Tips, ervaringen & aanraders #2

Mijn oudste is nu 5, net gestart met zwemles en we hebben met haar afgesproken dat ze oorbellen mag als ze is afgezwommen voor A, B en C.
Duurt dus nog wel even!
Bij haar in de klas zijn er een paar meisjes die oorbellen hebben, sommigen echt al vanaf baby en anderen die ze nu net hebben.

2 likes

Ik mocht ze zelf ook toen ik 8 was en vind dat ook een mooie leeftijd. Zolang ze er niet om vraagt sowieso niet, dus voorlopig nog niet aan de orde hier.

1 like

Ja zoiets las ik ook al inderdaad. Ik probeer op het begin altijd even mee te spelen maar als ik dan weg loop is ze er alsnog na 2 minuten alweer klaar mee. Hier ook (nog) weinig interesse in speelgoed.

@anon18050057 Thanks voor de tips! Blokjes hebben we niet, wel een soort plastic stapeltoren. Daar maak ik dan vaak een toren mee om het haar te laten zien maar die slaat ze dan alleen maar om :joy: . Misschien moet ik op zoek naar speelgoed met meer uitdaging oid.

1 like

Wie gebruiken er kruidvatluiers? Is de plasluier en dan gewoon normaal doorzichtig of soms wat lichtgeel of andere kleur?

Het viel mij net namelijk op dat ik K. haar plasluier wat oranjeachtig vind. Mijn man zegt ja is opvangluier en wij hebben anderen dus daarom zienje dat nu. Maar lijkt me weinig verschil moeten maken toch? En dan had ik dat toch wel een keer eerder gezien, want haar luier die we ‘s avonds voor het badderen uitdoen is op de opvangdagen altijd een Kruidvatluier.

Gewoon normaal doorzichtig, tenzij er te weinig gedronken is. Dan is het meestal wat geliger,
Logisch ook

Thanks, leek mij ook en het is me niet eerder opgevallen. Even in de gaten houden dus morgen.
Volgens hun app heeft ze wel goed gedronken vandaag, fles helemaal leeg en meerdere malen tussendoor wat water. Vraag morgenochtend wel even of ze er extra op willen letten dat ze voldoende drinkt en dan zien we het morgenavond wel.

Volgens mij hebben we hetzelfde kind haha, ook 11m.

Ik ga wel eens ernaast op de grond zitten dat lijkt wel te helpen maar ik kan vrijwel nooit even rustig zitten en haar laten spelen want dan komt ze al naar me toe met dr handjes naar me toe gestrekt.

En speelgoed vindt ze ook niet altkjd even interessant. Had laatst wat tupperware dozen op de grond gelegd daar was ze wel eventjes zoet mee. Denk dat je wellicht kunt variëren in speelgoed/spullen die je geeft om hwt een beetke nieuw te houden ofzo

1 like

@Paisleypark @HotMomma wat hier het verschil maakt is een mix van speelgoed en geen speelgoed idd. Zoals tupperware bakjes en een pollepel. Z’n verjaardagskaarten zijn ook een enorme hit haha.
Verder merk ik hier wel dat als ik hem speelgoed aanreik, hij er echt totaal geen interesse in heeft. Maar nu zit alles in 2 manden en dan kan ie echt op z’n gemak door die manden gaan en er in en uit halen. Hij wil het nu al zelf doen haha. Misschien een idee?

1 like

Ik heb idd ook veel speelgoed enzo in een grote krat liggen, en dan haalt ze er soms wat uit

1 like

@HotMomma Haha ja lastig is dat he. Soms moet je ook gewoon even tussendoor iets doen en dan zou het fijn zijn als ze gewoon eventjes kunnen spelen. Laat jij je kindje gewoon altijd vrij rondkruipen? Vind ik nu ook zo’n dilemma want ze trekt zich overalll aan op en ons huis is redelijk babyproof maar natuurlijk niet 100%. Ik ben dus de hele dag haar aan het vermaken en achterna aan het zitten zodat ze zich niet bezeerd :sweat_smile:. Dat laatste zal nog wel even uren denk ik, al helemaal als ze straks ook loopt. Wel een goede tip van die bakjes trouwens! Die heb ik in overvloed dus dat ga ik zeker proberen.

