Tips, ervaringen & aanraders #2

Nee helaas ook vanaf maat 19/20… en om nou 19 te bestellen en te kijken of ze passen vind ik ook zo wat.
Ik ga volgende week maar even naar de stad om een rondje schoenenwinkels te doen.

1 like

Van Toms hebben ze kleine maatjes, die had ik hier ook nodig, maar of ze ook sandaaltjes hebben weet ik niet

Devellab valt klein en zitten super goed, zijn er heel blij mee. Hij heeft maat 19, maar in deze 21.

Ze komen hier vaak genoemd, maar nog even een shoutout voor de hydrofiele Jollein slaapzak! (En dankjewel aan @Zitzak voor de tip). Ik heb maat 90 gekocht omdat maat 70 voor baby niet zo lang meer zou passen, maar hij zit echt goed! Wel veel te lang nog, maar hij zit wel strak genoeg bij de hals en armen. Misschien voor de echte tropische nachten iets te warm, maar verder is het echt een mooi stofje en lijkt het een goede zomerslaapzak.

4 likes

Donsje dan ?

Wij hebben nu een ByKay draagzak, is opzich prima, maar ik vind het draagcomfort toch niet zo superieur als ik verwacht had. Daardoor gebruikte ik toch vaker de doek, maar een draagzak is wel handig. Zeker omdat er nu een nr2 komt.

Wie heeft er ervaring met ByKay t.o.v. Tula? Of, om maar eens helemaal knetter gek te doen, artipoppe?

Of een tula half buckle overweeg ik ook…

Dit heb ik dus ook. En doek knopen werd lukt me niet op de rug met drukke dreumes die alle kanten op wil.
Op buik op geven moment ook niet. En draagzak lukt dan wel, maar die ByKay zit altijd zo mwamwah ofzo …

1 like

Als je al een draagdoek gewend bent; wij hebben een little frog draagzak, die zijn van geweven draagdoekenstof gemaakt (de tula van katoen geloof ik). En wat ik daar zelf fijner aan vond is dat die traploos te verstellen is bij de knieën door klittenband ipv de tula die drie standen heeft (drie drukknopen). Zijn dezelfde prijsklasse

Ik ben nu aan het oefenen met K. op de rug dragen (vooral het haar er alleen goed op krijgen) en dat gaat steeds beter :slight_smile:

Nah, dat op de rug snap ik dus echt geen hol van. Ik heb overigens een bykay, mocht dat verschil maken.
Draagzak ligt nu trouwens in de kelder ergens tussen alle verhuisbende bedenk ik me nu :face_with_monocle:

Ik heb een Tula sinds een paar weken en had daarvoor een Marsupi. Ik vind de Tula echt een verademing. Wat @Paardenmeisje ook zegt: je hebt je kind er in 3 seconden in geslingerd.
En ik heb geen pijn in m’n rug meer :dancer:

2 likes

Ook de ftg? Of the half buckle?

@Suikerklontje
Ziet er vrij identiek uit idd haha. Goed om te weten! Ik heb een rekbare doek van BAM+BOE en geweven van yaro.

Free to grow heb ik!

Ik heb een Tula free to go maar geen vergelijkingsmateriaal. Ben er wel blij mee!

@Bathwater Vanaf hoe oud kunnen ze er in? Heb hem bij I. na drie maanden ofzo gekocht maar ik verwacht dat het deze keer wel sneller handig is :blush:

Hier ook een groot fan van de tula ftg!

Zoals @Paardenmeisje zegt het is klikklik en je kind zit erin. Mijn vriend en ik gebruikte ‘m ook om en om en hij is zo makkelijk verstelbaar dat dat heel goed ging!

2 likes

Vanaf de geboorte! Je kan hem verstellen in breedte. V was 2 weken toen ik haar voor het eerst in de draagzak deed. Eerst in de marsupi om te kijken of ze het überhaupt wat vond, maar ik kreeg altijd rugpijn met dat ding. Maar zij vond het heerlijk, dus een week later ofzo zat ze in een Free to Grow

Ik heb een ByKay draagdoek en twijfel al een tijdje voor een draagzak voor erbij. Tot hoe lang kunnen ze in die tula ftg? Tot 20 kg staat er, weet iemand tot welke leeftijd dat ongeveer is? Klinkt wel als een ideaal ding!

@Coco: volgens mij kan het nog niet vanaf de geboorte als je een kleine / lichte baby hebt. Op de site staat iig vanaf 3,2 kg. Maar wel al heel snel dus!

Ik ben gaan oefenen met een youtube filmpje haha. Mijn draagzak kan wel recht bij de banden (of schuin wat je zelf fijn vindt), die van bykay zitten de banden schuin toch? Of niet bij allemaal?

Ik doe K. Op mijn heup, draagzak onder vast, banden wat langer, mijn arm voor haar en dan trek ik haar met mn andere hand door naar achter (en dan doe ik die hand in de band) en dan de banden weer strak. Klinkt heel vaag zo haha je moet er echt beeldmateriaal bij zien. Kan vanmiddag wel eens kijken of ik dat filmpje kan vinden😂


@Fredje tot maat 86-92 meestal.

2 likes

Ik heb ook een Tula. De standaard want toen was er nog geen andere.
Ik vind hem redelijk. Krijg best snel een zere rug en doordat ik smal ben glijden de banden best snel af.

Ja dit vraag ik me idd ook nog af? Want 20kg?! Dat is toch echt pas een 4 jarige :sweat_smile:?
Waarom dan de tula toddler haha?

Ik ben wel redelijk overtuigd nu van de FTG, misschien als baby er is alleen nog even kijken of de half buckle nog iets is…

Ik heb ook een ftg en ben er heel blij mee, fijne draagzak. En hij kan ook op de rug als je kindje ouder is, lijkt me ook wel prettig

Ik denk trouwens dat 20 kilo in zo’n zak niet heel chill is