Tips, ervaringen & aanraders #2

Nee, maar ze heeft ook altijd haar gewone bril op dus ik wil, zodra ik dr juiste sterkte weet, wel een zonnebril kopen.

Ging het hier laatst niet over het bannini bedje?
Zag dit bij rtl
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5158551/babybedje-baninni-campingbed-gevaarlijk-consumentenbond

Misschien de overweging waard om niet te kopen.

2 likes

Hier wel zonnebril in de kinderwagen of op de fiets (met lopen of spelen doet hij hem af haha). Maar die van mij werd ook woest als hij niet om zich heen mocht kijken, dus dooky’s waren hier sowieso al geen optie haha.
Volgens mij is het wel zo dat ogen van kleine kinderen kwetsbaarder zijn dan die van ons, dus het wel goed is om ze te beschermen tegen uv-straling. Met een hoedje kom je al een heel eind natuurlijk.

1 like

Ik vroeg me dit ook af, aan de ene kant denk ik goed om de oogjes te beschermen, maar ik las ook ergens dat ze dan niet leren om hun ogen af te wenden voor de zon?

1 like

K. houdt die niet op, een gewone niet en ook met zon elastiek niet. Ze houdt alles op, speldjes, haarband, elastiekjes allemaal prima. Maar een zonnebril, nee! Zelfs niet als ze in de zon kijkt en al aan het knijpen js niet. Dus hier petjes en hoedjes!

1 like

Wie heeft er hier een eigen stoeltje of tafel+stoeltje voor hun kindje? Gebruiken ze het veel? Waar verkopen ze leuke?
Wij hebben het idee dat hij een stoeltje wel leuk gaat vinden. Hij is nu 1,5 jaar. Laatst stond bv een teiltje in de woonkamer en dan zet hij dat ondersteboven en gebruikt hij het als stoeltje.

Ben je bereid om het een beetje op te pimpen? De IKEA Latt zie ik wel eens heel leuk op Pinterest voorbij komen. Moet je alleen wel zelf aan de slag met wat verf en plakfolie want hij is wel een beetje saai

1 like

Wij hebben de SUNDVIK van Ikea, een simpel, stevig stoeltje en niet duur. De tafel hebben we niet, hij past qua hoogte goed bij onze salontafel dus daar zit ze dan aan. Ze zit er veel op, elke dag sowieso wel!

1 like

Wij hebben deze (foto incl. FF ballon! En pestbende) Meubel is zelfgemaakt door m’n vriend (verloofde voor @oprah) en m’n schoonvader en de stoeltjes zijn van Wehkamp!

Zijn van kunststof, dus ook easy peasy schoon te maken.

7 likes

Wij hebben dezelfde maar dan in wit!

Wij hebben de ikea sundvik stoel en tafel. De tafel sinds vorige week en daarvoor ging ze altijd met haar stoel aan de salontafel zitten. Ze zit er echt elke dag op en is er reuze trots op

1 like

Wij hebben gelukkig een ander bedje van dit merk met een ander systeem maar goed dat je het deelt, ik schrok wel even toen ik het linkje zag!

1 like

Heeft iemand een tip voor sandalen in maat 17/18? Kan ze niet op internet vinden en ook niet in de lokale schoenenwinkel
 voor een jongen trouwens

Als ze zelf kunnen zitten toch?

@Sambal
Shoesme niet?
Die vallen vrij klein ook
 wij hadden shoesme 20 toen hij 18-19 had van bergstein bijv

Nee helaas, die hebben we in de schoenenwinkel gepast maar nog veel te groot!

Ik heb haar er nu maar ingezet, ze is 8 maanden en kan in de babyset wel stabiel zitten, maar nog niet zelfstandig gaan zitten. Ik wilde daar eerst op wachten, maarja
duurde me nu te lang en iedereen om mij heen had hun kindje er al maandenlang inzitten terwijl die dat ook nog niet konden
maar geen idee of het goed is.

1 like

Ik heb dr ongeveer vanaf 7 maand in de babyset gedaan. Ze zat toen nog niet echt zelf (bijvoorbeeld op de grond rechtop). Maar vond die newborn set toen niet meer praktisch, ook ivm hapjes geven bijvoorbeeld, en heb de indruk dat de babyset toch nog wel support geeft voor het ruggetje.
Maar volgens mij is het ‘officieel’ pas als ze goed zelf rechtop kunnen zitten. Bij ons deed ze dat pas vanaf een maand of 9? Dus had dr achteraf ook niet tot dan in dat newborn kuipje willen houden


1 like

Hier nu een paar weken. Ze kon toen nog niet zelfstandig zitten, sinds deze week wel :smiling_face_with_three_hearts: We lieten haar er niet lang in zitten, gewoon even een hapje en dan weer in de wip als wij nog aan het eten waren.

1 like

Ik heb mijn jongste ook vd week haar eerste hapje gegeven: stukje geprakte banaan.

Ze nam een hap, keek me aan, begon te pruilen, prutte het uit en keek me vervolgens boos aan alsof ik haar probeerde te vergiftigen.

15 likes

Liewood? Niet super ergonomisch misschien haha?