Tips, ervaringen & aanraders #2

Binnenkort ga ik weer twee daagjes werken en rijlessen volgen, dus dat vind ik wel overzienbaar om dan afgekolfde melk te geven. Hij gaat 1 dagje naar m’n moeder toe en 1 dagje blijft hij thuis bij m’n vriend. Alleen hoe weet ik hoeveel afgekolfde melk hij moet drinken per keer? Ik zag op internet van die rekensommen, alleen heb ik geen idee hoeveel hij nu weegt (2 maand controle bij CB gaat niet door vanwege Corona), dus lastiger om het dan te kunnen berekenen. Ik vind het zo lastig, want nu voed ik gewoon elke keer op verzoek, dus de ene dag krijgt hij 7 voedingen en de andere dag misschien 10.

Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Asking for myself (en @Unquestionable en @Jeminae): cadeautips voor 3 jarigen?

(Wobbels, keukentjes en oneindig veel treinbanen al aanwezig)

2 likes

https://www.amazon.nl/waytoplay-snelweg-bouwset-zwart-strepen/dp/B076CWTFMH/ref=asc_df_B076CWTFMH/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=430706959196&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=2585204640511080547&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1010317&hvtargid=pla-628255089557&psc=1

Dit is een hit bij mijn 3 jarige

1 like

Ja vanaf dat ze zelf redelijk stabiel kunnen zitten, dus zonder ondersteuning van kussens enzo. Anders hangen ze wat scheef in die kinderstoel en dat is niet goed. Ze moeten zichzelf rechtop kunnen houden zeg maar

2 likes

We deden therapeutisch voeden, en op verzoek. Dus met kleinste speen en recht op.
Meestal dronk ie dan 100-125ml. Eigenlijk nooit meer dan dat…

Je kan grofweg wegen door eerst zelf en dan met baby op de weegschaal te gaan staan! Zal niet 100% exact zijn, maar op de 100gr komt die formule niet aan :blush:

1 like

Ja die weegoplossing had ik nog niet bedacht :sweat_smile: Ga het zo meteen doen.

En voor mij haha.

Ik weet echt niet wat ik C kan geven. We hebben zoooooooveel zooi. Ze wil eigenlijk fietsen met zijwielen, maar ze is nog te klein voor een fiets. En een driewieler wil ze niet.

Ben al aan het kijken voor educatieve spellen van haba of iets praktisch. Ben echt inspiratieloos.

Zo’n step met 3 wielen? https://www.decathlon.nl/p/step-expert-light-blue-voor-kinderen/_/R-p-X8523757?mc=8523757

1 like

Grappig, mijn zoontje heeft gisteren dit boek cadeau gekregen van het KDV.

En hebben jullie al zo’n fiets zonder trappers, dus waar ze leren hun evenwicht te bewaren? Dan is een fiets met zijwieltjes mss zelf niet meer nodig. En een step is hier ook een hit ( hebben die van decathlon heel goedkoop en echt een stabiele step.)

2 likes

J werd net huilend wakker, ze zweette helemaal (haren nat) maar verder voelde ze niet warm. Haar kamer was toch vrij benauwd dus zal ze het dan toch te warm hebben gehad?! Kan dat kwaad, weet iemand dat?

Ze heeft het vaak koud dus daarom heeft ze altijd veel laagjes. Alleen misschien is romper, korte mouw/broek pyjama en herfstpuckababy dan toch te warm. Ik vind deze tijd qua kleding soms zo lastig

Ik weet niet hoe het voor die kleintjes is, maar ik werd net zelf ook zwetend en met nat haar wakker. Het is echt warm / benauwd.
Kan denk ik geen kwaad hoor, misschien toch een laagje uit en kijken hoe dat gaat?

Ze ligt in ons bed nu, daar is het raam open en volgens mij slaapt ze. Dus t zal toch wel oké zijn. Ga komende nacht wel de dunnere slaapzak pakken voor de zekerheid

Ik ben op de bank gaan liggen haha.

Oh, als ze slaapt, is het vast ok, ja! Hopelijk kan jij ook een beetje slapen op de bank.

Haha vast wel, maar ik heb t idd ook warm. Het is zo vies plakkerig. Had verwacht dat ‘hoeveel kleren trek ik aan’ na de babytijd wel over zou zijn :rofl:

1 like

Als M. heel diep of onrustig heeft gedroomd wordt hij altijd kletsnat wakker, los van de temperatuur of wat hij aanheeft dan. Misschien een nachtmerrie?

1 like

Dat zou ook kunnen idd, ze was wel overstuur

Speelgoedtip: Smartmax. Wij kregen de set met wilde dieren en vandaag voor het eerst opengemaakt. Heel mooi stevig spul en het klikt makkelijk in elkaar. Voor die van mij nu alleen nog uit elkaar trekken, maar denk dat ze het snel onder de knie hebben. Er zijn ook bouwsets waar je zelf bouwwerken mee kunt maken.

11 likes

Heel leuk inderdaad. Nadeel wel mijn kind gooit soms met de ballen.

1 like

Dragen jullie kindjes een zonnebril? Mijn dochter is 9 maanden en ik vroeg me af of dat echt nodig is. Ik houd haar zoveel mogelijk uit de zon, met een zonnehoedje en een dookie over de wagen. Maar schoonmoeders had er een gekocht… want “lopen met een dookie over de wagen was zo ongezellig” :face_with_raised_eyebrow:
Ze kijkt altijd weg als de zon ik haar gezicht schijnt, dus ik zag zelf het nut niet.