Tips, ervaringen & aanraders #2

Hebben jullie tips met slapen met deze temperaturen?
de zomer is pas net begonnen, dus ik zie een beetje op tegen nog meer hete dagen.
Nu bijna 22u en ze is nog altijd niet in slaap, huilerig, alles uit bed gooien uit frustratie, dan weer krijsen, etc.

Ventilator raakt ze helemaal van over dr toeren, en ik houd alles overdag al zoveel mogelijk dicht. Toch is de temperatuur op dr kamertje nu opgelopen tot 27 graden…

Ook sterkte voor jou. De onze heeft om half 11 de strijd opgegeven en slaapt eindelijk. Hopelijk die van jullie ook snel, en dan een rustige nacht gewenst.

1 like

Ik heb op het forum de tip gelezen om een koelmat voor een hond in je bed te leggen. Heb het verder niet uitgezocht en weet niet of het bij kinderen ook kan, naar misschien de moeite waard om naar te kijken? Hebben ze bij de Action.

1 like

Wat voor hapjes geef je? Hier had mijn baby ook wat last toen ik banaan gaf, maar zodra ik wat lichter verteerbare hapjes gaf zoals wortel of broccoli ging het meteen beter. En niet te veel, echt een paar hapjes om te proeven.

‘S avond raam open en ventilator aan zodat de kamer afkoelt. Dan doe ik haar onder de lauwe douche zodat zij ook goed afkoelt. Dan zet ik de ventilator enzo uit want vind dat eng zonder toezicht maar meestal is de kamer dan wel te doen. Wij hebben een schuindak dus die doet mijn vriend afspuiten met koud water maar weet niet of dat bij jullie ook kan.
En ik breng haar later naar bed.

1 like

Ja banaan zijn we al mee gestopt! Daar had ze al gelijk veel last van. Misschien geef ik idd te veel … ik ga wat minder te geven en kijken hoe ze daar op reageert. Dankje!

Dankjewel voor je advies. Ik ga het eens nalezen!

1 like

Mijn dochter poept ineens veel meer. De luier is boller, en soms 3 a 4 keer per dag. Was meestal 1 a 2 keer en best wel vast. Nu een stuk vloeibaarder, waardoor het regelmatig op d’r kleertjes terecht komt. Er is niks qua voeding verandert…zou dat door warm weer kunnen komen?

Denk het wel!

Over banaan: een echt GOED rijpe banaan is juist laxerend! Dus zeg maar zo rijp dat ie al semi gepureerd in z’n bruine velletje zit :crazy_face::joy:

Edit: zo een die je zelf dus liever niet meer uit t vuistje eet :sweat_smile:

Die gooi ik meestal weg! :joy: maar bedankt voor de tip!

1 like

Hahaha ja ik ook, tenzij kind of bananen brood :joy:

Noo liep vandaag langs kruidvat en dacht nee niks nodig. Zoek die al een tijdje. Morgen maar weer

1 like

Ik wil dit weekend een autostoeltje kopen maar kom er niet uit :worried: Is het de moeite waard om (minimaal) 200 euro extra te betalen voor een isofix base, of is het voor die paar maanden gebruik ook prima om gewoon met gordels vast te zetten? Ik snap dat met gordels minder makkelijk is maar ik vind 200 euro wel echt veel geld, en de meeste bases zijn dan ook nog alleen voor het babystoeltje te gebruiken

Wij hebben een base 2e hands gekocht voor 80 en kunnen echt niet zonder. Op vakantie moesten we opeens werken met gordels en dat vonden we echt de hel haha.
Ik weet nog steeds niet hoe dat moet. Wij zijn gemaksmensen en klik klik is het beste hier haha.

1 like

Welke base en stoeltjes hebben jullie (gehad)? Het lastige is ook dat op onze kinderwagen maar een beperkt aantal stoeltjes past en dat lijkt me nou wel echt handig, dus wil het liefst zo’n stoeltje, maar die stoeltjes/base combinaties hebben dan weer geen of nauwelijks passende peuterstoeltjes? Pff maak gewoon lekker 1 base en zorg dat alle stoeltjes daar op passen :sweat_smile:

Maxicosi pebble plus met de familyfix geloof ik (2e hands gescoord). Ik vind het zooo ideaal haha.
We overwegen voor baby2 een tweede te kopen voor in mijn auto.

1 like

Wij hebben maxi cosi cabriofix met familyfix en gaan straks de pearl kopen, die hier ook oppast. Ik ben nogal onhandig en zag mezelf niet met die gordels klooien. :grin:

1 like

Wij hebben geen adapter voor maxi cosi en kinderwagen en missen dat ook niet. We nemen de draagzak mee of gewoon ook de bak als we met de auto gaan.

2 likes

Als je een fiat panda hebt ben je wel blij met die adapters :stuck_out_tongue_winking_eye: die bak past er bijna niet in.

Vooral als ik de peuter op moet halen van het KDV. Even klik klik die maxi cosi op het onderstel. Gaat veel sneller dan de baby uit de maxi cosi, dan in de draagzak, peuter ophalen, kind weer uit de draagzak, in de maxi cosi, gehannes met die riempjes etc etc

1 like