Tips, ervaringen & aanraders #2

Jaa die naheffing dit jaar is wel heel fijn! Vind het moeilijk in te schatten want vind het ook wel fijn om lekker te sparen, aangezien we afgelopen jaar veel hebben uitgegeven aan de verbouwing. En we hebben nu maar 1 auto maar willen aankomend jaar een extra auto aanschaffen dus dat zijn ook weer maandelijkse kosten en dan opvang voor 2 ipv 1. En zit eigenlijk ook te azen op een paar uur per week minder werken. Inkomen verschilt heel sterk. Misschien denk ik ook gewoon te moeilijk.

Dan ga je uit van zijn beste jaar en gooi je daar 10k bovenop. Dan zit je sowieso safe. Als jij minder gaat werken, ook weer zorgen dat je dat op tijd doorgeeft.

Jaa doet het wel zo inderdaad. Zit mezelf helemaal gek te maken. Gewoon regelmatig kijken of we niet over de grens gaan.

Wij hebben ook die van de zeeman met badstof aan de achterkant. Die worden niet zo snel nat. Heb eentje uit een babydoos van bon Bebe en die zijn echt helemaal top.
Ik hang ze tussendoor gewoon te drogen op de verwarming als ze slaapt (of echt een slabber om heeft ivm drinken/eten) :grimacing: anders heb ik er nog 10 per dag nodig

Wij hebben voor de vaste voeding nu van die silliconenslabbertjes met zon bakje eronder aan zeg maar (van mushie hebben wij). Die kun je gewoon onder de kraan af doen en die wij hebben mogen ook in de vaatwasser. Ze kunnen op verschillende standen en sluiten bij ons goed aan om de nek, het randje irriteert verder niet. Misschien is dat wat? En dan evt een stoffen of hydrofiel eronder voor als er toch wat tussenkomt bij de nek ter bescherming vd kleding.

En wat me verder te binnen schiet, wij hebben een gevoerde slabber gekregen dus echt 2 lagen met iets er tussen zeg maar. Volgend mij zelf gemaakt, maar wellicht kun je dat ergens vinden.

1 like

Hema heeft ook van die siliconen slabbers! En anders die van Silly Billyz, die hebben fleece aan de ene kant en een gladde, waterdichte stof aan de andere kant.

1 like

De siliconen hebben wij ook voor de vaste voeding maar die sluiten hier niet echt lekker aan als je de baby liggend zou houden.
Voor de rest krijgt ze borstvoeding dus dat vind ik niet zo snel stinken. Al zijn we gewend dat ze gewone een beetje naar zure melk rook met die reflux :joy:

1 like

Je kan eens kijken naar therapeutisch voeden! Als je dat Googled. :slight_smile:
Dat is meer rechtop.

Is het erna spugen of tijdens? Misschien meerdere kleinere voedingen :)?
Idk nog zo’n ongevraagd advies hahaha

Ik had zo’n schrokop die dus dronk (aan de borst) even losliet, er uit gooide en weer verder dronk. En repeat. Maar had ook overproductie.

Nee die siliconen zijn echt pas handig met hapjes hoor! Voor flesje geven heb je er niet zoveel aan. Zijn het de flessen die lekken of hebbie een lekkende baby? :joy:

Mijn jongste liet vaak melk uit zijn mond lopen met flesjes. Omdat ik ook wat bv problemen had kwam er een lactatiekundige. Die merkte toen op dat hij een vrij hoog gehemelte heeft, waardoor hij veel spenen niet lekker in zijn mond kan houden. Op haar aanraden toen een hele smalle fles met smal klein speentje en dat ging zoveel beter. Dus misschien eens aankaarten op het ceeeebeeee? Kan ook zomaar een riempje zijn ergens in het mondje, waardoor ze niet goed vacuum kunnen houden!

1 like

Ik heb er 3, oudste is ruim 7 en ‘onlogisch’ dekt eigenlijk wel alles mbt die kinderen :joy::joy::joy:.

Zolang ze niet teveel kotsen, goed groeien en lekker tevreden zijn, zal het wel goed gaan moet je maar denken! En anders maar gewoon een badhanddoek eronder :laughing:

2 likes

Ik heb dit dus ook! Soms zonder te druppelen en soms dan loopt het in kleine straaltjes er naast en nu begint ze ook enorm te kwijlen. Joepie :joy: Ik gebruik ook hydrofiel doekjes van de hema en kleine badstof doekjes, maar die worden wel snel ranzig.

1 like

Welke flessen gebruik je en heb je al eens andere geprobeerd? L kon niet zo goed vacuüm zuigen en bij de Avent flessen lekte alles er langs. We hebben daarna dr Browns geprobeerd en daarmee lekte hij stukken minder.

Weet niet hoe oud je baby is maar is normaal dat babies nog niet doorslapen. Je kan het niet forceren dmv meer of zwaardere voedingen als je kleine daar nog niet aan toe is.

Just accept dat je voorlopig even een zombie bent haha.

Jaaaa ik kreeg m ook doorgestuurd van @Anna88! Zo chill! Zet nu echt net m’n computer aan en ga gelijk 3 boeken bestellen die ik nog klaar had staan :joy:

2 likes

Heb 3 boeken besteld met in totaal bijna 63 euro korting, zo chill! Deze actie doen ze dus ieder jaar?

3 likes

JAAAA IK WAS DAT OOK!
Waarom heb ik geen mail gehad haha. Thanks!

1 like

Omg yesss… extra stimulans om in ieder geval het boek van mn zwangerschap + bevalling af te maken! En misschien ook maar eens de huwelijksreis. Maar uhm 1 boek is ambitieus genoeg toch :stuck_out_tongue:

4 likes

Iemand tips voor een moeilijk poepende baby van 4 maanden?
Het is al vrij lang aan de gang dus zijn al overgestapt naar omneo voeding ( al tijdje geleden) en zijn nu 2x bij de osteopaat geweest maar het werkt nog niet perfect. Af en toe is het echt met krijsen wat heel naar is. Hij heeft gewoon altijd harde ontlasting.
Eerder ar voeding gehad en toen begon het al een beetje dus in overleg met huisarts lactulose gegeven om te helpen maar dat werkte ook maar een klein beetje en na 2 weken zijn we ermee gestopt want om dag nu nog langer te geven is ook weer niet helemaal de bedoeling. Hebben we nog andere opties om te doen?

Thermometer heb ik al eens geprobeerd en helpt voor even maar blijft ontzettend hard.
Osteopaat zei juist dat we met omneo door moesten blijven gaan omdat dat beter voor de darmpjes zou zijn.

Wij hebben macrogol gehad van de kinderarts. Forlax baby volgens mij. En 10cc meer water in de fles. Was geen wondermiddel maar hij poepte wel weer 3x per week