Tips, ervaringen & aanraders #2

Thanks voor de reacties, ga misschien toch maar op zoek naar een tweedehands base :blush:

Weet iemand hoe ik de Maxi Cosi Titan Plus (of een soortgelijke stoel) verstel? De handleiding maakt het echt niet duidelijker voor me. Alle plaatjes lijken hetzelfde en zijn nogal priegelig. Ik heb aan alle onderdelen getrokken/geduwd, maar kom er niet uit.

Sorry voor de dubbelpost, maar ik wil ook nog even een hele fijne warm-weer-deken posten. De hydrofiele deken van Aiden + Anais. Past prima in een ledikant, is lekker luchtig en toch een volwaardige deken.

1 like

Ja dat is ook wel weer zo! Ik raak echt zo de weg kwijt in alle opties die er zijn voor autostoeltjes en bases etc. Helpt ook niet mee dat ze allemaal namen hebben die op elkaar lijken (pebble, pebble plus, pebble pro, pearl pro, 2waypearl, pearl smart etc), raak compleet het overzicht kwijt

Even tegenbericht hier: wij hebben een tamelijk ruime auto, maar ik vond de base echt veel ruimte innemen, en daardoor moet de bijrijdersstoel erg ver naar voren waardoor de bijrijder nauwelijks nog beenruimte heeft.
Het is inderdaad gemakkelijk om in te klikken, maar vind dat niet altijd opwegen tegen de beperkte beenruimte.
Je hebt er met de gordel ook snel handigheid in, vind ik althans.
Wij hebben de base met het opvolgstoeltje (noem je dat zo?) niet meer in gebruikā€¦

1 like

Wij hebben ook geen Isofix, puur en alleen omdat ik geen zin had om er 2 (eigenlijk liefst 4 want 2 autoā€™s) aan te schaffen. Met gordels werkt prima en na een paar keer ook heel snel. We hebben als zitje de Pebble overigens.

1 like

Ik heb de titan voor de jongste. Hoe wil je hem verstellen?

Weet iemand hoe het zit met het voorhuidje van jongetjes en met welke leeftijd hij die naar achter moet kunnen doen?
Mijn zoontje is z.g.a 4 en hij kan zijn voorhuidje een heel klein beetje naar achter doen ( we oefenen in de douche) maar echt maar een paar millimeter.
Hoort dit? Ik vind het erg lastig om hier een mening over te vormen met alle tegendraadse berichten online

Nav de tips hier laatst over cadeautjes voor de eerste verjaardag ben ik bij Lilliputiens gaan kijken (die boerderij werd getipt) en zo heeft K. vandaag het kegelspel gekregen;
https://www.ilovespeelgoed.nl/lilliputiens-mijn-eerste-kegelspel-jungle.html

Er is ook een boerderijvariant en het is hier echt een grote hit! Ze heeft die kegels de hele middag achter zich aan gesjouwd haha!

3 likes

Je kan hierover betrouwbare informatie vinden op de website Thuisarts (https://www.thuisarts.nl/nauwe-voorhuid/mijn-zoon-heeft-vernauwde-voorhuid)

Wij zetten de maxicosi gewoon vast met gordels als je het een paar keer hebt gedaan is het echt super makkelijk en heel snel gedaan. Maxicosi op het onderstel van de kinderwagen gebruik ik wel veel dus dat vind ik wel echt een must.

1 like

Hij staat al een jaar op dezelfde stand, ik heb alleen het inlegkussentje eruit gehaald. Dus eigenlijk wil ik alles weten. Hoe gaat de hoofdsteun omhoog, hoe maak ik hem breder? Dankjewel alvast!

Wij hebben ook de maxicosi cabriofix met de familyfix gekocht. Nu zit mijn dochter in het opvolgstoeltje die op de familyfix past, dat is de pearl. Ben nou zwanger van de tweede en had dus nog een maxicosi cabriofix staan dus heb op marktplaats een extra familyfix gekocht voor 70 euro geloof ik.

Voor het opvolgstoeltje vind ik niet per se nodig om zo een familyfix te hebben. Maar met de maxicosi vond ik het wel echt chill. Je klikt het er zo op binnen 5 seconden terwijl je altijd moeilijk loopt te doen met een gordel. En ze zeggen dat het veiliger is, dus dat telde voor mij ook mee. Dit is trouwens vooral omdat die maxicosi vaak niet goed met gordels word vastgezet.

1 like

Iemand tips voor een kindje van 11 maanden beter alleen te laten spelen? Mā€™n dochter vraagt echt de hele dag door aandacht van ons en kan echt nog geen minuut alleen even spelen. Het is een heel druk en beweeglijk kind (en slaapweigeraar). In de box heeft zij ook nooit willen spelen. Of hoort dit ook een beetje bij de leeftijd? Vraag me echt af of ik haar nu al heb verpest door steeds toe te geven :sweat_smile:

Mijn dochter kan dat ook niet. Mijn moeder werkt op de peuterspeelzaal en zegt dat je het kinderen wel kan leren. Door dus samen met ze te spelen en dan even weg te lopen, en dan steeds vaker en langer.
Moet zeggen dat het bij mij niet echt lukt maar ze heeft ook weinig interesse in speelgoed eigenlijk.

Het is niet altijd zo op die leeftijd, ligt denk ik een beetje aan het kindje. Kan het zijn dat ze bij sommig speelgoed misschien een beetje hulp nodig heeft om te ontdekken wat je ermee kan? Wat hier bijv altijd leuk werkte was omstebeurt een blokje uit een doos pakken en dan aan de ander geven (en dan heel vrolijk dankjewel zeggen). Of omstebeurt een blokje stapelen (dus de baby en jij om en om), of het speelgoedje op tafel zetten. Misschien dat ze zo ā€˜geĆÆnspireerdā€™ raakt wat ze zou kĆŗnnen doen? Geen idee of het werkt hoor :grinning: maar ik snap dat het soms vervelend is dus ik probeer een beetje mee te denken

Hier kan je dat inleg ding er zo uittrekken, verder niet echt breder maken. En de hoofdsteun omhoog door de lus die bovenop zit. Moet je wel flink hard aan trekken!

1 like

M. begint steeds vaker over oorbellen. Dan trekt ze aan de mijne en zegt dat ze ze ook wil. Maar ze mag ze van ons pas als ze 8 jaar is. En dan gezet door een piercer. Even een polletje:
Heeft jouw dochter oorbellen?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Op welke leeftijd kreeg ze die?

  • 0-1 jaar
  • 1-2 jaar
  • 2-3 jaar
  • 3-4 jaar
  • Op de basisschool
  • Ze heeft nog geen oorbellen, maar krijgt ze binnenkort wel.
  • Ze mag geen gaten in haar lijf!

0 stemmers

Heeft ze hier zelf voor gekozen?

  • Ja, ze wilde het zelf.
  • Nee, het was de keuze van de ouders.

0 stemmers

Ik heb niet overal kunnen stemmen omdat ze nog klein is. Maar als ze wilt mag het. Leeftijd ben ik nog niet overuit, ze moet wel weten dat het zeer doet om te zetten.

1 like

Ja onze oudste ziet mij met oorbellen en wilt dan ook. Ze wordt begin augustus 3. Maar ik vind het lastig om te bepalen wanneer ze dat zou ā€œmogenā€. Met het besef dat het zeer doet ook bijvoorbeeld

1 like