kiezen haha. Het iets iets zelf maken was er bij ons helemaal niet als ik terugdenk.

1 like

Oooh ik ga bijna twijfelen om toch nog mn trakatie te veranderen, wat tof haha. Ik wilde eerste banaantjes als een diertje versieren ofzo, maar dat hadden ze dus laatst ook al (wilde nu gewoon doosje rozijnen doen met een wrapper eromheen met K. 1 jaar en dan een eenhoorn erop want der feestje zondag had ik ook beetje dat thema). Maar denk dat ik mezelf maar niet nog meer werk op de hals ga halen morgenavond :stuck_out_tongue:

1 like

Ooh ik heb daar dus echt jaaaaren naar uit gekeken hahah!! Van “als ik moeder ben ga ik echt uitpakken!”

Bij ons maakten sommigen de gekste dingen (m’n moeder en ik ook!).
Ik heb bijv getrakteerd als kind…

  • toverboeken (schatkist doosjes met allerlei Harry Potter schoolboek titels - ik was/ben fan haha) met een toverstok van zoethout!
  • een Egel van papier-maché waar dan stokjes met fruit/kaas/etc uitstaken
  • uilenballen gemaakt die je kon pluizen met cake en dan snoepjes er in haha
  • muizen van koekjes ofzo? Met blauwe oortjes toen m’n broertje geboren was
  • vishengels met dropveters en dolfijntjes en die harinkjes

Ja echt kon niet op gewoon :crazy_face::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

De laatste keer heb ik een uitdeeldoosje Tony’s gehaald. Viel heel erg in de smaak!

1 like

@HotMomma so far so good :sweat_smile: thanks again!

15 likes

Ik heb twee pakken luiers voor iemand gekocht die in verwachting is. Heeft iemand een leuke tip om deze leuk in te pakken/iets leuks van te maken? Ik wil geen cliché luiertaart maken.

Oehhhh mijn HP hart smelt, superleuk idee!!

Leuk als er fotos worden gedeeld hier van dit soort dingetjes, hoop dat ik er ook wat leuks van kan maken later en mijn beebje trots is op dr mammie :love_letter:

@Paisleypark haha youre welcome!

1 like

Heeft iemand aanraders voor webshop waar leuke babybroekjes te koop zijn? Ik hou een beetje van de stijl van babystyling.nl maar dat vind ik zo duur… 18 euro voor een broekje :sweat_smile:. Ben ook opzoek naar een sand leopard broekje, maar kan die nergens ‘goedkoop’ (als in geen 18 euro) vinden.

Er is een terugroepactie op de 4 seizoenen slaapzak van HEMA.

2 likes

Prijzen van dat soort ‘instagramwinkeltjes’ ligt allemaal een beetje rond dat niveau. Je kunt wel de sale pagina’s van merken als Littlejet, Little and cool, One of it etc in de gaten houden, dan kost een broekje meestal 10-14 euro ofzo.

En anders Marktplaats of tweedehandswinkeltjes.

Misschien quefem? Daar zijn broekjes 13,95 maar ze heeft regelmatig een kortingsactie, bv 2+1 gratis.

1 like