Tips, ervaringen & aanraders #2

Ja die lagen hier iig nog volop! Je kunt op de site de winkelvoorraad checken, kun je ze evt in de goede richting wijzen als ze zeggen dat hij niet meer op voorraad ks; https://www.hema.nl/wonen-slapen/tuin/buiten-eten/picknickkleed/vakantieplaid-180-x-140-41810169.html

1 like

Ik zou echt dit doen! Bijvoorbeeld met hydrofiele doeken inderdaad, luiers, alvast een kauwspeeltje, wat basisrompers in verschillende maten, lijkt mij echt chill haha

2 likes

Altijd lastig hù, om wat voor anderen uit te zoeken! Ik vind sommige dingen die je noemt wel vrij specifiek of smaakgevoelig (bumbo moet je maar net nodig vinden, armbandje vind ik ook geen ‘altijd goed’ cadeau). Een kraamvisiteboek zou ik zelf van balen om het te krijgen en er al kraamvisite geweest is die niet heeft kunnen schrijven, haha.
Nuttige cadeaus vind ik zelf altijd fijn, ik houd niet van veel spullen en onnodig spul. Een luiertaart hebben wij ook gehad en luiers komen altijd van pas! Zou dan niet de kleinste maat kiezen, als dat kan. Mooie, grote hydrofiele doeken erbij zijn ook zeker fijn.
Zou ze een kinderbestekje leuk vinden? Kan je ook de geboortedatum in laten graveren, maar ook weer smaakgevoelig.
Ik heb zelf een dekentje gekregen met naam en geboortedatum en daar staan getallen en weken / maanden op. Dan kan je bijv. maandelijks een foto van je kind op dat kleedje maken en de groei zo bijhouden. Ik vind het zelf helemaal niks, haha, maar misschien wel voor deze ouders?
Wij hebben ook van houten treinletters de naam van de baby gekregen, vond ik heel leuk! Dit soort letters: https://www.prenatal.nl/speelgoed-en-cadeau/houten-speelgoed/houten-lettertrein/prenatal-namentrein-letter-i-114240.html
Een klein stoeltje met het geboortekaartje erop?
Een mooi prentenboek vind ik altijd leuk, je kan nooit genoeg boeken hebben (het nieuwe boek van Charlotte Dematons- Alfabet vind ik geweldig).
En anders vragen wat ze willen / nodig hebben, het is zonde om van zo’n groot bedrag iets te kopen wat ze niet leuk vinden of niet gebruiken.

2 likes

Ik zou dit doen en dan idd met de ideeĂ«n van @jon eron verwerkt. Wat ook leuk is is een mooie grote hydrofiel doek of zo’n badcape de naam en geboortedatum op laten borduren, in de stijl van de naam op het geboortekaartje. Dan zit je qua smaak altijd wel goed. Speenkoord komt ook altijd van pas, is het niet voor de speen dan is het wel om bv een bijtring aan de wandelwagen te hangen straks. Of een mooi prentenboek / voorleesboek (die vierkante van nijntje van rond de €7,- zijn al gauw leuk), eventueel laten personaliseren met de naam. Ik vind zelf houten speelgoed ook altijd leuk (bv van kids concept, little dutch, grimms of jabadabo) maar dat kan ook wel heel smaakgevoelig zijn.

Wat ik vooral niet zou doen zijn kleertjes (te smaakgevoelig), sokken (hebben wij megaveel gekregen, bleven allemaal niet zitten), praktische dingen waarvan je niet weet of ouders het gaan gebruiken/willen, speelgoed met batterijen of knuffele/knuffeldoekjes (krijg je ook al megaveel en omg wat moet ik met zoveel knuffele).

2 likes

@Mhysa @Suikerklontje @Fredje @Jon

Super bedankt! Hier kunnen we wel wat mee. Ga dan denk ik inderdaad voor een mand of taart met de nuttige dingen en wat minder (of niets van haha) de maak gevoelige dingen. En slim om de stijl van het geboorte kaartje aan te houden, daar had ik nog niet aan gedacht. Sokjes en knuffels van mijn lijstje geschrapt.

Ik denk dat je wat leuke ideeen hebt verzameld inmiddels.
Wat ik misschien nog kan aanvullen is dat wij een stoeltje hebben gekregen met daarop de naam en geboortedatum geschilderd, zoals deze op het geboortekaartje voor onze dochter staat. Wordt leuk voor ze om op te zitten vanaf een jaar of 2 denk ik, en tot die tijd staat het ook heel leuk (vind ik althans). En misschien wat speelgoed voor als ze wat ouder zijn? Die stapelblokken een paar posts terug is denk ik ook erg leuk!

Dingen als rompers, knuffels etc zou ik achterwege laten.
Wij komen om in de rompers maat 56, omdat ik van 100 mensen een romper in die maat kreeg (voordeel was dan weer wel dat ik zelden romper was stress had).

1 like

Dit hadden wij in maat 62 want iedereen dacht doe maar groot kan ze het zeker aan. Maar allemaal met drukke printjes etc, echt huilen. Dat schijnt namelijk door heel veel kleding heen
 Is leuk nu met het mooie weer, maar dan wel graag iets wat ik zelf heb uitgezocht en onze smaak is.


@HvO ja als het aanbod beetje oke is is dat ook altijd een goede (hier namelijk alleen maar shoarmaachtige tenten)

2 likes

Ik heb ook best wat kleding gekregen maar zou dan eerder kadobon willen. Veel niet mijn smaak of verkeerde maat in het seizoen.

Eerste speelgoed als voelboekje, voorleesboekje, bijtspeeltje ben ik juist blij mee.
En had ook wel thuisbezorgd willen krijgen.
Mooie wikkeldeken of badhanddoek zou ik wel gekregen willen hebben.

1 like

Hmmm nee, maar biecht; ik haal er ff een nat doekje overheen en dan vind ik het wel best haha! Ben echt een luie moeder / schoonmaakster namelijk.

1 like

Hoe zijn jullie te weten gekomen dat jullie dochter een bril nodig had? De kijktest is toch pas met 3 ofzo? En zo oud is ze toch nog niet? M. lijkt tot nu toe alles goed te zien, maar onze beide families zijn compleet blind zonder bril.

Nee, klopt, ze wordt 2 en heeft vanaf
10/11 maanden volgens mij haar bril. De focus lag al op haar zicht vanwege een mogelijke erfelijke aandoening mbt haar ogen en we zagen al vaker dat ze scheel keek/loenste. Dus dat hebben we toen meteen aangegeven en dat klopte. Toen kreeg ze haar bril en nu kijkt ze eigenlijk niet meer scheel. behalve nu want de sterkte is veranderd, over 2 mnd meten

1 like

Mijn man z’n kant is praktisch blind (allemaal +8 etc), en bij mijn man kwamen ze daar pas met 8jr achter. Die heeft jaren hoofdpijn & vermoeidheid gehad tot ie een bril kreeg. De broertjes zusjes zijn dus allemaal snel getest om dat te voorkomen
 Dus bij de minste of geringste twijfel zouden wij al naar een oogarts willen :sweat_smile:.

Dus als je er aanleiding toe hebt zou ik het gewoon even navragen! :blush:

1 like

Ik heb m’n peuter net een bakje bodylotion en gezegd dat ze m’n rug in mocht smeren. Dat was toch zeker 3 minuten rust. M’n rechterschouder is nu tot kerst gehydrateerd en de hele slaapkamer ruikt naar de Rituals. Ik vond het geslaagd.

32 likes

Geven jullie je kindje nou extra water met dit weer? En hoeveel en hoevaak dan?

Mijn dochter is 8 maanden, wil nog niet echt eten, dus krijgt nog 5 flessen van 200cc. Ze was net zo warm en plakkerig toen ik haar ophaalde van KDV, dus dacht geef haar beetje water (had ik eigenlijk nog nooit eerder gedaan). Dronk ze in een keer die hele fles water leeg (80cc), maar ik wist niet zo goed of ik nou nog meer moest geven of niet. Zit daar nou een soort max. aan?

Ik denk eigenlijk dat een beetje water tussendoor prima is, maar dat die flessen ook al genoeg hydrateren. Anders zou ik lekker water geven en als ze drinkt prima, maar als ze niet meer wil merk je dat ook vanzelf :slight_smile:

1 like

Mijn baby is bijna 7 maanden en ik geef tussendoor ook wat water. Niet heel veel hoor, iets van 50 cc.

1 like

Ik had het toevallig gisteren nog aan het consultatiebureau gevraagd en zij zeiden dat het vanaf 6 maanden mocht, maar dat ik moest oppassen dat ze in totaal niet meer dan 1 liter dronk (dus met haar flessen erbij)

Ik had het nagevraagd, omdat mijn dochter erg lastig heeft van haar ontlasting. Het is klei-achtig, ruikt heel erg en ze heeft er erg veel moeite mee. Zij zeiden dat haar darmen nog moeten wennen aan de hapjes en dat het vanzelf beter ging. Wat denken jullie? Ik vind het zo zielig als ik haar zo zie persen en er bijna niets uitkomt :frowning:

In de methode die wij losjes volgen (Kleintjes) adviseren ze bij problemen met de ontlasting even helemaal terug naar melkvoeding te gaan (of dat nou flessen zijn of de borst is) en als de ontlastig weer normaal is en zonder veel moeite komt langzaam weer andere dingen te gaan introduceren.

De darmpjes moeten er idd aan wennen, ik ben na 3 maanden ofzo ook weer helemaal terug naar melk gegaan omdat ze echt last had. Na een paar dagen was dat over en sindsdien geen moeite met poepen meer gehad.

In fruit zit ook veel water kreeg ik te horen. Ik bied soms wel beetje water aan maar de melk drinkt ze ook niet altijd op dus dan liever voedzaam vol van de melk dan alleen van water. Dus dat ze water drinkt en geen melk meer, wil ik voorkomen.

Voor de Juf Roos fans, bij de action

3 likes