@seveneleven Thanks voor de tip! Ik geef haar nu inderdaad altijd zelf het speelgoed. Ga het eens proberen. :blush:

1 like

Lekker los laten kruipen doen wij ook, daar kan hij wel druk mee zijn. Ons huis is vast ook niet 100% babyproof en bezeren doen ze zich toch wel :stuck_out_tongue: in huis een beetje loslaten is heel fijn vind ik! En als er wel iets mis gaat ben je toch in de buurt.

1 like

Ik sluit me hier ook bij aan! Mijn baby is acht maanden en vermaakt zich ook prima door de woonkamer een beetje te ontdekken. En dan kruipt hij wel eens ergens met zijn hoofd tegenaan of doet onhandig, maar op zich niks ernstigs. Begint zich nu ook op te trekken, maar dat laat ik ook maar gewoon gaan. Hij zal het ooit moeten leren. Kan zich verder ook prima vermaken met niet speelgoed. Een plastic verpakking is ook de bom.
In alleen de box zitten bijvoorbeeld wordt ie echt vervelend van. Dan doet zijn speelgoed hem ook niks.

1 like

Ik zoek autovakantie aanraders met een dreumes! Duitsland/Belgie/Noord-Frankrijk. Ik ben echt nog nooit in m’n leven op auto vakantie geweest, dus ik weet niet eens waar ik moet beginnen haha.

Mijn peuter van 3 heeft de hele dag ‘hommer’. En ik kan dat woord niet meer aanhoren :sweat_smile: zijn er meer peuters met veel honger?
Naar mijn idee krijgt hij genoeg maar we zijn nu geen uur verder na de lunch en hij heeft alweer honger. Ik heb het idee dat hij dat gewoon zegt omdat eten lekker is natuurlijk.

3 likes

Ja, sinds dat ze kruipt/tijgert is ze niet te houden haha. Inmiddels kan zs ook al een beetje los lopen dus we laten haar haar gang gaan in de woonkamer. Wel hebben we tussen de woonkamer en keuken de koffietafel op zn zij gezet zodat ze daar niet naartoe kan kruipen, als roadblock :laugh: Anders waren we de heletijd heen en weer aan het rennen.

1 like

Can relate to your peuter 100%

3 likes

Ja misschien heeft hij het ook wel van mij hoor :crazy_face::joy:

2 likes

Wat bedoel je met autovakantie? Ergens met de auto heen rijden en daar vervolgens een week in dezelfde accommodatie blijven of elke dag met de auto een stuk verder rijden? Of nog iets anders?

Haha sorry, beetje onduidelijk ja. Met de auto ergens heen rijden en dan een dag of 5 daar blijven idd

Wij hebben vorige week schoenen voor K. gekocht (van shoesme) omdat ze constant overal langs loopt en de slofjes of sandalen niet genoeg ondersteuning bieden, dan loopt ze langs de zool en gaat ze wiebelem. Ze staat nu ook constant los (dat ze zelf opstaat ook) en loopt aan een hand, dus we dachten tijd van voor schoenen.

Op advies van de dame in de winkel schoenen met zon bumperstukje op de neus gekocht. Maar die neuzen zijn nu al helemaal versleten? Na 2 dagen dragen op de opvang (vorige week was het megawarm dus geen schoenen). Zover dat als je er aan voelt je er al bijna doorheen duwt? Denk nog 2 dagen en dan zit er een gat in hoor
 ik snap dat kinderschoenen sneller slijten en niet netjes schoon blijven ed, maar dit is wel extreem snel? Zeker omdat ik heb aangegeven dat ze ook nog kruipt en ze daarom juist deze schoenen aanraadde
 Ga er morgen iig ff mee terug naar de winkel.

Edit: overigens haar stoffen sloffen van Bambino die ze al maandenlang draagt en waar ze dus al maandenlang mee buiten kruipt beginnen ook te verslijten. Maar die waren 4,95€ en zijn minder versleten dan deze dure schoenen na 2 dagen :woman_shrugging:t2: